Gå til innhold

Xbox 360 spill for jenter? (evt. barn?)

nilberg

Anbefalte innlegg

Nå som jeg omsider fikk Xbox 360 i hus, så må jeg rettferdiggjøre kjøpet for min bedre halvdel. Hun er ikke fremmed for å spille hun heller, men hevder hardnakket at det ikke finnes nok spill for jenter eller barn på Xbox 360. (Mener at Wii og PS2/PS3 har mye bedre utvalg av den sjangeren. Les: Mario, Spyro, diverse vennlig-sinnede racing spill ala MarioKart, eventyr eller hopp og sprett og tjo og hei osv...)

Jeg trenger hjelp til å finne noen argumenter (titler) for å bevise det motsatte...

Finnes det noen bra spill for jenter eller barn på Xbox 360?

Det eneste forslaget jeg kan tenke meg er Viva Pinata.. :hrm: finnes det ingen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også et lite dilemma anngående dette. Skal kjøpe min X-box 360 i morgen. Og min redning var Viva Pinata til kona. Utvalget er lite men noe finnes, mine anbefalinger kan være Kameo og Tomb Raider Legends.

Lenke til kommentar

Veeel, vil si Viva Pinata er det beste til dette akkurat nå. Men du kan jo kanskje se på noen av arcade spillene som er kommet. Og Bionicle skulle vel ha kommet. Kommer ikke på noe annet i farten er jeg redd.

Kom på Cars akkurat nå, for barn...aaa! ett til dama og, kanskje, dance dance revolution, mener den skal komme ut januar-mars tider?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Viva Piñata er nok det eneste "ekte" X360 spillet for barn/kvinnfolk hittil. Ta deg en titt på Live Arcade, der er det ganske mange spill som er artige for barn og kvinnfolk. Ellers så kommer jo Guitar Hero snart.

Men egentlig så må jeg være enig med dama di i dette tilfellet :p

Wii/PS2 har bedre spill utvalg for barn/kvinnfolk.

Men såklart, du kan jo spille en god del spill fra den gamle Xboxen. Se på denne siden for en liste over de som er kompitable: http://www.xbox.com/en-us/games/backwardsc...tygameslist.htm

Lenke til kommentar

Uff, orker ikke Viva Pinata. Det blir samme konsept som The Sims.

Skulle vært flere spill med multiplayer! Det er liksom ikke like aktuelt å ha samboern med på laget når en spiller Gears Of War... heheh. :roll:

Ender nok opp med å kjøpe Wii tenker jeg...

Guitar Hero II er uansett et must.

Endret av nilberg
Lenke til kommentar

Egentlig er det tullete å anse enkelte spill "for jenter". De er minst like gode gamere som oss gutta i mange tilfeller, og de har medfødt bedre øye-hånd koordinasjon.

Har ei venninne som spilte Diablo 2 online i årevis :love:

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Egentlig er det tullete å anse enkelte spill "for jenter". De er minst like gode gamere som oss gutta i mange tilfeller, og de har medfødt bedre øye-hånd koordinasjon.

Har ei venninne som spilte Diablo 2 online i årevis  :love:

7689036[/snapback]

Jaja, det finnes jo unntak. Søstra mi spiller D2 hun og ^^

Men jente spill... Barbie er et jente spill, det er beregnet på små jenter, akkurat som Viva Piñata er beregnet til barn =)

Lenke til kommentar

Snu hele problemstillingen og si at hun er forutinntatt. Hvofor skulle ikke jenter kunne blåse hodet av en skurk i et spill? Bare fordi det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret sier at jenter ikke liker voldelige spill? :innocent:

Vel, du kan la dette være plan b hvis du ikke kommer over noen "kvinnespill".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...