Yuiop Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Har nå prøvd å lese med frem til hva de forskjellige timingene på RAM`e betyr og hvordan man kommer frem til den timingen som er beds for ditt system. F. eks. 4-4-4-4-12 Første tallet har jeg fått med meg er svartiden mellom hovedkortet og RAM`en. Jo lavere den er, jo kjappere og bedre. Resten skjønner jeg absolutt ingenting av, fint om noen tok seg til å forklare. Endret 9. januar 2007 av Yuiop Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det er som du sier latens og timing er veldig viktig for rammen din,nå har det seg sånn at dette er forskjellig for hvilket brikkesett og hva slags ram du kjører med,det er mange muligheter. Når det gjelder DDR1 ram har jeg en god guide fra dfi-street som forklarer allt det der og mere til,synd at dfi-street er borte for øyeblikket. Kan innbokse deg den guiden (pdf) hvis du vil. De samme parameterne gjelder også for DDR2 ram,bare en del av timingsene er høyere på DDR2 ram,og latency. Og det er stor forskjell på om de skal kjøres i et Intel system eller et AMD system. Det er MYE å hente på å ha optimalisert rammen din. Send meg en pm hvis du vil ha den guiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå