Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortvifte gåen, hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du sjekka at det ikke er noe inni vifta, kontakten til vifta som er på skjermkortet, ledningene som går mellom viftekontakt og vifte, sett over loddepunktene på kortet?

7685400[/snapback]

Hei

Kan ikke se at det er noe feil ved kortet. Legger ved noen bilder. Kanskje du kan se noe?

Hvis ikke....hva annet kan være feil? Pcen vil heller ikke jobbe. :S

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Lenke til kommentar
Har du mulighet for å måle kraftforsyning med et multimeter?

Det kan jo hende en av spenningene ikke er som den skal være.

7686185[/snapback]

Har desverre ikke ett slikt instrument. Bare håper at pcen ikke er helt kjørt :(

Endret av maxlime
Lenke til kommentar

Fikk selv inn en pc her om dagen som Skjermkortvifta var gåen på. Eieren av PC`en ville ha nytt skjermkort allikevel, så det hadde ikke så veldig mye å si, men har bare vært borti dette problemet 2 ganger tror jeg. Ene gangen er denne og da bytter jeg skjermkortet, og den første gangen bytta vi skjermkortvifte. Fikk tilsendt en ny en. begge løsningene er greie, bare at å kjøpe nytt skjermkort er jo litt dyrere.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har veldig høye krav på grafikkort kan du like så greit kjøpe et nytt. det grafikkortet du har der ser ikke veldig nytt ut, så å få tak i lignende koster deg nok ikke mange kronene.

Er dette grafikkortet satt i datamaskinen nylig, eller har du hatt det i maskinen lenge?

Lenke til kommentar

Disse viftene går ofte tørre for smøremiddel, så en dråpe eller to med olje på innsiden av viften kan hjelpe. Du har et bilde der du har delvis løsnet tapen, her tar du på olje.

Jeg tar sett mange slike vifter som stopper opp, ca 70% starer opp igjen etter to dråper olje. :-)

Hvis dette ikke hjelper så pleier jeg å plukke fra restlageret mitt av gamle vifter. Det er sikkert noen som har en liggende som de kan selge deg billig, meg selv inkludert. Trenger bare vite avstanden mellom festehullene.

Lenke til kommentar

Hei folkens

Jeg har fått start på pcen. Det viste seg at BIOS brikken lå på gulvet :p.

Når det gjelder skjermkortet, virker det. Jeg får opp alt på skjermen, MEN VIFTEN GÅR IKKE RUNDT. Kan dette være: A: mangel på smøreveske B: skjermkortet er gåent

Og til slutt: Er det farlig å kjøre den uten vifte? Jeg regner med det så på testrunden, tok jeg av pcen ganske raskt. Men hadde vært fint å fått det bekreftet.

- max

Endret av maxlime
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...