Tors bror Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg bruker Word 2000. På det som virker å være rent tilfeldige tidspunkter i skrivingen (nei, det er ikke når det er en skrivefeil...) spretter det det opp en advarselsboks. Den lyder som følger: Microsoft Word kan ikke bruke Autokorrektur-lister. Dnne funksjonen er ikke installert. Vil du installere den nå? Ja/Nei Ettersom jeg ikke er interessert i noen autokorrektur (all stavekontroll hører hjemme til slutt) svarer jeg nei. Så taster jeg et par linjer til, og så spretter boksen oppp igjen. Dette skjer i perioder hele tiden. Meget irriterende å få stykket opp skrivingen på den måten. I tillegg skriver jeg (dessverre) raskest med blikket på tastaturet. Dette fører gjerne til at jeg trykker return for linjeskift, mens det som egentlig er det aktive området på skjermen er "Ja"-alternativet. Dette fører til at installasjonen starter, noe som mislykkes hver gang fordi den ikke finner et eller annet. Tid går det hvertfall. Man skulle jo tro at det beste bare var å gi tapt og heller installere denne funksjonen Word er så fanatisk opptatt av. Men ikke har jeg Office-cden tilgjengelig og som sagt har jeg null behov for denne funksjonen. Noen som vet hvordan man kan slå av et eller annet så Word hindres i å komme med dette våset i utide og utide? Har prøvd å slå av alt som ligner på stavekontroll og rettefunksjoner. Ganske utrolig at Microdoft ikke har klart å legge inn i systemet at f.eks den tredje gangen du sier nei får du slippe flere promter. Eller at de ikke har lagt inn noe sånt som "Kryss av her dersom du ikke ønsker å se denne meldingen igjen". Du blir bra lei etter å ha holdt på noen timer. Fokus burde jo være på innholdet i dokumentet man skriver og tankevirksomhet rundt dette, men I Microsofts øyne er det visst også veldig viktig å bruke masse tid på å rette opp formattering og svare på tåpelige henvendelser... Dersom ingen vet, kanskje dere vet hvilket begrep som brukes om "Autokorrektur-lister" på engelsk, så jeg kan gjøre noen søk på problemet. [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-11-26 12:20 ] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: På det som virker å være rent tilfeldige tidspunkter i skrivingen (nei, det er ikke når det er en skrivefeil...) Det kommer nok når du skriver forkortelser mm, o.l, osv. Du kan deaktivere det slik: Verktøy->Autokorrektur. Fjern en del haker der... (spesielt "fortløpende endring) :smile: Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har allerede fjernet hakene ved ALT som har med autokorrektur og stavekontroll å gjøre... Merker forøvrig at det skjer spesielt ofte ved linjeskift, men også midt i en linje, gjerne flere ganger. [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-11-29 22:51 ] Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Her var det visst ikke mye hjelp å få. Jeg skjønner at kanskje ikke så mange andre har erfaring med dette problemet, men vet noen i det minste hva det engelske betegnelsen for "autokorrektur-lister" er? Det rabler snart for meg hvis ikke dette problemet gir seg. I søk på google groups har jeg bare kommet over ett tilfelle av denne typen (en forespørsel uten løsning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå