Gå til innhold

Socket 775 hovedkort som takler REG/ECC?

Caze

Anbefalte innlegg

Vet at diverse Xeon/Opteron hovedkort krever REG/ECC, men jeg har et "omvendt" behov:

Jeg har en P4/775 3.2GHz prosessor liggende og en del REG/ECC PC2 RAM. Har lyst til å sette sammen en burk som jeg kan bruke som server, men går det an å sette REG/ECC RAM i et standard 775-hovedkort? Eller MÅ hovedkortet støtte det spesifikt? Og hvis det kreves et hovedkort som støtter REG/ECC, er det noen som vet om et hovedkort som gjør dette (som er S775-basert)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig viktig å skille mellom Registered og ECC. Sistenevnte er feilkorrigering, mens Reg er en serverstandard som benyttes for å hjelpe kontrolleren til å adressere store mengder. Minnemoduler kan være både/og, evt enten/eller.

Intel 975X støtter ECC, men det er ikke sikkert alle hovedkortene med brikkesettet gjør det. Det står vel oppgitt på de fleste nettbutikker vil jeg tro.

965 og tilsvarende generasjon støtter ikke ECC.

(Men om minnet støtter ECC er det ikke noe problem å bruke det på hovedkort som mangler slik støtte. I så fall får man bare ikke utnyttet ECC).

Ingen hovedkort med nevnte brikkesett støtter Reg, og jeg tviler sterkt på at nVidia eller andre brikkesett gjør det heller.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Det er veldig viktig å skille mellom Registered og ECC. Sistenevnte er feilkorrigering, mens Reg er en serverstandard som benyttes for å hjelpe kontrolleren til å adressere store mengder. Minnemoduler kan være både/og, evt enten/eller.

Intel 975X støtter ECC, men det er ikke sikkert alle hovedkortene med brikkesettet gjør det. Det står vel oppgitt på de fleste nettbutikker vil jeg tro.

965 og tilsvarende generasjon støtter ikke ECC.

(Men om minnet støtter ECC er det ikke noe problem å bruke det på hovedkort som mangler slik støtte. I så fall får man bare ikke utnyttet ECC).

Ingen hovedkort med nevnte brikkesett støtter Reg, og jeg tviler sterkt på at nVidia eller andre brikkesett gjør det heller.

7687648[/snapback]

Er klar over at REG og ECC er to forskjellige ting. Men når du sier "ikke støttet", mener du da det ikke vil akseptere RAM-en?

Dessuten er jeg ikke avhengig av at det må være 975X eller 965. Jeg trenger bare et HK som støtter S775 og REG-minne.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...