hqonline Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei, Når jeg skal spille av dvd i MCE så får jeg denne beskjeden: Dekoderfeil Det har oppstått en feil med videodekoderen, eller den er ikke innstallert. Start mediasenter på nytt eller restart pc. Det fungerer jo fint å spille av dvd med vlc. f.eks så hva er feil i MCE? Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Windows MediaCenter krever en egen dekoder for å vise DVD. Denne følger i utgangspuntet ikke med MCE 2005. Dersom du har kjøpt en ferdigbygget mce-boks vil nok leverandøren ha "bundlet" en dvd dekoder, men det er altså ikke en del av Microsofts mediacenterpakke. Klippet ut følgende forklaring fra et nettsted: DVD decoders are not free, they're licensed (MPEG2 is a proprietary algorithm). Most DVD drives come with a DVD decoder of some sort (usually bundled in with a software player like WinDVD or PowerDVD). Suppose Microsoft were to bundle a DVD decoder with MCE 2005. This means that the average consumer purchasing a MCE computer at Best Buy will end up paying double for a DVD decoder - once for the one bundled with the DVD drive and once for the one bundled with MCE. Rather than unnecessarily push the price of MCE up (estimate $20, which would be a ~15% increase), Microsoft chooses to let its OEM's decide when and how to include a DVD decoder. It's a logical choice that saves you money. kildeDu får vurdere selv hvor dumt du synes dette høres ut. Løsningen er uansett å skaffe seg dekoderprogramvare: nvidia Purevideo decoder eller vurder non forslag fra Microsoft her. Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Windows MediaCenter krever en egen dekoder for å vise DVD. Denne følger i utgangspuntet ikke med MCE 2005. Dersom du har kjøpt en ferdigbygget mce-boks vil nok leverandøren ha "bundlet" en dvd dekoder, men det er altså ikke en del av Microsofts mediacenterpakke. Klippet ut følgende forklaring fra et nettsted:DVD decoders are not free, they're licensed (MPEG2 is a proprietary algorithm). Most DVD drives come with a DVD decoder of some sort (usually bundled in with a software player like WinDVD or PowerDVD). Suppose Microsoft were to bundle a DVD decoder with MCE 2005. This means that the average consumer purchasing a MCE computer at Best Buy will end up paying double for a DVD decoder - once for the one bundled with the DVD drive and once for the one bundled with MCE. Rather than unnecessarily push the price of MCE up (estimate $20, which would be a ~15% increase), Microsoft chooses to let its OEM's decide when and how to include a DVD decoder. It's a logical choice that saves you money. kildeDu får vurdere selv hvor dumt du synes dette høres ut. Løsningen er uansett å skaffe seg dekoderprogramvare: nvidia Purevideo decoder eller vurder non forslag fra Microsoft her. 7688127[/snapback] Vil det fungere hvis jeg f.eks installerer PowerDVD? Vil MCE bruke dekoderen til dette programmet? Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dessverre. Du må nok ha en dedikert Windows MediaCenter edition MPEG-dekoder slik som PureVideo. Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Dessverre. Du må nok ha en dedikert Windows MediaCenter edition MPEG-dekoder slik som PureVideo. 7688356[/snapback] Vel jeg lastet ned en prøveversjon av Nvidia's Purevideo og det funket jo fint slik ivarw skrev over Men så avinnstallerte jeg den og testet PowerDVD 5.0. Det funket ikke med MCE. Så lastet jeg ned nyeste prøveversjon av PowerDVD 7.0. Den fungerte sammen med MCE Så da er det også en mulighet Standardversjonen av PowerDVD 7.0 koster ca. 37 dollar via cyberlink sin hjemmeside www.cyberlink.com Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå