Gå til innhold

Lydløs Geforce 4 med en gammel Coolermaster ribbe?

gixer

Anbefalte innlegg

Sitter her med en MSI Geforce 4 Ti4200. Selv om den ikke støyer så mye som kameratene mines kort så kunne den gjerne støye litt mindre. Det jeg tenker på er å smekke på en Coolemaster ribbe som satt på min gamle T-bird 1.4ghz. Uten vifte altså. Tror dere dette vil funke? Kommer den til å kjøle bra nok? Jeg har 3 kabinettvifter (2 blåser, 1 suger).

Setter pris på seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et ati 8500 og det kan jeg ikke kjøre uten vifte på selv om jeg har montert på en zalman chipsettribbe.

Ble fort veldig veldig varmt uten noe rask luft i nærheten, så jeg gjorde som andre... monterte en 80mm vifte slik at den blåser over skjermkortet og andre kort i nærheten. Denne går på 7 eller 5 volt, litt usikker, men stille og god kjøling gir det uansett.

ps. monterte på en gammel pentium kjøler tidligere, men ribba ble for høy med vifte på etter som jeg fikk bruk for alle pci slot. Zalman sin klarer høyden akkurat med en millimeter eller to.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Gf4 kjøleren fra 3dfxCool.no:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet316.htm

Den bråker en del i utgangspunktet, men jeg satte viften ned til 7v.

(+ på gul leder, - på rød leder)

Den kjøler nå bedre en originalkjøleren, og støyer sinnsykt lite...

Jeg har Mist Silent Twin på CPUen, så det eneste jeg hører er viften i strømforsyningen som girer opp litt av og til, samt et svakt sus fra harddiskene.....

[ Denne Melding var redigert av: Serigst på 2002-11-27 11:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...