NuckChorris Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei Begynner å bli ganske rådvill nå og vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Jeg gikk over til trådløst internett for 2 dager siden. Satte opp ruter/installerte trådløst nettverkskort i begge pc´er og fulgte instruksjoner fra isp´s manual for oppsett. Alt fungerte fint. Pc´ene står på hvert sitt rom på hver ende av en gang, og routeren står utenfor det ene rommet. Men en murvegg gjorde at kun den ene pc´en fikk bra signal. Bestemte meg derfor for å flytte routeren midt i gangen. Nå får jeg plutselig ikke tilgang til trådløst på det rommet som ble hemmet av murveggen Og jeg aner ikke hvorfor.. Det er satt opp med WPA/PSK string. Trengte altså ikke taste inn noe passord da jeg satte det opp, men må visst det nå etter at jeg flyttet routeren. Det gikk fint på den ene pc´en(med sp2), mens da den andre(sp1) får jeg det ikke til. Får bare "wireless connection unavailable". Går jeg på connection properties og refresh, så kommer SSID opp med riktig navn, men får feilmelding når jeg skriver inn passord. Skifter jeg passord for å unngå feilmeldingen fungerer det fortsatt ikke. Er første gang jeg har trådløst internett så det er ikke min sterke side. Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve her? Endret 9. januar 2007 av San_Lopez Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Morn Du sier sp1/sp2, er vel xp det er snakk om. Er vel slik at xp sp1 støtter ikke høyere en WEP-kryptering (rett meg om jeg tar feil) Beste er å sette opp all konfig stabilt uten kryptering, så det siste du gjør når alt fungere optimalt er å kryptere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 If you update WinXP to WinXP SP1 or to WinXP SP2 WPA support is installed automatically. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Morn Du sier sp1/sp2, er vel xp det er snakk om. Er vel slik at xp sp1 støtter ikke høyere en WEP-kryptering (rett meg om jeg tar feil) Beste er å sette opp all konfig stabilt uten kryptering, så det siste du gjør når alt fungere optimalt er å kryptere. 7687200[/snapback] Etter en veldig frustrerende kveld i går begynte jeg helt på nytt nå. Og endelig fungerer det på begge pc´er igjen, uten kryptering. Skal prøve med kryptering nå snart. Edit: Etter å ha lest litt skjønner jeg nå hva jeg har gjort feil. Jeg skjønte ikke at WEP og WPA var 2 forskjellige ting, og jeg tror du har rett når du sier at sp1 ikke støtter høyere enn WEP-kryptering. Derfor ble det tull i det jeg satte opp WPA, slik det sto om i manualen fra ISP. Grunnen til at jeg bare har sp1 er at det ble kluss i installasjonen av sp2 og jeg måtte bruke system restore. Innser nå at jeg burde satt meg mer inn i dette før jeg satte det opp, men uansett, takk for hjelpen Men om det er sånn at sp1 ikke støtter WPA. Hvorfor fungerte det med WPA-kryptering da jeg først satte det opp for noen dager siden? Endret 10. januar 2007 av San_Lopez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå