larsr Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har ett asus a7v333 hovedkort, var så uheldig at jeg flasha det med en korupt bios. Nå får jeg ikke maskinene i gang. Spørsmålet er hva gjør jeg nå? Finner ingen måte å "nullstille" biosen. Jeg har en kompiss med samme hovedkort, har tenkt på å bytte bios, men er litt skeptisk til det. Kan risikere å ødelegge begge. Noen med en fasit løsning her?? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 har du prøvd og ta ut hovedkort batteriet..... Det skal resette biosen.....iallefall om den hadde funket fra før :smile: Lenke til kommentar
sof Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 12:12, skrev Eurofighter:har du prøvd og ta ut hovedkort batteriet.....Det skal resette biosen.....iallefall om den hadde funket fra før :smile: når biosen er ødelagt?? sof Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Du må ta ut BIOS-brikka og sende den til reprogrammering Lenke til kommentar
larsr Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har testa alt som burde fungere. Ut med bateri og stømkabel osv. Reprogramering?? Hvor mye koster det? Og hvor skal jeg sende den? _________________ Det er farlig å leve, ingen har overlevd! [ Denne Melding var redigert av: larsr på 2002-11-26 12:34 ] Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 12:19, skrev sof:når biosen er ødelagt??sof Altså det funker når den ikke er ødelagt, så kansje de KUNNE ha funket, jeg sa ikke at det gjorde det.... Lenke til kommentar
sof Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 12:46, skrev Eurofighter: Quote: Den 2002-11-26 12:19, skrev sof: når biosen er ødelagt?? sof Altså det funker når den ikke er ødelagt, så kansje de KUNNE ha funket, jeg sa ikke at det gjorde det.... bare kverulerer :smile: sorry! sof Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Viss ein har tilgang til ein lik biosbrikke (same hk og versjon) skal det gå ann å sette den andre biosen inn, starte opp på denne og så skifte biosbrikke til den ødelagte for å så oppdatere denne på nytt. Skal i alle fall fungere med ABIT kort, men eg har aldri prøvd det sjølv. Kanskje andre har ei meining om det. mvh JanEirik Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote fra Frohike på freakforum.nu da jeg hadde nesten samme problem: ----- "Noe som garantert funker, hvis ikke det er hovedkortet ditt som har tatt kvelden, er å: -få tak i et maken hovedkort eller en maskin med et slikt -boote opp med dette h.kortet i din maskin eller den andre maskinen og sette minneinnstillingene i BIOS til SHADOW.. -plukke ut den fungerende biosen fra det fungerende hovedkortet mens maskinen er i gang, og sette i den som ikke fungerer -Flashe denne med en versjon du VET fungerer.. " ----- Har ikke prøvd dette... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har du resettet CMOS? Mulig flashing av BIOS rota hw-oppsettet ditt til. Se i hovedkort-manualen for hvordan resette CMOS. Du må høyst sannsynelig flytte på noen jumpere, lettere sagt, du må. Men dette skal stå i manualen. Lenke til kommentar
larsr Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Har sjekka etter i manualen om det finnes noen jumpere jeg kan fikse på slik at jeg reseter, men det finnes hvis ikke på detta hovedkortet. Er det ikke litt riski å ta ut bios mens strømmen er på?? Er det noen som har erfraing med det i det hele tatt. Hvis det er større fare for å ødelegge enda en bios i stede for å fikse den jeg har er jo det egentlig uaktuelt. Men det var noen som nevnte at jeg kunne sende bios inn til reprogramering. Noe info om det hadde vært hyggelig. Takk for all hjelpa.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det er en jumper i nærheten av batteriet, det står i manualen. Tror det heter Pwr_reset eller noe sånt Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Komplett gjør det for 150 kr Lenke til kommentar
TRS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: sof:bare kverulerer :smile:sorry!sof Baksetekverulant?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå