JonH Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som har noen bra tutorials angående styling av form-elementer? Gjerne også tips om oppsett av kontaktskjemaer. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hmm... Du kan vel bruke vanlige styles, som jeg gjør. <input type="text" style="color: black; font-size: 12pt; font-family: arial; background-color: red;" /> Det var bare et eksempel, men hvis ikke sånn, så tror jeg du kan f. eks bruke (i en CSS fil) .input { color: black; font-size: 12pt; // og så resten...gidder ikke skrive selv } Tror det ble riktig? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Google søk Oppsett Du kan sette det opp i en tabbel: <table> <tr> <td>Epost</td> <td><input type="text"></td> </tr> <tr> <td>melding</td> <td><textarea></textarea></td> </tr> </table> Og du kan også sette det inn i en legend, slik at du får en fin border rundt. <fieldset> <legend>Kontakt meg</legend> her kommer kontaktskjemaet </fieldset> Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Kommer nok ikke til å bruke tabell. Har sett et par eksempler der det er brukt bilder som tekstbokser, men ikke funnet ut hvordan jeg skal få det til. Prøvd background-image men det kommer ingen bilder. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Rart at det ikke funker med bilde i bakgrunnen.. Er det slik du har gjort? background-image: url(bakgrunn.gif); Man kan jo style button knappen ganske mye Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ta en titt på http://www.alistapart.com/articles/prettyaccessibleforms/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå