Gå til innhold

Er lydkortet mitt defekt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt bekymra nå. Alt fungerer som det skal med lydkortet, men det kommer ikke lyd! Har prøvd et annet lydkort, og det fungerte... Det er et Creative X-Fi Xtreme Music, noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få fikset det? Skal til å prøve kortet i en annen PC nå. Problemet oppstod i kombinasjon med skifte av kabinett og installasjon av Windows Vista...

Mvh.

Tommy

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken Vista har du installert? 64bit eller 32bit? Og hvilke drivere har du brukt til lydkortet?

7697885[/snapback]

64-bit. Nyeste betadriverene...

Edit: Nei, ikke betadriveren, men:

Creative Sound Blaster X-Fi series Vista Driver 2.13.0001

Edit: Prøvde kortet i en annen PC nå, det fungerte ikke :( Det kan virke som deler av firmwaren er borte (?). Kortet blir gjenkjent og alt. Eneste som er utenom det normale er at kortet blir gjenkjent med et annet navn (D000 eller noe sånt) og at det ikke kommer lyd fra utgangene. Noen som vet hvor jeg kan laste ned firmware til XM?

Edit3: Skal nevnes at det er et SB0670

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Jeg mottok mitt XtremeMusic i posten i dag. Det er også defekt. Kommer bare elektronisk støy fra alle utganger. Prøvd kortet i to forskjellige maskiner, under XP og Vista..

Må nok returnere det..  :(

7743801[/snapback]

Akkurat som mitt har blitt det :p

Får ikke kontakt med Creative support. Begynner å bli flere dager siden jeg sendte beskjed til dem! Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Er det lenge siden du kjøpte kortet? Om ikke, får du ta kontakt med stedet du kjøpte det og få det returnert.

7744021[/snapback]

Under 24-måneder. Problemet er at det stod i en HP-PC, og tviler på at det er garanti på en og en del der?

7744572[/snapback]

Hvis kortet/PC'en er kjøpt i Norge er det (minst) 2 års reklamasjonsrett. Hele maskinen har 5 års reklamasjonsrett, og hvis kortet sto i maskinen da du kjøpte den fra en leverandør - omfattes kortet også av den reklamasjonsretten. Dersom du kjøpte kortet selv og installerte det, er det 2 år på kortet.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...