zhorty Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Heisann. Har installert Windows Vista x64 nå, fungerer forholdsvis bra, men har et par spørsmål. 1) Hva er alt dette oppstyret med OpenGL? Jeg får det altså ikke til å funke (Testet i CS1.6 i Steam). Har ATI Radeon x550 pci-e og nyeste drivere. Noen muligheter for å fikse dette? Eller må vi vente på nye drivere fra ATI? 2) Får svart bilde i VLC media player, når jeg prøver å spille av divx/xvid filmer. Prøvde å installere divx codecene, men får bare spilt av film i windows media player. Hvilke codecer bør jeg bruke? Takk på forhånd. Endret 9. januar 2007 av zhorty Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 1) Du må nok vente på drivere fra ATi ja. Ville ikke regnet med å ha gode drivere før minst en måned etter Vista slippes 30. jan. 2) Svart bilde i VLC da gitt Du skal ikke trenge noe codecs der. Har du den siste versjonen? Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hei, takk for svar! Ja, jeg har nyeste versjon. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 det at du har svart bilde i VLC, kan være at Aero grensesnittet ikke skrur seg av. mitt skrur seg av hver gang jeg spiller av en film. Prøv å skru det av når du skal spille av film Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 det at du har svart bilde i VLC, kan være at Aero grensesnittet ikke skrur seg av. mitt skrur seg av hver gang jeg spiller av en film. Prøv å skru det av når du skal spille av film 7689387[/snapback] Har prøvd det også, bytta til windows default, but still black. Har du noen spesielle codecer? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 du kan jo se og spørre litt i den uoffisielle vista tråden. der henger en del vista folk, og du får hjelp fort Men det som slår meg inn nå er skjermkort driveren. Ellers så kan du prøve divx, hadde et problem med en kompis sin pc, der VLC lagga i vista, men divX funka. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 2) Får svart bilde i VLC media player, når jeg prøver å spille av divx/xvid filmer. Prøvde å installere divx codecene, men får bare spilt av film i windows media player. Hvilke codecer bør jeg bruke? 7686149[/snapback] VLC har alle nødvendige codecs integrert i programmet. Det var dette som var kilden til striden om opphavsrettigheter o.l. for en tid tilbake med VLC. At codecene er integrerte betyr at de er bygget inn i programmet, slik at du ikke må laste ned noe annet enn VLC. Dette betyr også at du vil unngå de fleste feil ved bruk av feil codec grunnet FourCC-feil o.l. At du får svart skjerm kan ha noe med video output i VLC, og at det er noe problemer med dette i Vista. Du kan prøve å bytte mellom DirectX og Default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå