Pinocchio Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Eg opplever relativt elendige nedlastningsrater i forhold til hva 6000\600 linjen min skulle levert i de fleste torrent apps. eg har brukt, når det prøves med friske torrents. Når det er sagt så er det BKK som leverer denne linjen, og det gjennom et adsl modem som er sperret for konfigurasjon, inklusiv port åpning. Eg får i tillegg nett gjennom en D-Link DI624 trådløs ruter, ettersom boksen ligger ganske krøkkete til. Eg regner med problemet kan spores tilbake til port konfigurering i både modem, wlan ruter, og torrentprogram. Noen som har gode forslag til en løsning på disse kjipe nedlastningsratene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du kan starte her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6&s=hardware.no Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 en god løsning er at du har tilgang til en god privat tracker. de trackerene som er public gir gjerne dårlig nedlastings hastighet, siden kompisene der ikke er interessert å dele med hverandre. (som å dele 1 banan på ett landslag) Finner du deg bedre kompiser har du eliminert dette problemet, søker du litt finner du vel bedre trackere Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 audi_a8 skrev: en god løsning er at du har tilgang til en god privat tracker.de trackerene som er public gir gjerne dårlig nedlastings hastighet, siden kompisene der ikke er interessert å dele med hverandre. (som å dele 1 banan på ett landslag) Finner du deg bedre kompiser har du eliminert dette problemet, søker du litt finner du vel bedre trackere 7687130[/snapback] Du har forsåvidt rett at man får større hastighet der folk har bedre upload. Uansett så er hovedproblemet at porter default er sperret i BKK routeren og i D-link routeren. BKK routeren må settes til en spesiell IP for å få DMZ og D-link routeren må han åpne aktuell port på ( se f.eks portforward.com ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå