Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med treigt trådløst nett

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter på et trådløst nettverk her hjemme. Problemet er at internettet er utrolig treigt. Tar alt fra 5-15 sekunder bare for å loade startsiden.. Har sjekka alt jeg kan tenke meg: firewalls, signal (ligger på 90-93%), kanal på signalet mellom router og data (har ikke så veldig mye peiling her da), port forwarding, encryption på nettet og restartet data/router. Kanskje noe mer og men husker ikke alt jeg har prøvd :p

Har bredbånd fra Lyse (10mbit ned og husker ikke opp :blush: ), det rare er at når jeg laster ned ei fil elns med utorrent ligger den på 700-800kbps og samme viss jeg laster opp. Men prøver jeg å se en film på youtube eller lignende må jeg vente lenge å helst stoppe filmen pga buffering (dette etter jeg har skrudd av alt av torrent).

Noen ideer om hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Sitter på et trådløst nettverk her hjemme. Problemet er at internettet er utrolig treigt. Tar alt fra 5-15 sekunder bare for å loade startsiden.. Har sjekka alt jeg kan tenke meg: firewalls, signal (ligger på 90-93%), kanal på signalet mellom router og data (har ikke så veldig mye peiling her da), port forwarding, encryption på nettet og restartet data/router. Kanskje noe mer og men husker ikke alt jeg har prøvd  :p

Har bredbånd fra Lyse (10mbit ned og husker ikke opp :blush: ), det rare er at når jeg laster ned ei fil elns med utorrent ligger den på 700-800kbps og samme viss jeg laster opp. Men prøver jeg å se en film på youtube eller lignende må jeg vente lenge å helst stoppe filmen pga buffering (dette etter jeg har skrudd av alt av torrent).

Noen ideer om hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Takker for alle svar :)

7685223[/snapback]

lyse har ikke 10mbit ned... 6 eller 20, men prøvd å koble til routeren kablet? eller koble direkte på hjemmesentralen, å jobbe deg utovr, finn ut hvor det blir tregt.

Angående streaming har jeg merket det samme selv, men bare hos enkelte sider, så har somregel regnet med at det ikke var bredbåndet men sia jeg var på som er problemet. Vg-tv er for meg helt umulig, buffrer hvert 5 sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...