maxlime Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Viften på skjermkortet mitt går ikke rundt. Lurer på hva som er gale. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 har du sjekka at det ikke er noe inni vifta, kontakten til vifta som er på skjermkortet, ledningene som går mellom viftekontakt og vifte, sett over loddepunktene på kortet? Lenke til kommentar
maxlime Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 har du sjekka at det ikke er noe inni vifta, kontakten til vifta som er på skjermkortet, ledningene som går mellom viftekontakt og vifte, sett over loddepunktene på kortet? 7685400[/snapback] Hei Kan ikke se at det er noe feil ved kortet. Legger ved noen bilder. Kanskje du kan se noe? Hvis ikke....hva annet kan være feil? Pcen vil heller ikke jobbe. :S Lenke til kommentar
maxlime Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Kan det ha noe med strømforsyningen å gjøre? At de ledningene som står i HDD er feil? De passer inni sporene, men jeg er ingen ekspert så jeg spør.... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har du mulighet for å måle kraftforsyning med et multimeter? Det kan jo hende en av spenningene ikke er som den skal være. Lenke til kommentar
maxlime Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Har du mulighet for å måle kraftforsyning med et multimeter?Det kan jo hende en av spenningene ikke er som den skal være. 7686185[/snapback] Har desverre ikke ett slikt instrument. Bare håper at pcen ikke er helt kjørt Endret 9. januar 2007 av maxlime Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Fikk selv inn en pc her om dagen som Skjermkortvifta var gåen på. Eieren av PC`en ville ha nytt skjermkort allikevel, så det hadde ikke så veldig mye å si, men har bare vært borti dette problemet 2 ganger tror jeg. Ene gangen er denne og da bytter jeg skjermkortet, og den første gangen bytta vi skjermkortvifte. Fikk tilsendt en ny en. begge løsningene er greie, bare at å kjøpe nytt skjermkort er jo litt dyrere. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvis du ikke har veldig høye krav på grafikkort kan du like så greit kjøpe et nytt. det grafikkortet du har der ser ikke veldig nytt ut, så å få tak i lignende koster deg nok ikke mange kronene. Er dette grafikkortet satt i datamaskinen nylig, eller har du hatt det i maskinen lenge? Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vifta har nok "Brent" seg. Det gjorde den på mitt Connect3d ATI Radeon 9600XT. Du kan vel få kjøpt ny vifte på en eller anne webshop. Prøv å se på www.microplex.no Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Disse viftene går ofte tørre for smøremiddel, så en dråpe eller to med olje på innsiden av viften kan hjelpe. Du har et bilde der du har delvis løsnet tapen, her tar du på olje. Jeg tar sett mange slike vifter som stopper opp, ca 70% starer opp igjen etter to dråper olje. :-) Hvis dette ikke hjelper så pleier jeg å plukke fra restlageret mitt av gamle vifter. Det er sikkert noen som har en liggende som de kan selge deg billig, meg selv inkludert. Trenger bare vite avstanden mellom festehullene. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Selv om vifta ikke går, så burde jo pc'en i det minste fullføre oppstarten? Har du en kompis som du kan låne et annet skjermkort av? Hvis det heller ikke vil funke, så setter jeg en femmer på at det kanskje er strømforsyninga ja... Lenke til kommentar
maxlime Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Hei folkens Jeg har fått start på pcen. Det viste seg at BIOS brikken lå på gulvet . Når det gjelder skjermkortet, virker det. Jeg får opp alt på skjermen, MEN VIFTEN GÅR IKKE RUNDT. Kan dette være: A: mangel på smøreveske B: skjermkortet er gåent Og til slutt: Er det farlig å kjøre den uten vifte? Jeg regner med det så på testrunden, tok jeg av pcen ganske raskt. Men hadde vært fint å fått det bekreftet. - max Endret 10. januar 2007 av maxlime Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) du kan jo kjøpe et vantec spectrum kjølekort som har 2 vifter og blå neon, det er også VIFTESTYRING på den, link: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5766 tro meg, det kortet er vel verdt pengene EDIT: ikke start 3d program hvis ikke vifta på skjermkortet går... men vanlig windows vil jeg tro går bra.. Endret 10. januar 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Så roer vi oss et par hakk nedover... Noen poster slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå