Gå til innhold

HTC P3300 vs HTC S620

Jabi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en s620, men har ikke testet den med gps da. Der er vel 3300 klart best. kontor også vil jeg tro.

Men jeg er meget fornøyd med min da. Fungerer fint til alle formål jeg trenger den til(ringe,sms,wlan,epost,lese officedokumenter osv.)

Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen mellom disse to telefonene?

hvem er å foretrekke som telefon/ kontor/ gps?

tips og råd takk!

7685174[/snapback]

Jeg syntes HTC S620 er klumpete med bittesmå taster. HTC S620 er en Smartphone som jeg ikke liker. Den har en skyve/scroll-funksjon på siden som er ekkel å bruke. Mens HTC P3300 syntes jeg er bedre. Dette er en PDA. Forskjellen mellom PDA og Smartphone er jo blandt annet touch-screen. Du kan trykke på ikoner med en såkalt stylus penn, merke tekst, med mer. Smartphones på markedet i Norge i dag er avhengig av trykk på knapper. Jeg pleier å si at en smartphone er en telefon med PC muligheter (Outlook), mens en PDA er en PC (Outlook) med telefon-muligheter.

Hvem av de du velger går også litt på hvor mye penger du er interessert i å legge i en ny telefon. Forskjellen i pris er cirka 2000 kr (henholdsvis 4500 kr og 6500 kr) - avhengig av hvilken versjon av P3300 (standard eller deluxe). Forskjellen på dette siste er GPS-løsningen, TomTom med området-kart eller hele "vest-europa". For å ha en telefon med god GPS-løsning er P3300 bra. Kjøper man en PDA med område-kart må man regne med å legge ut en del kroner (1000 kr cirka) for å få f.eks vest-europa. HTC P3300 har også radio innebygd.

Jeg vil anbefale deg å finne ut hvor mye penger du ønsker å legge i en ny telefon. Om du så skal ha en avansert eller en enkel løsning. Alle disse PDA/Smartphone telefonene har stort sett den samme funksjonaliteten i operativsystemet. Så alle støtter E-post, Kontakter, Kalender. Litt anderledes blir det straks hvis man skal lese word, excel, etc. dokumenter - vanligvis har smartphones ikke hatt støtte for dette, eller f.eks skjerm egner seg dårlig (selv om jeg er imponert over enkelte løsninger som finnes der ute for å lese slike dokumenter er ikke alle like overbevist). Skal du ha GPS og bruke det aktivt er P3300 midt i blinken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...