Lokkeand Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hallo jeg har et lite spørsmål. Jeg har anskaffet spillet Dark Messiah og synes det er fint og moro, men når jeg spiller så dumper spillet til windows, eller fryser hele maskina etter ti eller 15 minutter. Så jeg tenkte det kunne være skjermkort tempen, derfor stilte jeg vifta på full guff og kab vifta ble også skrudd opp. Og da endelig spm mitt: Er 89 grader høyt når man spiller DM ? Er det for høyt i det heletatt? Skjermkortet mitt er Gainvard G7800gt. Med stock vifte. Er det derfor pcn henger seg eller hopper ut av spillet? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) ja vil jo tro det, siden kortet holder en temp på 89 grader med vifta på fullt. har du fjerna støv og slikt? eller kansje tenkt på en bedre kjøler? Endret 9. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Lokkeand Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Jepps bedre kjøler er på vei, men det var hovedsaklig pga støy. Men kortet tåler slike temperaturer? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 hvor mye akkurat ditt kort tåler vet jeg ikke. Men tror det skal klare opp mot 100 grader før det er noen fare. Men dette er ikke å anbefale til 24/7 bruk. Da er kansje rundt 70 grader+- mer normalt. Lenke til kommentar
Lokkeand Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Ok. takk for svar. jeg har renset det nå og det har gått ned noen grader. tydligvis lengre siden jeg støvtørket inni der enn jeg trodde Gleder meg til å se om den nye vifta er noe tess. Zalman ZMVF900CU har blitt anbefalt utallige steder. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Synes 89grader høres vannvittig høyt ut, stiller meg tvilende til målingens nøyaktighet. Min erfaring er at ved overbelastning/for høy temp så vil du få artifacts før kortet feiler/programet fryser. Synes du burde se på cpu tempen under full load med feks. Prime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå