HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Heisann. Har så smått begynt å lete etter førstebil. Jeg kommer til å ta opp lån, og kan kjøpe bil som koster opp til 250000kr +/-. Er som de fleste ute etter en nokså rask bil, med gode kjøreegenskaper. Selfølgelig må bilen være fin, ha skinnseter osv.. Har sett en del på Audi RS2, men denne blir vell en formue å forsikre. Derfor ønsker jeg tips til en passende bil til meg. Bilmerke spiller liten rolle.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kjøp gjerne en trygg og bra, dyr bil som førstebil. Men er du sikker på at du vil trille rundt det første året du kjører bil i, la oss si, en E36 M3 eller en Audi RS2/S4/etc? Sjansen for å kræsje øker betraktelig. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har sett en del på Audi RS2, men denne blir vell en formue å forsikre. Kommer litt an på hvor gammel du er. Er du rundt 18, og nettopp har fått lappen, så koster det nok en formue å forsikre en RS2....og andre "raske biler" for den saks skyld. Sånn er det bare. Forsikringselskapene vil ikke ha ungdommer med raske biler som kunder. Men hva definerer du som en rask bil? Finnes mange alternativer der ute. Selv kjører jeg en SLK 200 Kompressor (min andre bil....hatt lappen i 2,5 år), og betaler 10000 i forsikring (full kasko), og den er rask nok. Ikke noen racerbil kanskje, men den går bra for det. Ikke at jeg sier du skal kjøpe deg en sånn bil, men vil bare poengtere at det finnes mange muligheter.... Mitt tips.....kjøp en billig, gjerne eldre bil (90-95 modell). Finner mye blillig japansk, og da gjerne med gode motorer. Biler som er billige i drift, og koster lite å forsikre, så sanker du bonuser i noen år. En annen ting....hvis du skal låne 250 000 til en bil...og skal ha pant i bilen, så vil banken kreve full kasko forsikring. Og full kasko er dyrt. Pantera Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kommer an på hvor rask bil du er ute etter egentlig. Hva liker du? Her har du en bil med 250 HK til 225 000, ikke videre fin imo, men den er nok rask. Eller så kan jo denne være noe. BMW'en så passe syk ut egentlig. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kommer an på hvor rask bil du er ute etter egentlig. Hva liker du? Her har du en bil med 250 HK til 225 000, ikke videre fin imo, men den er nok rask. Eller så kan jo denne være noe. BMW'en så passe syk ut egentlig. 7688585[/snapback] Den Maserati'en var jo kul da. Garantert en sjelden bil i Norge ihvertfall. Spørs hvordan det er med tilgang til reserverdeler og sånt. Men den BMW'n er sikkert ganske uaktuell for trådstarter, siden han hadde et budsjett på 250 000. I annonsen står det at den selges eks. engangsavgift. Den totale prisen på den bilen, blir godt over 700 000. Pantera Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Maserati, høres moro ut. Bare undersøk forsikring først. Skal du først bruke så mye penger på bil, syns jeg faktisk du bør tenke litt unormalt! Lenke til kommentar
bjirn Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg stemmer for at du kjøper deg en billig møkkabil som førstebil, så slipper du knuse en bil til 250 000... Noe som denne f.ex: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1348583 Så kan du kjøpe deg en bil til 250 000 etter 6mnd-1 år.. Du lærer utrolig mye på de første mnd, og det er ikke alltid like lurt å lære dette med en bil til så mye penger... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Jeg kommer IKKE til å kjøpe noe som det bjirn skrev til meg.. Fy faen helder.. BMW 328, Audi A6 2,7 Biturbo, Audi RS2, S4, S6, S3, Audi a3-4 med 1,8TQ, Nissan (?) 200SX, RX-7, dette er slike biler jeg kan tenke meg. Er vell enten eldre RS/S eller nyere BMW/Audi med skinninteriør og masse finesser. Første månedene kommer jeg til å rulle rundt i pappa sin bil da sikkert, får lappen i April og skal på sjøen igjen i sommerferien og tjene mer penger, for å så kjøpe bil når jeg kommer hjem. Endret 10. januar 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Lære å kjøre bil først, så kjøpe "rask" bil, spør du meg... Er få som KAN kjøre bil når de nettopp har fått lappen... Dessuten er det jo 100km/t maks her i landet... Av de bilene du nevner over her, så er rx7 og 200sx de mest morsomme bilene.. Jeg har kjørt alle du nevner, og bakhjuls drift er helt klart mest morro, hvis du ikke har råd til 7-800hk trim da... Så mitt råd til deg må bli en tidlig 90 nissan 200sx s13, i orginal stand, dette er mer en nok bil for deg, hvis du ikke har erfaring fra motorsport, eller noe fra før. Kjør PENT med den på veien, og ta deg en tur på banetreff for å kjøre den hardt... Så, om et par år, så kan du trimme litt, eller kjøpe noe med mere motor Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Er det bare mine mattekunnskaper, men må du ikke være født i 1989 for å fylle 18 år i april i år? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Feiler ikke dine mattekunnskaper noe nei.. Vet at en ikke er verdensmester på veien som 18 åring ja.. 100 maks i Norge vet jeg godt, men den dag idag ligger jeg som oftest langt over 100.. Men når jeg tenker meg litt om så kan det vell være greit og starte med noe med mindre motor. Ser en del på A4 1,8TQ, 2001 og nyere. Og BMW 325/8 - 523.. Greit nok jeg kjører som ett SVIN nå, men det er da forskjell på MC og Bil.. Endret 10. januar 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvorfor står det da i profilen din at du er født i 1990? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Fordi jeg er født i 1990. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Da er du 16 år nå og 17 i april. Da skal jeg se den banken som gir deg 250K i lån på bil og den kjøresensoren som gir deg lappen i år. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kommer an på hvor rask bil du er ute etter egentlig. Hva liker du? Her har du en bil med 250 HK til 225 000, ikke videre fin imo, men den er nok rask. Eller så kan jo denne være noe. BMW'en så passe syk ut egentlig. 7688585[/snapback] Begge disse bilene er ikke tollet inn til landet, det vil si de er priset uten engangsavgiften som i de tilfeller sikkert beløper seg til 100K Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Har jeg sagt i år da ? Greit nok jeg er tidlig ute.. Men har kjørt Lett MC i to år nå, enkelt og greit drittlei og fantaserer om bil! Er ikke noe gale med å være tidlig ute med å kjike på saker og ting vell? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Første månedene kommer jeg til å rulle rundt i pappa sin bil da sikkert, får lappen i April og skal på sjøen igjen i sommerferien og tjene mer penger, for å så kjøpe bil når jeg kommer hjem. Da du ikke spesifiserer år her, gikk jeg ut fra at det betød i år. Selv om du venter et år, vil jeg fortsatt like å se den banken som gir en 18-åring lån på 250K for å kjøpe bil. Endret 10. januar 2007 av gorber Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Greit nok jeg kjører som ett SVIN nå, men det er da forskjell på MC og Bil.. Ja....Biler som er listet opp her går sikkert raskere enn din NSR. Kjøp deg eksempelvis en RS2 og du er på statistikken i løpet av første uka. I tillegg vil det koste deg bortimot 50 000 hvis du skal forsikre den på deg selv. En annen forskjell på bil og mc er at det er plass til flere i bilen. Dvs du som sjåfør har ansvaret for mange liv, noe som ytterst få 18-åringer er kapable til å håndtere/forstå. Det er ikke lenge siden det var rettsak med en ung gutt som krasjet og det medførte at 2-3 kvinnelige passasjer ble drept. Kjøp deg en Citroën 2CV først, vent 1-2 år og kjøp deg så gradvis raskere biler til du ender opp med en kjip stasjonsvogn til å frakte ungene noen år etter det igjen. Når du blir 50 kan du kjøpe deg en rask bil, bare 38 år igjen Tviler på du er enig med meg her. Kan til opplysning fortelle at jeg er snart 25 og har hatt lappen i over 6 år. Det første jeg kjøpte var en 75 hk Mitsubishi. Da jeg ble 21 kjøpte jeg en raskere bil som jeg fortsatt har i dag. Endret 10. januar 2007 av Shhhh Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Har forresten ikke NSR lenger, har Mito.. Og på aksen er det få biler som er raskere (til 100) men Audi`s RS/S er vell raskere ja.. Og forresten; Broren min fekk nesten like stort lån som 18-åring.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 *juhsdf* 7688585[/snapback] Den Maserati'en var jo kul da. Garantert en sjelden bil i Norge ihvertfall. Spørs hvordan det er med tilgang til reserverdeler og sånt. Men den BMW'n er sikkert ganske uaktuell for trådstarter, siden han hadde et budsjett på 250 000. I annonsen står det at den selges eks. engangsavgift. Den totale prisen på den bilen, blir godt over 700 000. Pantera 7689003[/snapback] Ja, syns det var noe rart med prisen på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå