Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RASK førstebil.. Tips?

HondaNSR

Anbefalte innlegg

Man kan ikke kjøre før man har hatt lappen i ca 5 år er det noen som sier..

Når man er 18 og nettopp fått lappen så er det egentlig bare et bevis på at man øvelseskjøre aleine ;)

Til trådstarter, ønsker deg lykke til med ny bil, bare vær litt forsiktig ;)

Endret av Equirinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her var det en morsom tråd.

Bedreviterene som sitter foran pcen sin å ser ned på oss 16/17/18 åringer som skal ha ny bil.

Er sikker på at de fleste av dere er misunderlige og / eller bare er lei av at vi som er unge har bedre biler enn dere :p

Nei.

Skal si at dere sikkert har bedre erfaring med å kjøre en oss, men kan ikke si at vi er en fare for trafikken.

Så lenge en ikke har overdrevent tro på sine egne kjøreferdigheter, er en ikke en utpreget trafikkrisiko.

"Han kjører OVER 100!! Gærning, han er en fare for trafikken" :tease:

Haha, vil si at de som kjører i 80 i 100 sona er en større fare. Dessuten har han litt mer erfaring med høy fart en det dere hadde når dere var 17/18.

Dere som er oppvokst med MT5 og sånn er jo ikke vant med høyere fart enn 60  :!:

Det er ingen som har sagt det. Forøvrig syns jeg fokuset på å ta de som ligger 10-20 over i en 100-sone er idiotisk. Men det er noe som heter dårlige vaner. Å kjøre raskt som en normal foreteelse er ingen nyttig vane.

Man kan ikke kjøre før man har hatt lappen i ca 5 år er det noen som sier..

7741015[/snapback]

Det er nok helt korrekt.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Faren min kommer ikke til å si noe som helst nei..

Han oppfordra min eldre bror til å ta lån og kjøpe sværere bil enn det planen var (lupo, corrado osv..).

Da enda han opp med en A4 2,8..

Merker godt at jeg har spurt på feil forum, folk her svarer ikke akkurat på spørsmålene mine, men drar seg langt off-topic og måååå fortelle hvor domt det er å bruker penger på bil når en er 18, for da må en bare kræsje liksom!

Fart er jeg vand med, sykkelen klarer 0-100 på under 7 sekunder, holder følge med en del kjappe biler.. Selv om toppfarta er under 200..

7725926[/snapback]

JOa greit at du er vant til fart men det vil ikke si at du kommer til å gjøre noe dumt mens du kjører i denne farten har sjøl trodd jeg var kongen på veien. endte med å kjøre av når jeg skulle kjøre forbi en bil. kjørte da en LADA som 1.bil grei bil til 1500kr mye rust men ble da godkjent for 2 år :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, enig der sky-fire har selv klart noe tåpelig, skulle ta en sving tok den på god gammel vane, men det jeg ikke tenkte på var at det var i sjimringa mellom sol og mørke og det var snø så det ble is på vegen å rett i en murvegg, heldigvis var det kun 20-30 km/t da

Lenke til kommentar

Skal såpass lite til før man kræsjer uansett nå på vintern, og visst man har dyr bil kombinert med lite ærfaring med bilkjøring, kan det fort gå galt. Kompisen min klarte å "skli" inn i en bil bare for noen timer siden... Han ene bremset der han ikke hadde vikeplikt, og da gikk det som det gikk... glatt føre kan komme overaskende selv på erfarene førere... Dyrbil som første bil, sammens med uerfaren sjåfør... vel... lykke til.. er vel fort en 30% statistisk sjanse på at du får skade på bilen iløpet av de første 2 årene?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

hehe, altså det kan jo gå bra, det er ikke det jeg sier.. jeg synes han bør kjøpe seg en fornuftig og SIKKER førstebil, ikke noe slik elgammelt som ikke er traffikk sikkert... 50-80 er en fin prisklasse... men skjønner ikke at trådstarter gidder engang... han er jo ikke åpen for våre forslag uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...