РЦП-88 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Saab 9000/900 Turbo Volvo 940 Turbo Mercedes 300E 24 Endret 10. januar 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg holder litt med de her inne som sier at du kanskje ikke bør kjøpe deg verdens raskeste bil med en gang du får lappen, men derimot er jeg sterkt uenig i de (tullingene) som på sin side mener at man skal kjøre rundt i et gammelt livsfarlig vrak dersom man har råd til å kjøpe en sikker bil. Dette er de samme folka som sier at man med 100 prosent sikkerhet vil komme til å kjøre ut og vrake den første bilen man kjøper, og om de attpåtil mener at det beste er å kollidere i gamle Golfer, Toyotaer og Sierraer så blir det nær sagt synonymt med å si at de mener det beste er å bli skadet for livet, eller drept. Hvis jeg får lov til å bruke fornuftens stemme så vil jeg ikke råde deg til å kjøpe noe råskinn med det første, men selvsagt skjønner jeg at det er det du ønsker deg mest. Men om du først skal ha en rask bil, så sørg for guds skyld for at det er en relativt kollisjonssikker bil, slik at vi ikke behøver å gi deg råd om biler med god plass til rullestol om et par år. I lys av dette vil jeg komme med et par forslag til relativt spreke, og sikre biler: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5&tot=47&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5&pos=13&tot=16 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2&tot=67&page=3 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...67&pos=2&tot=12 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...93&pos=8&tot=12 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1&pos=20&tot=24 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...562&pos=3&tot=5 Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takk Walter ! Endelig en som svarte riktig på mine spørsmål.. Greide biler alle sammen, men forhjulsdrift er fysjomm.. Volvo S60 T5 virka veldig, veldig interresang! Ellers så er vell en bil som har ok med krefter, men en hau med trimmuligheter ett bra valg.. Så kan jeg få litt etter litt med krefter.. Audi A6 2,7Biturbo f.eks.. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvorfor leter du etter bil nå hvis det er over 1 år til du kan kjøpe? Skjønner heller ikke hvilken bank som gir en 18 åring 250.000 i lån. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Saab 9000/900 Turbo 7692199[/snapback] Støtter den! Eventuelt 9³, om du tar deg råd til det Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Takk Walter ! Endelig en som svarte riktig på mine spørsmål.. Greide biler alle sammen, men forhjulsdrift er fysjomm.. Volvo S60 T5 virka veldig, veldig interresang! Ellers så er vell en bil som har ok med krefter, men en hau med trimmuligheter ett bra valg.. Så kan jeg få litt etter litt med krefter.. Audi A6 2,7Biturbo f.eks.. 7692529[/snapback] Om du mener at at forhjulsdrift er fysjom så bør du ikke kjøpe S60 T5, da den er forhjulsdreven. Men den er sikkert artig uansett. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er ingen bank som kommer til å gje deg eit slikt lån uten at du har ein sikker jobb, og da teller ikkje å jobbe på sjøen om sommeren. Det er heller ikkje noko lurt å kjøpe ein DYRE bil som første bil. Du kommer garantert til å tape 180k på den når du skal selge den igjen, pga alle bulkene. Vist du ikkje har drept deg og vennene dine i ein fjellvegg. Kjøp ein billig ein som du kan bulke og som du ikkje er så redd for. Bare tull å kjøpe ein dyre bli.... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Dette er nok bare tull fra trådstarter sin side.. (håper jeg) ellers så er han stokk dum og har en pappa som bor bærum(blærum)... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har bare lest første post og du nevnte ikke noe om at den måtte være ny men jeg har et bra tips da jeg selv har "prøvd" den Toyota Celica Carlos Sainz: Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvorfor leter du etter bil nå hvis det er over 1 år til du kan kjøpe? Skjønner heller ikke hvilken bank som gir en 18 åring 250.000 i lån. 7694903[/snapback] Jeg fikk lån på 180 000 kr til en celica 2000 modell uten problemer, uten Kausjonist. å det er ikke noe problem å få lån på 250 000 når man er 18. men nå går det ikke ann da å komme å be om lån på 250 000 hvis man bare sitter inne forran pc skjermen hele dagen, man må nesten jobbe og ha en del penger å legge inn som egenkapital. men ser jo at her på forumet er det mange stakarer som blir veldig sjalu hvis noen skal ha en skikkelig bil som 18 åring. og heller ber folk kjøpe seg stygge gamle dødsfeller som golf osv. er da mye bedre å fyke ut i grøfta med en helt ny bil og kunne gå ut av bilen enn å blir drept eller invalid bare fordi man kjørte en 20 år gammel golf. greit du taper mer penger men jeg synes det er verdt ver eneste lille krone ekstra. er også mye farligere med 18 åringer i gammle golfer som trur den gammle stygge bilen er en sportsbil. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er ingen bank som kommer til å gje deg eit slikt lån uten at du har ein sikker jobb, og da teller ikkje å jobbe på sjøen om sommeren. Det er heller ikkje noko lurt å kjøpe ein DYRE bil som første bil. Du kommer garantert til å tape 180k på den når du skal selge den igjen, pga alle bulkene. Vist du ikkje har drept deg og vennene dine i ein fjellvegg. Kjøp ein billig ein som du kan bulke og som du ikkje er så redd for. Bare tull å kjøpe ein dyre bli.... 7712901[/snapback] Jeg har ikke akkurat en sikker jobb, er lærling og fikk lån på 180 000 uten problem. Selv om du ikke klarer å kjøre bil og ville laget mange bulker så betyr ikke det at han ikke kan kjøre bil er mindre sjangse å kræsje en ny bil enn en gammel, bare å se på statistikk. siden dem sitter bedre på veien, du kjører mer forsiktig siden man vet man taper mer på å bulke, er lettere å kjøre og mye sikkrere. og er nok heller de med en gammel stygg volvo og golf som kræsjer i fjellvegger å dreper seg selv og vennene sine. nesten hver gang man ser på nyhetene at 18 åringer som har kjørt seg ihjel er det i et gammelt vrak. hadde vært mye mindre dødsulykker i norge hvis staten ikke hadde vært så jævlig vill på avgiftene på nye biler. man har ti ganger større sjangse å dø i en bil fra slutten av 80 tallet sammelignet med en fra 2000. og hvis man ser på hvor mye dårligere karroseriet blir etter 20 år pga rust, mettaltretthet osv. er den reele sjangsen til å dø i en gammel bil mye mer enn ti ganger. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har ikke akkurat en sikker jobb, er lærling og fikk lån på 180 000 uten problem. 7713413[/snapback] Lærling er ein ganske sikker jobb.... Men etter det som eg forstår her så er han ikkje intrisert etter dyre bil pga sikkerheten men heller farten. At bilen skal kunne gå FORT... Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Sjønner at man vil ha en god bil men å kjøpe en bil til 250 000 som 18 åring er bare tylfære, man er omtrent garantert å kræsje, derimot en bil mellom 50-80 000 vil være ett mer fornuftig valg dette er sikre biler også, men å ha en dritt bil til 20 000 første året er nok ikke noe ulempe, man er ikke nødt å kjøre over fartsgrensa Tipper om du kjører slik som du beskriver så har ikke du lappen lenger enn ett år uansett Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er ingen bank som kommer til å gje deg eit slikt lån uten at du har ein sikker jobb, og da teller ikkje å jobbe på sjøen om sommeren. Det er heller ikkje noko lurt å kjøpe ein DYRE bil som første bil. Du kommer garantert til å tape 180k på den når du skal selge den igjen, pga alle bulkene. Vist du ikkje har drept deg og vennene dine i ein fjellvegg. Kjøp ein billig ein som du kan bulke og som du ikkje er så redd for. Bare tull å kjøpe ein dyre bli.... 7712901[/snapback] Jeg har ikke akkurat en sikker jobb, er lærling og fikk lån på 180 000 uten problem. Selv om du ikke klarer å kjøre bil og ville laget mange bulker så betyr ikke det at han ikke kan kjøre bil er mindre sjangse å kræsje en ny bil enn en gammel, bare å se på statistikk. siden dem sitter bedre på veien, du kjører mer forsiktig siden man vet man taper mer på å bulke, er lettere å kjøre og mye sikkrere. og er nok heller de med en gammel stygg volvo og golf som kræsjer i fjellvegger å dreper seg selv og vennene sine. nesten hver gang man ser på nyhetene at 18 åringer som har kjørt seg ihjel er det i et gammelt vrak. hadde vært mye mindre dødsulykker i norge hvis staten ikke hadde vært så jævlig vill på avgiftene på nye biler. man har ti ganger større sjangse å dø i en bil fra slutten av 80 tallet sammelignet med en fra 2000. og hvis man ser på hvor mye dårligere karroseriet blir etter 20 år pga rust, mettaltretthet osv. er den reele sjangsen til å dø i en gammel bil mye mer enn ti ganger. 7713413[/snapback] Må bare kommentere... Hvorfor er det mindre sjangse å krasje med en ny bil enn en gammel bil? Veldig få mennesker har dødd av å følge fartgrensene. Som du sikkert vet, så er det for høy fart i forhold til sjåførens ferdigheter, samt for høy fart mot forholdene som gjør at flest folk "krasjer". Ellers har du folk som sovner bak rattet eller er uoppmerksomme. Klarer man ikke tilpasse farten til forholdene (glatt veibane) eller er totalt uoppmerksom, så er man i mine øye definitivt ingen god sjåfør. Og sist jeg sjekket, så hjelper IKKE bilen deg med å bli en god sjåfør - det er fortsatt mennesket som styrer bilen. Så ja: hvis vedkommende lager mange bulker, så betyr det per definisjon at vedkommende ER en skikkelig dårlig sjåfør. At man har en lavere dødsprosent i en nyere, trafikksikker bil i forhold til en gammel bil gitt samme hastigheter osv. i ulykkesøyeblikket er det ingen som sier i mot. Problemet er: Vil den normale 18 åring med helt ferskt sertifikat klare å håntere en bil med 200+hk hvis man presser bilen 100%? I say no, og jeg tror veldig mange er enige med det. Det er forøvrig en tråd på forumet her hvor spørsmålet var hvor fort man har kjørt - jeg vedder penger på at en 18-åring med fersk lapp ville klødd i fingrene etter å få testet toppfarten på sin nye 250k Audi RS2. Mine 2 øre: Kjøp en fornuftig førstegangsbil - brenn gjerne av 250k - men kjøp noe som holder seg bra i verdi, samt er veldig lett å selge. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Når jeg er 18 jobber jeg da ikke bare om sommeren.. Da har jeg fast plass på sjøen da! Broren min har overlevd fint i rask førstebil.. Og han fekk lån.. Lenke til kommentar
era Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Venligst ikke kjøp en 200sx. Forsikringen er dyr nok som den er. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Synst det er imponerende kor naiv du er HondaNSR Du sammenligner at faktisk du ikkje kan kræsje fordi brodin ikkje har gjort det. Enda? Kansje han er litt meir voksen å klarer faktisk å skille virkeligheten og Need for speed spillet sitt? Og som du har sagt før, det er forsjell på MC og bil, Bla at du kan lemleste fleire folk med ein bil Men selvfølgelig du skal få styre på rekner med at du bor långt unna meg Endret 13. januar 2007 av kaffi Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Og hvem som har sagt at fordi bilen går 300 så skal det være snittfarten? Fordi om du kan gi som faen forbi en bil, og av og til gi på og flakse avgårde, så betyr det ikke at en gjør som jeg idag gjør med lett mc, og kjører slik hele tiden.. Kall meg naiv dere, men det er da faen ikke noe bedre å kjøpe ett gammelt vrak helder.. Jeg har droppa tanken på RS2 og slikt, det blir uansett for dyrt i forsikring.. Så noe finere, med mindre motor er mer aktuelt.. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Honda Integra Type R, vet om en som har en sånn, drar noe sykt på høyt turtall, vanvittig lyd, nydelig bil... Kjøp en sånn! Lenke til kommentar
heismann-h Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du får mange GODE biler for under 100 lapper, da kan du bruke resten på forsikring Og du kommer garanter til å komme borti noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå