Monsoon Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Er litt spent på meninger om nettopp spørsmålet i topic. Etter å ha lest previews i hopetall i NGC Magazine så stakk jeg ned i butikken og plukka opp spillet. Har nå kommet til slutten av siste Chapteret og ser fram til å spille igjennom de 2 resterende "path'ene". (Du kan velge 3 forskjellige veier fra starten av spillet, hvorav hver har små forskjeller i fiender og dialog). Sjøl syns jeg spillet er ganske unikt. Er sanity-meteret ditt under halvfullt så kommer det alskens merkelige sekvenser som i utgangspunktet bare prøver å forvirre skallen din Enkelte er helt ute av kontekst mens andre merker du ikke med engang. Noen er til og med retta mot deg som spiller, dvs feilmeldinger som kan se ut som de kommer fra konsollen. Jeg vil nødig spoile noe her, men jeg skal si jeg blei overaska da hodet til karen min plutselig eksploderte mens jeg utforska et nytt rom. Anyway, tilbake til spørsmålet i tittelen. Ulikt andre horror-spill som Resi så har jeg sitti i timer ved konsollen anspent og nervøs fordi jeg ikke har kontroll over området spillfiguren er i. I Resi spillene er man sjelden redd for å dø mesteparten av tida, man har som regel ammo og helse nok til å drepa zombiene som måtte dukke opp. Mens i ED så hadde jeg den usikre følelsen nesten hele veien igjennom. Stemningen er av samme type som filmen The Sixth Sense har. Det er ikke lett å forklare, men ED skremmer deg på en helt annen måte enn Resi's plutselige fiende-angrep. Etter å ha skrudd av spillet og tusla til kjøkkenet midt på natta for å smøre ei brødskive så har jeg tatt meg sjøl i å titte skrått inn i skyggene, ED's story er en ganske vill teori, men essensen av den er basert på ideer om det overnaturlige som man ikke helt kan utelukke. Sjøl mener jeg dette spillet har lagd standarden for en ny gren innen horror-spill. Lenke til kommentar
Jallin Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har spillt dette spillet endel hos en kamerat og kan ikke vente på å låne det... Personlig har jeg aldri sett noe lignende, så jeg er enig med deg i at det er en ny gren. Ved en rekke effekter prøver de å viske ut forskjellen mellom virkelighet og det som skjer i spillet.-genialt spør du meg Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg ble seriøst lurt av en spesiell sanity-effekt engang. Skal ikke røpe hvilken, though :wink: Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Dette spillet kan ikke samenlignes med RE, det er veldig mye forskjellige egentlig, selv ligger jeg begge spillene VELDIG godt. men på forskjellige måter. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Headfirst holder på å lage Call of Cthulhu – Dark Corners of the Earth (http://www.callofcthulhu.co.uk/ie.php) til PS2 (pluss PC og Xbox tror jeg). CoC - DCotE har sanity effects sånn som Eternal Darkness. Faktisk så tror jeg Call of Cthulhu fra Chaosium (papir og terning - ikke data) var det første RPG'et som tok i bruk sanity som et virkemiddel. Har alltid vært fascinert av Cthulhu-mythoset, så jeg håper det blir bra. Dessuten er det fett med spill som er basert på 1920 tallet istedenfor den gamle middelalder/science-fiction greia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå