Gå til innhold

Bygge om strømforsyning

Anbefalte innlegg

Som topicen sier skal jeg bygge om en strømforsyning... Jeg skal sette den i bilen og trenger derfor en som tar 12v dc inn... Istede for å bruke inverter altså... =)

Jeg er ganske ambisiøs av meg så jeg poster en link til et par bilder...

http://home.online.no/~hvalertu/mod/

Det er snakk om en std. Macron Power, MPT-300 strømforsyning... Er det noen som kan si meg hva jeg må gjøre?? Logisk sett skulle det jo bare være å fjerne en motstand eller noe... Siden det er data det er snakk om her er det selvfølgelig ikke så logisk da... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det på en litt frekk måte: Ta deg et par år på elekronikklinja før du prøver deg på dette!!!

Det er nok ikke så enkelt som du tror, 230v vekselspenning blir likerettet og glattet til 325v likespenning.

Denne spenningen blir så omdannet til et høyfrekvent signal slik at man kan bruke mindre transformatorer.

Denne spenningen blir transformert og regulert til 3,3v/5v/12/-5v/-12v.

Så det er IKKE så enkelt som å bytte et par komponenter i PSU.

Det er enklere å lage sin egen strømforsyning fra scratch...

[ Denne Melding var redigert av: norrick på 2002-11-26 13:27 ]

Lenke til kommentar

Vel, en inverter gir et signal som lager alt for mye støy på lydkortet... Når man bruker en inverter går man også en stor omvei... Den trekker veldi mye strøm og det er ikke noe positivt...

Med andre ord, det er ikke en løsning jeg vil bli fornøyd med... =)

Den strømforsyninga var jo 24v... Jeg har desverre ikke en stor Ford Excursion... =(

I tillegg er jo prisene på slike strømforsyninger skyhøye..! Fant en fra Mascot, men den var ikke ATX da... Så da må jeg fikse litt ekstra greier, men prisen på den var 1730,-!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...