Gå til innhold

Vista 64bit - Noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har installert Windows Vista x64 nå, fungerer forholdsvis bra, men har et par spørsmål.

1) Hva er alt dette oppstyret med OpenGL? Jeg får det altså ikke til å funke (Testet i CS1.6 i Steam). Har ATI Radeon x550 pci-e og nyeste drivere. Noen muligheter for å fikse dette? Eller må vi vente på nye drivere fra ATI? :hmm:

2) Får svart bilde i VLC media player, når jeg prøver å spille av divx/xvid filmer. Prøvde å installere divx codecene, men får bare spilt av film i windows media player. Hvilke codecer bør jeg bruke?

Takk på forhånd. :)

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det at du har svart bilde i VLC, kan være at Aero grensesnittet ikke skrur seg av. mitt skrur seg av hver gang jeg spiller av en film. Prøv å skru det av når du skal spille av film ;)

7689387[/snapback]

Har prøvd det også, bytta til windows default, but still black. Har du noen spesielle codecer?

Lenke til kommentar
2) Får svart bilde i VLC media player, når jeg prøver å spille av divx/xvid filmer. Prøvde å installere divx codecene, men får bare spilt av film i windows media player. Hvilke codecer bør jeg bruke?

7686149[/snapback]

VLC har alle nødvendige codecs integrert i programmet. Det var dette som var kilden til striden om opphavsrettigheter o.l. for en tid tilbake med VLC.

At codecene er integrerte betyr at de er bygget inn i programmet, slik at du ikke må laste ned noe annet enn VLC. Dette betyr også at du vil unngå de fleste feil ved bruk av feil codec grunnet FourCC-feil o.l.

At du får svart skjerm kan ha noe med video output i VLC, og at det er noe problemer med dette i Vista. Du kan prøve å bytte mellom DirectX og Default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...