Ironmann Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bare for å brette det ut med en gang så er jeg 0 på naturfagsiden med volt og watt osv. jeg har en Zalman MFC1 som jeg vil koble opp med medfølgende viftene til Antec P180 kabinettet mitt. En ting vet jeg at jeg trenger 3pins til 4 pins. Men Zalman MFC1 tåler kun 7w pr kanal. og viftene til Antec P180 er på 12 volt? Det er den infoen jeg fant frem og det hjelper meg ikke mye så kan noen røske opp noen hjelpetråder til meg her? takker for all hjelp:) Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 hehe. jeg skjønner ikke helt... tror du må forklare bedre hva du egentlig spør om... sorry... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det er vel bare å koble på, hvis det er det du lurer på.. Det er jo en viftestyring.. Og den bestemmer kun hvor mye strøm som skal gå til vifta. Altså hvor fort den skal gå.. Så viftene får strøm fra viftestyringa tror jeg.. Står vel noe i bruksanvisningen din.. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Det jeg spurte om var egentli om viftekontrolleren til zalman kunne håndtere strømkravene til antec p180 viftene Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det jeg spurte om var egentli om viftekontrolleren til zalman kunne håndtere strømkravene til antec p180 viftene 7692188[/snapback] Jepp, du blander spenning og effekt, epler og pærer. 12V er spenningen 7W er maks effekt. En klokke som går på 220V kan godt bruke under 1W i forbruk. På motsatt side bruker CPUer typisk 50 - 100W ved 1,4V spenning. En vanlig vifte bruker langt mindre enn 7W så du kan trygt koble disse viftene til viftekontrolleren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå