stalemate Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Noen som har erfaring med å bøye (knekke jaja) plastik til å få en bestemt vanntett form? Tenker på å varme opp plastikken til nær smeltepunktet, og deretter forme den. Noen metoder? tenker klare tanker om strykejern eller gassbrenner. Videre, hva med "sveising" - bør jeg ha f.eks slik tape som rørleggerne bruker for å tette v.h.a varme eller hur? nokon som veit? Stalemate "naming the portable mac "powerbook" is the same trail of thought who named "Greenland" Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 har tenkt litt på det selv, f.eks lage vanntank av et helt stykke plexi eller.no Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Jeg tenkte jeg skulle få montert harddiskene med vannkjøling på den måten at jeg lager en vanntank som harddiskene er montert "inni" med det mener jeg at jeg skal tre en plastikkhylse formet etter harddisken igjennom en vanntank og "sveise" det for å få det vanntett. s Lenke til kommentar
Boxster Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har enkelt bøyd vannrør (ca ø30) helt enkelt. Jeg brukte en varmluftspistol. Med andre ord en meget varm hårføner. Plater må jo være enda enklere å bøye. En skal likevel være oppservang på at den ikke kan bøyes alt for mye da er der store sjanser for tretthet osv. Platen vil knekke eller sprekke. Dette vil jo være litt dumt hvis den skal være tett :razz: Men hvis du har ekstra plexi så prøv og se hvorlangt du klarer å bøye det. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Jeg tenkte i første omgang å eksperimentere med mykere plasttyper, da jeg mistenker i alle fall plexi av noe kaliber å knekke mye fortere. Derfor tenkte jeg kanskje på sånn plast som finnes i oppbevaringsbokser for mat etc som du får på clas. Ikke så dyrt heller. Ellers noen som vet noen bra plastpushere? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Plexi varmes fint i stekeovnen din :smile: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 18:56, skrev Cerwell:Plexi varmes fint i stekeovnen din :smile: PlexiPizza kan bli bra, da ser man tydelig om pizzaen er gjennomstekt Nei skulle du ha sett, der var jeg oppe i 500 poster. [ Denne Melding var redigert av: Predecessor på 2002-11-26 19:39 ] Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det burde gå bra å bruke en gassbrenner. Funker i hvertfall bra på glass. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Seriøst folkens..Plexi _kan_ varmes i stekeovn for bøying :smile: Les avsnitt 8 for detaljer. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Her var det jammen bilder og. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 hvor får man kjøpt plexiglass i "lausvekt" ? Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 hvor får man kjøpt plexiglass i "lausvekt" ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hos glassmesteren. Det er ganske billig. Så har de sikkert noen gode tips til bøying også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå