Tomoyo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Er det skadelig for en SATA disk å ha koblet til både SATA strømkontakten og den vanlige (husker ikke navnet) strømkontakten samtidig? La merke til at jeg hadde gjort dette på en 200GB WD SATA disk som nylig ble erklært død. Did i kill it? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Nei det skal ikke ha noe og si. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Do not connect both the SATA and the legacy ATA power cable to the drive at the same time. This may result in damage to the drive. Kilde Lenke til kommentar
Superslim Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Er det skadelig for en SATA disk å ha koblet til både SATA strømkontakten og den vanlige (husker ikke navnet) strømkontakten samtidig? La merke til at jeg hadde gjort dette på en 200GB WD SATA disk som nylig ble erklært død. Did i kill it? 7686875[/snapback] har litt på følelsen att det ikke funkerså alt for bra! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har gjort dette selv på en pc og var sånn i over ett år før jeg merket dette. Disken lever i beste velgående enda. Også sett flere andre som gjort samme feil som meg og dette har også gått bra. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Det er vel 'uheldig'. Men det kommer vel ann på om kontaktene står i paralell eller serie. Står de i seria så vil du få dobbelt så høy spenning som du skal ha. 12V->24V og 5V->10V - da ryker iallefall elektronikken. Endret 10. januar 2007 av Snabel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det er vel 'uheldig'. Men det kommer vel ann på om kontaktene står i paralell eller serie. Står de i seria så vil du få dobbelt så høy spenning som du skal ha. 12V->24V og 5V->10V - da ryker iallefall elektronikken. 7687387[/snapback] Fantasifullt, er vel det beste man kan si om slike teorier. :!: Slik seriekobling er ikke mulig. Lenke til kommentar
laagen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 "Your Serial ATA drive may be equipped with two power connectors. You can use either the 15 pin SATA or the 4-pin legacy power connector. These connectors cannot be used at the same time; powering both connectors simultaneously will damage the drive." Dette er sakset fra Maxtor sin brukermanual for Sata disker. Likelydende stod også i manualen for hovedkortet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå