ragamuffin Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ragamuffin:Jeg må korrigere deg litt.. Tabellen er ikke basert på ISO100, men området 100-3200. Verdiene er egentlig "tilpasset" Canon EOS20D og derfor er ISO-området slik og blenderen 1,0-91 (min/max på EOS'n). 8626559[/snapback] Jeg, og mandela (vil jeg tro ut i fra de han skrev), tenkte på tabellen på førstesiden i Foto_2.pdf'en du har linka til i toppinnlegget. Den er vel basert på ISO100 slik jeg kjapt kunne se. På nr 2 kommer O'Store tabelle Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Jeg, og mandela (vil jeg tro ut i fra de han skrev), tenkte på tabellen på førstesiden i Foto_2.pdf'en du har linka til i toppinnlegget. Den er vel basert på ISO100 slik jeg kjapt kunne se. På nr 2 kommer O'Store tabelle 8626592[/snapback] Æhum, ok.. Tenkte det var i regnearket jeg.. Og ja, hurtiggguiden på side 1 i .pdf'en er 100 ISO. Ifølge bl.a wikipedia er definisjonen på EV 0 ISO100, f/1,0, 1". EV 0 er 1 candela, dvs ett stearinlys på èn meters avstand. [edit]Litt mere utfyllende[/edit] Endret 16. mai 2007 av Bikeridr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå