Gå til innhold

Kopiering av Madrugada til minidisc går ikke...

Anbefalte innlegg

Jeg sier bare på forhånd: Det er skikkelig jalla hvis denne tråden blir stengt pga. "retningslinjer", for jeg har et problem som kan løses LOVLIG :wink:

Når det er sagt: Har kjøpt meg nyeste cd'en til Madrugada - den er helt sjef! Men så vil jeg gjerne kunne høre på den når jeg er ute og trasker. Har MD, men ikke discman. Men siden cd'en har kopibeskyttelse takler ikke md-recorderen å kopiere. Dette er altså bare til privat bruk og ikke til masseproduksjon og ulovligheter :wink: Eneste mulighet blir da å brenne en Audio-cd og så kopiere denne til MD. Men jeg får det ikke til - hverken å rippe til mp3 først eller å bruke Nero. Jag har Plextor 24/10/40 intern brenner og nyeste Nero. Jeg får bare masse jalla info, og det ser ut til at noen tracks er kjempesvære, mens andre er datatracks - men det er vanskelig å se hvilke spor som er hva... Pokker heller, det kan ikke være lov å kopisikre cd'ene på den måten og fortsatt kalle det "cd"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lever skiten tilbake til butikken straks, og gi eksplisitt uttrykk for din misnøye. Det du har kjøpt er ikke en CD-DA. Fordømte, udugelige platebransje.

Det er ikke en kopibeskyttelse engang, det er en avspillingsbeskyttelse. Den er så elementær å "knekke" at det er skummelt.

CDex klarer de fleste utmerket.

Lenke til kommentar

I sånne tilfeller har jeg funnet ut at Isobuster er det beste fordi den rett og slett "bypasser" alt av windows cd grensesnitt. Start opp og høyreklikk på sporene, deretter velger du extract to wav. Har funket med alle kopibeskyttede cd'er jeg har vært borti til nå ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hei igjen! Har lastet ned CDex 1.4 og det ser ut til at den takler det hele bedre enn de to andre rippe-programmene jeg har. Får se om filene funker når den er ferdig med arbeidet :smile:

Uansett er det skikkelig bedrident av bransjen å gjøre det så j*vlig vanskelig å få hørt på de cd'ene man faktisk har KJØPT! Hvis dette funker skal jeg brenne en NORMAL cd som jeg kan kopiere til MD å ha med meg når jeg er ute og går - det var tross alt derfor jeg kjøpte cd'en i utgangspunktet...

Takk for alle svar så langt :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fant ut noe artig når det gjelder kopisikre CD'plater. Jeg har en Plextor 24/10/40 brenner. Når jeg setter i f.eks. nye Madrugada plata, så kommer en stygg blå avspiller opp, og starter å spille av CD platen. Jeg bruker MusicMatch til å mekke MP3 av all musikk jeg kjøper. Når jeg starter opp MusicMatch, så sier den at det er en dataCD som står i spilleren. Skitt tenkte jeg, men når jeg trykker eject knappen i MusicMatch og trykker den igjen for å få inn igjen CD'en, så tar den CD'en som en AUDIO CD, og den funker som normalt!

Ulemper:

MP3 rippene får et hakk etter 12 sekunder (0,5 sekunds stillhet).

CD-copy får et hakk etter 4 sekunder (1 sekund med overlapp)

Funker sikkert med Analog MP3 ripping, det har jeg ikke testet enda. Jeg bruker dette selv når jeg skal ut å traske!

Phillips gikk vel til sak mot nettopp denne beskyttelsen på CD'ene, det er jo de som eier rettighetene på CD-plater, og de mente dette var ulovlig, regner med at de vinner saken, og at vi blir kvitt denne djevelskapen.

Lenke til kommentar

Hey Chief!

Det ser ut til at vi har akkurat samme brenner, men jeg bruker litt andre progs enn deg.... Men har du fått til å lage en cd som kan kopieres over til MD, eller på en eller annen måte fått laget en MD som funker? Det er nemlig derfor jeg driver og prøver meg frem nå :smile:

Lenke til kommentar

Ikke no problem å lage en kopi med Nero...

Bruker Nero-versjonen som følger med Yamaha F1 brenneren. Velger å kompilere en ny audio-cd. Da finner den i utgangspunktet bare data-filer, men i et lite vindu under, ligger audiofilene. Også trekker jeg en og en sang inn i kompilasjonen min. Programmet bruker ekstra tid på disse, men når de er inne er det bare å brenne.

For de av dere som lurer på mine ærlige/uærlige hensikter med dette, så er det å ha en brukbar CD til å ha i bilen. Da jeg har hatt nok av CD'er som har blitt ripet opp av spilleren, samt noen innbrudd, bruker jeg bare brente CD'er.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 13:49, skrev bendikwhist:

F***! Alt gikk bra - men spor nr.1 har 30 sekunder stillhet i starten før musikken kommer... Ellers klarte CDex resten... What to do... Jeg vil jo ha cd'en, men helst på MD også! Det er til å bli gæren av :sad:

Bruk en hvilken som helst wave editor til å redigere track 1. Så brenner du hele rukla som audiocd, som du bør kunne gjøre hva som helst med!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 14:17, skrev bendikwhist:

Hvordan redigerer man wav-filer? Wave-editor? Fremmedord for meg :???:

Du kan bruke CoolEdit eller SoundForge. Har du et Soundblaster-kort, kommer disse ofte med en enkel wav-editor. Den funker nok den også.

Fint at du fikk det til. :smile:

Jeg ber deg om å gjøre din misnøye med produktet kjent for plateselskapet og gjerne butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...