felge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ey.. tar fag som privatist nå.. jeg kan seriøst ikke da regnes som student eller ?? får jo ikke noe student bevis som gir rabatter på f.eks buss-trenings senter.. :s Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du er nok ikke det. Definisjonen på en student er, hvis jeg husker riktig, en som er meldt opp til eksamen ved høyere utdannelsesinstitusjon og har betalt semesteravgift. Lenke til kommentar
felge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Du er nok ikke det. Definisjonen på en student er, hvis jeg husker riktig, en som er meldt opp til eksamen ved høyere utdannelsesinstitusjon og har betalt semesteravgift. 7685355[/snapback] Konge.. da får jeg dagpenger om jeg melder meg arbeidsledig :D:D !! Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du er nok ikke det. Definisjonen på en student er, hvis jeg husker riktig, en som er meldt opp til eksamen ved høyere utdannelsesinstitusjon og har betalt semesteravgift. 7685355[/snapback] Konge.. da får jeg dagpenger om jeg melder meg arbeidsledig :D:D !! 7685472[/snapback] Nåja, vær klar over at etter NAV ble etablert, er systemene mer og bedre sammenkoblet. I forhold til misbruk etc, som de bruker mye ressurser mot. Vet om tilfeller der folk har vært privatister, og blitt oppdaga av Aetat. Da mister de dagpengene, og må betale tilbake alt de har mottatt. Blir vel også "svartelista" av NAV (Aetat). Trå varsomt frem... Lenke til kommentar
felge Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Du er nok ikke det. Definisjonen på en student er, hvis jeg husker riktig, en som er meldt opp til eksamen ved høyere utdannelsesinstitusjon og har betalt semesteravgift. 7685355[/snapback] Konge.. da får jeg dagpenger om jeg melder meg arbeidsledig :D:D !! 7685472[/snapback] Nåja, vær klar over at etter NAV ble etablert, er systemene mer og bedre sammenkoblet. I forhold til misbruk etc, som de bruker mye ressurser mot. Vet om tilfeller der folk har vært privatister, og blitt oppdaga av Aetat. Da mister de dagpengene, og må betale tilbake alt de har mottatt. Blir vel også "svartelista" av NAV (Aetat). Trå varsomt frem... 7686402[/snapback] Men for svarte da.. en er jo ikke student når en er bare privatist ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Riktig, men for å motta dagpenger skal du være på utkikk etter arbeid, noe du kanskje ikke kan sies å være som privatist. Forhør deg med NAV først, det er meget mulig du kan motta støtte samtidig som du tar opp fag, men hvis du får noe du ikke har krav på kan dette by på store problemer for deg senere. Det er ikke verre enn å spørre dem. Uansett får du ikke ei krone i dagpenger hvis du ikke har tjent mer enn en minstesum foregående kalenderår (mener det var 180000), nettopp har dimmet eller i enkelte spesialtilfeller. Lenke til kommentar
felge Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Nettopp dimmet jeg.. skal ringe de i morra vettu poster svaret her Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Da har du så vidt jeg vet muligheten til å motta dagpenger i et år. Lenke til kommentar
felge Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 ringte NAV... de sa at jeg ville få avslag.. kan jo lyge da.. men det gidder eg isje.. så får bare se om eg finner meg en helgejobb i steden Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ringte NAV... de sa at jeg ville få avslag.. kan jo lyge da.. men det gidder eg isje.. så får bare se om eg finner meg en helgejobb i steden 7698232[/snapback] Bra du fikk avklart spm., antok dette ja... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Dette var snodig, jeg trodde man nesten var garantert å få dagpenger etter å ha dimmet (forutsatt selvsagt at man fullførte førstegangstjenesten)? Lenke til kommentar
felge Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 ja seff du får dagpenger da.. men ikke om man er privatist.. :O til og med damen fra NAV sa det var mongo da.. er jo ikke student, egentlig får ingen student rabatter ol :S Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er forferdelig irriterende, jeg går siste året på VGS til høsten og fyller 20. Ergo jeg må betale heftige utgifter, grunnet at jeg en gang i tiden fikk fingen ut og forfølger høyereutdannelse. Grrr. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det med privatist kan være verdt å grave litt dypere i. Pr. definisjon er dette eksamenskandidater som ønsker å få prøvd/formalisert sin eksisterende kunnskap ved en akkreditert høgskole eller et universitet. Med andre ord skal det etter lovens intensjon fint være mulig å være arbeidssøkende samtidig som man er oppmeldt til en privatisteksamen. Til og med Lånekassen sier at dette ikke er "studenter" siden de ikke er tatt opp ved lærestedet, de får jo nettopp av den grunn ingen støtte i form av lån/stipend. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå