Gå til innhold

HDD kjøling. hvilke alternativer er det?

leifeinar

Anbefalte innlegg

har 2 disker som egentlig er det som lager mest lyd i om dagen lyd i maskina om dagen. er klar over at O-ringer er tingen. men kjører åpent kabb så idle støy er mere fremtredene/irriterende. finnes jo boxer som man legger disker i som dan vendur har elller Mcubed for og være korrekt.

link her.

andre forslag er og bra, prisguiden er litt svak på dette området.

at det koster penger gjør ikke så mye, har det avtale med meg selv,: det jeg jobber over 100% stilling kan disponeres fritt og ender av en eller anneg grunn opp med noe data utstyr, Kom akkurat fra 6 timer 100% som utgjør ca 1000,- netto. da blir det hdd kjøling :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at jeg har ikke best erfaring med slike bokser. Klarte å kaste bort 900 kroner på to Nexus Drive-Away, og dette ga meg 55-60 grader temp, men noe mindre tomgangsstøy. Disker har ikke godt av noe særlig mer enn 50 grader. Nå er disse plassert i en stk pappeske til spott og spe. Selv om det er varmeledende puter fra disken til boksen, betyr det ikke at boksen blir kjølt. Det må være luftbevegelse rundt boksen for at diskene skal ha en sunn temperatur. Selv om diskene mine klarte seg ganske bra, så er det ikke veldig sunt. Det kan hende at det finnes andre bokser med bedre løsninger for varmetransport. Problemet er at rundt omkring i 5 1/4"-brønnene er det lite luftbevegelse på de fleste kabinetter.

Lenke til kommentar

derfor jeg er litt skeptisk, liker ikke høye HDD temps :no: HW.no testa et mcubed kabb og da var det med en slik box.

mCubed Vertical Silence

Dette er den mest avanserte og dyreste løsningen. Her blir harddisken liggende i en egen boks. Inne i boksen er det en matte i cellegummi som går rundt hele harddisken. Varmen fra harddisken blir overført til selve rammen ved hjelp av noen detaljer i kobber. På utsiden av boksen er det en rekke kjøleribber. Høyeste temperatur vi målte på harddisken var 40 grader. Vi hører knapt harddisken i dette festet. Man må legge øret helt inntil kabinettet for å merke noen lyd.

har noe kobber som flytter varme utfra disk til kjøleribber, høres flott ut :yes:

post-70872-1168448345_thumb.jpg

Lenke til kommentar
derfor jeg er litt skeptisk, liker ikke høye HDD temps :no:  HW.no testa et mcubed kabb og da var det med en slik box.

mCubed Vertical Silence

Dette er den mest avanserte og dyreste løsningen. Her blir harddisken liggende i en egen boks. Inne i boksen er det en matte i cellegummi som går rundt hele harddisken. Varmen fra harddisken blir overført til selve rammen ved hjelp av noen detaljer i kobber. På utsiden av boksen er det en rekke kjøleribber. Høyeste temperatur vi målte på harddisken var 40 grader. Vi hører knapt harddisken i dette festet. Man må legge øret helt inntil kabinettet for å merke noen lyd.

har noe kobber som flytter varme utfra disk til kjøleribber, høres flott ut :yes:

7691243[/snapback]

Eit lite tips til denne, det er no komme kit for å bruke 2.5" disk i Vertical Silence boksen. Dette gir mindre varmeproblemer og enda mindre støy.

sk251-b.jpg

sk252-b.jpg

sk253-b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...