gorber Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Om en fart på 150 gjennom svinger osv. og 180 på strekkene ikke kan kallest fart så må du lese på de runde skiltene langs veien en gang til.. Uttalelser som dette forteller oss forumbrukere at du er en valp som ikke er vant til fart. Voksne mennesker kjører ikke sånn på vanlig vei, vi gjør det på bane. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Vell, kjører en gris er en vand til fart.. Kjører en sinke på veien og er en tur på bane en gang i uka så er den ikke akkurat vand til fart da helder! Men folkens! Måte på til mye off-topic det skal være på dette forumet! Lær dere for i faen å svare på SPØRSMÅLENE I FØRSTE POST, isteden for å drive det mer og mer off-topic! Konklusjonen min er; Audi A4 1,8 TQ 2001< eller BMW 323-325-328.. ferdig finito, topicen kan stenges! Er ikke vits at desse "voksne" bedreviterne skal ha en topic til å snakke dritt om 18 åringer.. Endret 15. januar 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Tsktsk, er da ingen grunn til å hisse seg opp. Ingen her som snakker dritt om 18-åringer. 17-åringer derimot. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Da skal jeg ta meg selv som eksempel. Jeg krasjet min førstebil etter tre måneder med lappen, og hadde det ikke vært for airbager og hva som måtte høre med er det mulig at jeg hadde måttet skrive dette innlegget med en datamaskin styrt av en pinne inni munnen min. 7727354[/snapback] Ut fra det resonementet burde han vel kjøpe Renault Megane. Vell, kjører en gris er en vand til fart.. Vant og vant. En er i alle fall vent til å bruke høy fart. Om det betyr at en kan takle farten, kan en jo stille spørsmål ved, ikke at jeg tar det for gitt at du ikke kan kjøre fort. Men det er heller ikke slik at høy fart øker sikkerheten. Jada, jeg høres ut som en kjørelærer, men å gjøre det til en vane å kjøre i 180 (eksempel) er ingen vane, det er en uvane. Å gi på litt på øde og forlatte veier er det så som så med, det kan en vel på visse måter se gjennom fingrene med. Men generell grisekjøring er vel mer uheldig. Tar det for gitt at du ikke kjører gris i 50-soner, så dum tror jeg ikke du er. Kjører en sinke på veien og er en tur på bane en gang i uka så er den ikke akkurat vand til fart da helder! Har ingen tvil om hvem som blir den beste sjåføren i høy fart, er jeg redd. Forøvrig utelukker ikke det ene det andre. Du kan gjerne kjøre som et svin av banen også, men så lenge en holder seg til fartsgrensen er en da ingen trafikksinke. Lær dere for i faen å svare på SPØRSMÅLENE I FØRSTE POST, isteden for å drive det mer og mer off-topic! Konklusjonen min er; Audi A4 1,8 TQ 2001< eller BMW 323-325-328.. ferdig finito, topicen kan stenges! Personlig sier jeg Audi. Quattro er mer praktisk, og jeg syns de ser passelig pene ut. Men kvaliteten skal jeg ikke uttale meg rundt, den skal vel være litt, skal vi si, uheldig? Er ikke vits at desse "voksne" bedreviterne skal ha en topic til å snakke dritt om 18 åringer.. 7728143[/snapback] Ikke vondt ment, men det er stor forskjell på "å snakke dritt", og å komme med fornuft. Fornuft er ikke så ille. Men det er like fullt forståelig at det virker fordømt irriterende. Endret 15. januar 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ut fra det resonementet burde han vel kjøpe Renault Megane. For eksempel. Renault er sikre biler. Men folk som prøver å prakke på andre blikkbokser på hjul samtidig som de sier at han garantert kommer til å krasje har jeg null forståelse for. Ikke vondt ment, men det er stor forskjell på "å snakke dritt", og å komme med fornuft. Fornuft er ikke så ille. Så de utdragene jeg kom med fra diverse brukere her inne kan sees som fornuft, og ikke dritt? Han som kom med forslaget om å kjøpe en rimeligere bil og sette resten i fond syns jeg svarte bra, men "kjøp 2CV" "du bare krasjer" og de som var skrevet i samme stil kan jeg ikke si at bidro med noe fornuftig. Snarere sure oppstøt mot tanken på en 18-åring med fin bil. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Nå er det klart at et forum til syvende og sist er et sosialt samfunn. Der er det folk av alle aldre, alle nivå av kunnskap, og forskjellige normer for oppførsel. Og da kommer det noen ganger slike holdninger frem, dessverre. Noen i det overnevnte eksemplet prater muligens drit, men trådstarter burde ikke skjelle ut alle som har kommet med fornuftige råd, også. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du kan seriøst ikke mene det du sier HondaNSR. Serriøst. Altså, om din bror overlevde selvom han kjøpte en grei første bil, betyr det at du kommer til og gjøre det ? Du er ikke bare en fare for deg, men for ANDRE personer, som faktisk lever i virkeligheten, imotsetning til deg. Jeg har selv mistet en kamerat, som ble påkjørt av ungdommer som rånte rundt i rask bil. Jeg var til og med med han dagen det skjedde, og var vitne til det. 4 gutter på 18-19 år som definitivt ikke viste hva og kjøre er. Ligge bakoverlendt, men en hånd på rattet, en på mobilen. Så, vær så snill, få øynene dine opp og våkne til livet Nok OT. Men, lykke til med kjøpet ditt, for håpe du treffer det perfekte Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Helt enig med Bimmelom. Håper du bare tar deg til fornuft med valget du tar, for deg vil jeg ikke møte ute i trafikken. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kjør fort og kræsj. Så dør du, også slipper vi mer mas. Eod. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kjør fort og kræsj. Så dør du, også slipper vi mer mas. Eod. 7735777[/snapback] Voksent. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Nei, jeg tror heller det var en form for galgesarkasme. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Nei, jeg tror heller det var en form for galgesarkasme. 7736185[/snapback] Korrekt. Endelig en som forstår meg! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Uansett hva det skulle forestille, så var det nok et konstruktivt bidrag til trådens tema. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vi får håpe det sjer noke i toppen i løpet av de 1 til 2 åra før han får lappen kansje han faktisk blir tatt i radar på dinna sykkelen sin å får utsettelse noken år til, det burde sette litt perspekiv Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ja gud forby at noen på forumet her kjøper seg en bil til over 20 000. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Er ikke radarkontroller her jeg bor "kaffi" Er en skjelden gang laserkontroll, men de fleste gangene får jeg vite om det via sms fra politiet.net, fungerer utmerket og har trolig reddet lappen min ørten ganger.. De få gangene jeg har blitt vinka inn i kontroll så har det bare vært førerkortkontroll. Audi med Quattro er vell på førsteplass ja, muligens en noe billigere bil som jeg slipper lån til.. Så kan jeg helder spare opp noen kroner av lønna og kjøpe tung sykkel. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Så de gangene det ikke er politikontroll eller laser, så speeder du? Endret 16. januar 2007 av NiwT Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) "Vet at en ikke er verdensmester på veien som 18 åring ja.. 100 maks i Norge vet jeg godt, men den dag idag ligger jeg som oftest langt over 100.." Å han har ikkje før sangt at han er en fare? bare lure eg? Og det er vel bare 1 eller 2 100soner i norge å der er det garantert litt oftere kontroll en han hinter til så det er ikkje der han kjøre for fort. Endret 16. januar 2007 av kaffi Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Denne topicen ble vell laget for andre grunner enn at for at du skal få spekulere i om jeg er farlig i trafikken eller ikke.. Men vil du sitte å lure på om jeg er farlig så kan du vell bare lure i vei.. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Her var det en morsom tråd. Bedreviterene som sitter foran pcen sin å ser ned på oss 16/17/18 åringer som skal ha ny bil. Er sikker på at de fleste av dere er misunderlige og / eller bare er lei av at vi som er unge har bedre biler enn dere Skal si at dere sikkert har bedre erfaring med å kjøre en oss, men kan ikke si at vi er en fare for trafikken. "Han kjører OVER 100!! Gærning, han er en fare for trafikken" Haha, vil si at de som kjører i 80 i 100 sona er en større fare. Dessuten har han litt mer erfaring med høy fart en det dere hadde når dere var 17/18. Dere som er oppvokst med MT5 og sånn er jo ikke vant med høyere fart enn 60 :!: Som sagt, morsom tråd dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå