Gå til innhold

Kopiering av Madrugada til minidisc går ikke...

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-26 18:13, skrev LarsC:

Hjalp ikke? Du laster inn spor 1, markerer det "tomme" området og kutter det vekk. Lagre og voilá.

Problemet er at stillheten på starten ligger der i stedet for det som egentlig skulle vært der. Dvs at når lyden kommer, er man allerede langt inni sangen. Derfor hjelper det ikke med wave-editor...

Dette er helt på trynet av musikkbransjen. Jeg får bare mer lyst til å laste ned ALL musikken fra nettet når det funker slik :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-26 19:19, skrev LeD:

Tror virkelig platebransjen at slik idioti gjør at færre får lyst til å laste ned musikk fra Internett?

Nja, jeg tror poenget er å hindre at folk kopierer platene. Fånyttes, selvsagt.

Quote:

Ville det ikke være en bedre idé å gjøre slik at CD-er blir
mer
verdt enn en piratkopi?

Heh. Det er faktisk litt moro å lage en kopi som er overlegen originalen. Jeg føler meg litt som en moderne alkymist. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 20:04, skrev LarsC:

Nja, jeg tror poenget er å hindre at folk kopierer platene. Fånyttes, selvsagt.

Er ikke nedlasting fra Internett et større problem? Og det er jo latterlig å tro at en kopibeskyttelse kan hindre at musikken havner der...

Mange kjøper original-CD-er bl.a. fordi de ser penere ut enn en brent kopi. Derfor bør de som kjøper CD-er få enda mer "ekstra", som gjør det verdt å betale. (Lavere priser hjelper nok også.)

Noen sympati fortjener musikkbransjen i hvert fall ikke, når de behandler kundene slik.

LeD

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-11-26 21:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 22:09, skrev LarsC:

Jeg har sendt varsel om boikott av BMG Norge (de skal kopibeskytte
alt
de gir ut). Intet svar enda.

Jeg har også personlig boikott. Kopisikrede "cd-er" skal jeg aldri kjøpe. Da laster jeg heller ned musikken som selges på kopisikrede plater.

Hva i all verden er vitsen i å kopisikre cdplater. Det gjør det bare vanskligere å kopiere cd'ene, ikke umulig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 18:40, skrev pumpy:

Jeg brukte CloneCd til å lage en kopi av Madrugada platen. Du har der muligheten for å kopiere plata som Audio-plate (til f.eks. CDRW). Dette fjerner datasporene og platen kan rippes med det programmet du er vant med.

Jeg får det ikke til med Nero... Noen tips?? :???:

Lenke til kommentar

Tips ja? f@en i h3lvete ta og last ned ALL musikken i framtida, så kan dei jaggu berre ha det så godt, når dei hindrer lovlig kopiering.

Tips.

1. Kjøp aldri ein CD meir.

2. Last ned all musikken du vil ha (mp3/ogg))

3. Kjøp deg MP3/Ogg speler

4. Velg Mp3'r i 192 kbps eller meir! (128 er også "greit nok"

Lenke til kommentar
Quote:

Bisarre skrev (2002-11-26 13:51):

For de av dere som lurer på mine ærlige/uærlige hensikter med dette, så er det å ha en brukbar CD til å ha i bilen. Da jeg har hatt nok av CD'er som har blitt ripet opp av spilleren, samt noen innbrudd, bruker jeg bare brente CD'er.

Hæ? Ødelegger spilleren i bilen din cd platene dine. Da bør du få deg en ny for eg har ennå ikke ripetopp/ødelagt en plate i bilen min siden eg begynte med cd spillere i bilene mine?
Lenke til kommentar

Poenget er at windows som regel leser cd-skiva og da starter kopisperra, det gjør den ikke hvis du lukker cd spilleren ved ejectfunksjonen på rippeprogrammet.

Jeg annbefaler Exactaudiocopy som har fungert flott med alle kopisperrede skiver jeg har testet.

NB! det er fint at dere klager til platebutikker/selskaper!

Lenke til kommentar

Quote:

1. Kjøp aldri ein CD meir.

2. Last ned all musikken du vil ha (mp3/ogg))

3. Kjøp deg MP3/Ogg speler

4. Velg Mp3'r i 192 kbps eller meir! (128 er også "greit nok"

1. Hvor langt frem i tiden tenker du? Hvis alle hadde tenkt som deg hadde ingen hatt råd til å lage musikk, og vi hadde endt med at alle måtte høre på techno.

2. Det kunne funket hvis artistene hadde funnet en måte å gå utenom plateselskapene på. Dette slik at vi betalte direkte til artistene.

3. Ja, det kan du gjøre selv om du kjøper cd-er.

4. 128kb/s er "greit nok" men etter mangfoldige tester er det bevist at det er "umulig" å høre forskjell på CD og 256kbps, så jeg satser helst på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...