Muvule Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Hei, Vi har en helt fersk Windows 2003 R2 i et lite domene med ca 50 maskiner, og nettverkspåloggingen går skikkelig tregt. Maskinen er både filserver og domenekontroller. Denne serveren ble satt inn for en Windows 2000 server som tok kvelden. Dette er en helt ny dell server, men ytelsen er LANGT under det den gamle serveren ytet(og den gamle serveren var en p2-400mhz...) Noen som har noen ide på hva som kan være feil? Endret 10. januar 2007 av Tai`dai Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hvem/hva/hvor går det tregt? Skjer det før brukeren skriver user&password eller skjer det etter? Skjer det før vil jeg tippe på dns, skjer det etter vil jeg kanskje tippe på feil på nettverksinnstillingene på server/switch. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 kan tro at brukerprofilene inneholder for mye data, har samme problemet her,, Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Det går tregt når brukere logger seg på(ikke noe roaming profiles) uansett om de har logget seg på flere ganger allerede den dagen. Det går tregt når du prøver å aksessere de delte områdene. Når jeg skriver tregt snakker vi om 30 sek før du får prompten om bn og pw... Jeg skal sjekke dns instillingene og se om det kan være noe der. Takk for svar PS: et annet problem, er at nettverks skrivere(i samme domene) detter ut, de timer rett og slett ut... Men det er ikke mye load hverken på nettverket eller på serveren. Så tregheten er både før og etter pålogging/prompt. Endret 10. januar 2007 av Tai`dai Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Da fant jeg feilen. Det var en DNS feil, jeg hadde glemt å legge til serveren sin ip i dhcp client oppsettet. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå