Barkster Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Skulle flytte på hylla nå nettopp og da gikk Raptoren min i gulvet fra 2 meters høyde. Noen som tror den overlevde. kan nevne at den lå inni en sånn tynn plastboks. Får heller ikke sjekket om den fungerer nå ettersom jeg har et gammelt system uten Sata kontroller. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vis den var av så kanskje, men tviler. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vedder en loff på at den ikke har det helt bra Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Gikk sikkert bra. Det finner du nok fort ut når du får testet den... 50/50 tipper jeg... Lenke til kommentar
danibwoi Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dagens hdd'er tåler faktisk ganske mange kg's trøkk i form av støt etc... og enda mere når de ikke er i gang altså tilkobla og arbeider Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Min eldgamle eksterne maxtor har gått utallige ganger i gølvet men funker og er i bruk fremdeles hehe.. Flaks/uflaks, tilfeldigheter. Man veit aldri. Men jeg tipper din funker Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Den skal vel tåle en 75G dersom den ikke er operativ. (dvs i boksen sin ). Tror ikke den har tatt skade av dette - men det finner du først ut av når du tester den Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Heh... kommer nok veldig an på flaksen din.. men jeg ville uansett ikke kjøpt den diske n av deg Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Heh... kommer nok veldig an på flaksen din.. men jeg ville uansett ikke kjøpt den diske n av deg 7691883[/snapback] en normal harddisk låser seg når den ikke er på. jeg har hørt at de tåler fall på 5 menter, men det får tiden vise. Garanti er en fin bil Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Skulle flytte på hylla nå nettopp og da gikk Raptoren min i gulvet fra 2 meters høyde. Noen som tror den overlevde. 7687257[/snapback] Det er umulig å gjette, du må jo uansett prøve den for å få vite fasitsvaret. Jeg mistet selv en disk i gulvet fra ca to meter, og den virket helt fint. I ca en uke, så var det kveld. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I følge spesifikasjonslista på Komplett tåler den 250 g @ 2 ms. Da skal det være mulig å regne ut om den tålte fallet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det kommer helt an på underlaget og hvordan den var pakket inn. Dersom den landet mykt så ble det lave g-krefter, men landet den uten beskyttelse på betong så kan du regne med at det ble alt for mye g-krefter. Hvis du kan anslå hvor lang strekning den brukte på å stoppe opp (f.eks at den trengte 1cm ned i parketten) så blir det mulig å regne ut g-kraften sånn omtrentlig. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Shock Operating Shock (Read) 65G, 2 ms Non-operating Shock 250G, 2 ms http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=244 Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Disken landet på siden i et lakket tregulv og det bråkte bra. Disken lå inne i en plastboks av den typen du får levert en disk i når den er ny. denne plastboksen sprakk opp på den siden disken landet på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Da tror jeg det er gode sjanser for at du har vært heldig. Plastboksen er jo ganske beskyttende, særlig på sidene. Hvis disken lander på siden med denne boksen på så er det jo drøye 2cm fra ytterst på boksen til selve disken. Det betyr at den har hatt en 2cm lang oppbremsing av fallet. En slags dempende "airbag". At boksen har sprukket behøver ikke å bety så mye. Men jeg tror ikke du får noen endelig konklusjon på om den fungerer eller ikke. Det eneste definitive er vel å teste den over lengre tid og følge med på S.M.A.R.T-verdiene. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Har plugget den i og den fungerer så langt. Har kopiert en fil på 5GB til raproren og fra raptoren til en annen disk og dette gikk helt greit. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ville også tippe at den fungerer utmerket, noe det også gjorde. Men en ting du skal ha i bakhodet, er eventuelt hvor lenge den lever. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Kompisen min mistet en WD 80 IDE i bakken fra ca halv meters høyde, den funket ca 2mnd før den røyk til helv***e, den bråkte noe sinnsykt også i de 2 månedene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå