Gå til innhold

RAM og skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er på jakt etter noe for en Gaming PC! Så det jeg vil ha er

 

RAM:

For øyeblikket har jeg 1024 MB RAM, fordelt på to ramkort på 512 MB. Begge er forskjellige merker hvis det har noe å si. Derfor lurer jeg på om det vil fungere å ha 1521 RAM istedenfor å måtte gå opp til 2k+ RAM? Jeg har ikke penger til 1024 MB RAM til, men en 512 MB har jeg god råd til.

 

Skjermkort

Jeg er på jakt etter et nytt skjermkort. Det jeg har nå er XFX GeForce 6600 256 MB (PCI-Express). Jeg vil gjerne ha noe som er bedre, behøver ikke være altfor mange hakk bedre, sålenge det er av bedre kvalitet så hjelper det! Gjerne ett som takler spill som f.eks. Oblivion/AoC; slike spill med god FPS og med mulighet til litt god grafikk. Vet ikke ossen det blir med DX10, men det følger vel bare med Vista.

 

Prisen bør være fra 0-1600 kr.

 

Får legge til at PCen er veldig god i resten av "kroppen", så det er ikke noe problem. :)

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er oppsettet ellers da? har du amd eller intel cpu? Til skjermkort er DETTE et veldig godt valg, tror ikke du finenr bedre kort med tanke på pris/ytelse. Kansje litt i dyreste laget for ditt budsjett men det kortet drar alt. Evt kan også DETTE være et godt alternativ. :)

 

Kan du prøve å finne ut hvilke merker minnet ditt er som du har i pc'n?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

jau kjøp x1900gt har ytet like bra som 7900gt i noen tester, om det var med oc?

går fint med 512mb ram eneste er en smule mindre båndbredde samt ingen dual channel og T2 istedenfor command rate T1. det skal da gå fint. det blir T2 uansett med mer en 2 moduler og ofte blir det komplikasjoner med T1 uansett, hvis det er amd system

Lenke til kommentar
jau kjøp x1900gt har ytet like bra som 7900gt i noen tester, om det var med oc?

går fint med 512mb ram eneste er en smule mindre båndbredde samt ingen dual channel og T2 istedenfor command rate T1. det skal da gå fint. det blir T2 uansett med mer en 2 moduler og ofte blir det komplikasjoner med T1 uansett, hvis det er amd system

7686784[/snapback]

 

Beklager at jeg ikke tok med dette med en gang. PCen har AMD 3200+ (er på skolen, mer får jeg ikke svart på nå :) ).

 

Nytt spørsmål:

Vil det være mulig å legge det skjermkortet sammen med mitt gamle? (bruke 2 skjermkort sammen).

Og hvis dette skulle funke, må det være av samme modell som mitt gamle da?

 

Uansett, så vil de si at DETTE er et godt, men rimelig kort for meg, selv til ganske nye spill framover?

 

Annet: Hva med DirectX10? Jeg vet ikke ossen det fungerer, men såvidt det jeg har forstått så er det framtida og leverer mye bedre enn det gamle, så vil dette grafikkkorte støtte det? (Hvis det fungerer med Windows XP)

 

Angående min RAM, det er Samsung og Corsair Value (riktig skrivd?). De har jeg brukt sammen i snart 1 1/2 år uten problemer.

 

Edit: Litt off-topic, men vil 1024 RAM faktisk fungere noe særlig nå for f.eks. nye MMO og andre spill som krever sitt allerede? Det dyreste kortet frister mer og mer, så hvis dere tror det vil fungerer med 1024, så kan jeg alltids legge de penga til det skjermkortet.

 

Takk for svar!

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar
jau kjøp x1900gt har ytet like bra som 7900gt i noen tester, om det var med oc?

går fint med 512mb ram eneste er en smule mindre båndbredde samt ingen dual channel og T2 istedenfor command rate T1. det skal da gå fint. det blir T2 uansett med mer en 2 moduler og ofte blir det komplikasjoner med T1 uansett, hvis det er amd system

7686784[/snapback]

 

Beklager at jeg ikke tok med dette med en gang. PCen har AMD 3200+ (er på skolen, mer får jeg ikke svart på nå :) ).

 

Nytt spørsmål:

Vil det være mulig å legge det skjermkortet sammen med mitt gamle? (bruke 2 skjermkort sammen).

Og hvis dette skulle funke, må det være av samme modell som mitt gamle da?

 

Uansett, så vil de si at DETTE er et godt, men rimelig kort for meg, selv til ganske nye spill framover?

 

Annet: Hva med DirectX10? Jeg vet ikke ossen det fungerer, men såvidt det jeg har forstått så er det framtida og leverer mye bedre enn det gamle, så vil dette grafikkkorte støtte det? (Hvis det fungerer med Windows XP)

 

Angående min RAM, det er Samsung og Corsair Value (riktig skrivd?). De har jeg brukt sammen i snart 1 1/2 år uten problemer.

 

Edit: Litt off-topic, men vil 1024 RAM faktisk fungere noe særlig nå for f.eks. nye MMO og andre spill som krever sitt allerede? Det dyreste kortet frister mer og mer, så hvis dere tror det vil fungerer med 1024, så kan jeg alltids legge de penga til det skjermkortet.

 

Takk for svar!

7687371[/snapback]

 

 

For at det gamle skjermkortet skal fungere med det nye, må du ha ett hovedkort som støtter crossfire eller SLi, og ja, skjermkortene må være like og ha støtte for crossfire eller SLi. Kommer ann på hovedkortet..

Endret av eriksen_243
Lenke til kommentar
For at det gamle skjermkortet skal fungere med det nye, må du ha ett hovedkort som støtter crossfire eller SLi, og ja, skjermkortene må være like og ha støtte for crossfire eller SLi. Kommer ann på hovedkortet..

7688125[/snapback]

 

Ok, takk. Jeg vil undersøke det.

 

Noen som har svar angående RAM kortene i første og tredje post?

Lenke til kommentar
For at det gamle skjermkortet skal fungere med det nye, må du ha ett hovedkort som støtter crossfire eller SLi, og ja, skjermkortene må være like og ha støtte for crossfire eller SLi. Kommer ann på hovedkortet..

7688125[/snapback]

 

Ok, takk. Jeg vil undersøke det.

 

Noen som har svar angående RAM kortene i første og tredje post?

7689857[/snapback]

 

Du kan jo alltids vente med og kjøpe mer RAM, og heller gå for skjermkortet i første omgang. Så lenge du kjøper to 256MB brikker, så har du jo plass til to til når du opplever att du trenger litt mer ;)

Endret av eriksen_243
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...