el-asso Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Så vidt jeg kan se er det måter å komme fram til en prising av GOGL på som diskuteres, ikke hvordan man bruker TA. Nå flisespikker du bare, men for ordens skyld; Det er ikke nevnt noe om hvordan man bruker TA, kun hva resultatet av TA er ut fra en gitt formasjon og om TA på denne bakgrunn har noe for seg. Kall det gjerne prising, men å diskutere formasjoner og støttenivåer uten å si noe om kursmålene for disse blir fullstendig meningsløst. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) el-asso: Nå må du slutte å plage de stakkars GOGL aksjonærene Det er ikke lett å se aksjene sine falle lodrett nedover. Bare i dag har den falt nesten 9% (15:52). For dere som liker GOGL så anbefales hegnaronline, der har de en egen GOGL-menighet. PS: Kjøp aksjer i STL, den har holdt seg meget sterkt gjennom nedgangen som har vært de siste dagene. Endret 21. november 2007 av EskimoBob Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 buhu, dårlige tider nå ja... stl lever vel på oljeprisen den. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) el-asso: Nå må du slutte å plage de stakkars GOGL aksjonærene Det er ikke lett å se aksjene sine falle lodrett nedover. Bare i dag har den falt nesten 9% (15:52). For dere som liker GOGL så anbefales hegnaronline, der har de en egen GOGL-menighet. PS: Kjøp aksjer i STL, den har holdt seg meget sterkt gjennom nedgangen som har vært de siste dagene. Jeg som øverste kommandør i diskusjon.no's GOGL menighet yter ingen bekymring. Har utbytter i bak hånd som snart tikker inn på konti. Om kursen er 30-40 spiller ingen rolle selskapet tjener like mye penger som før. Småsparerne blir loppet idag og jeg tar dette med knusende ro. Nedsiden nå kan ikke være stor, shorter du derimot vil det bli blod. At utbyttene blir mindre i 2008 finner jeg lite sannsynlig, HEIA ASIA!!11 Bryr meg lite om GOGL menighet her eller der, eller andre som er misunnelig på gevinst. Jeg har det bra selv om jeg har sittet med gearing i det siste bank-aksjer er goodshit. (jeg blikke tvangssolgt som andre idioter, hoho haha) Ha det flott og vær så negative dere bare kan, jeg selger ikke. Endret 21. november 2007 av Cape Lenke til kommentar
magicus Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 el-asso: Nå må du slutte å plage de stakkars GOGL aksjonærene Det er ikke lett å se aksjene sine falle lodrett nedover. Bare i dag har den falt nesten 9% (15:52). For dere som liker GOGL så anbefales hegnaronline, der har de en egen GOGL-menighet. PS: Kjøp aksjer i STL, den har holdt seg meget sterkt gjennom nedgangen som har vært de siste dagene. Jeg som øverste kommandør i diskusjon.no's GOGL menighet yter ingen bekymring. Har utbytter i bak hånd som snart tikker inn på konti. Om kursen er 30-40 spiller ingen rolle selskapet tjener like mye penger som før. Småsparerne blir loppet idag og jeg tar dette med knusende ro. Nedsiden nå kan ikke være stor, shorter du derimot vil det bli blod. At utbyttene blir mindre i 2008 finner jeg lite sannsynlig, HEIA ASIA!!11 Bryr meg lite om GOGL menighet her eller der, eller andre som er misunnelig på gevinst. Jeg har det bra selv om jeg har sittet med gearing i det siste bank-aksjer er goodshit. (jeg blikke tvangssolgt som andre idioter, hoho haha) Ha det flott og vær så negative dere bare kan, jeg selger ikke. Ah! Fikk bare så lyst til å komme med noen gode sitater nå: "What comes up must come down" "There is no such thing as a free lunch" Men fortvil ikke GOGL går visst litt opp igjen i dag. Opp og ned, ned og opp. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tenkte det kunne være greit å spørre her. Hva er aksjer, hvor får du kjøpt aksjer, hva koster det, hvordan funker det osv. Noen som kan gi en kort gjennomgang? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tenkte det kunne være greit å spørre her. Hva er aksjer, hvor får du kjøpt aksjer, hva koster det, hvordan funker det osv. Noen som kan gi en kort gjennomgang? Kikk litt på denne linken. Da får du en grei innføring. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ah! Fikk bare så lyst til å komme med noen gode sitater nå: "What comes up must come down" jeg liker bedre å tenke på det på den motsatte måten.. ..What goes down, must come up.. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 jeg liker bedre å tenke på det på den motsatte måten.. ..What goes down, must come up.. Ulempen er at det ikke ikke alltid stemmer. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ah! Fikk bare så lyst til å komme med noen gode sitater nå: "What comes up must come down" jeg liker bedre å tenke på det på den motsatte måten.. ..What goes down, must come up.. Hørt om Isaac Newton og fenomenet gravitasjon? Aksjemarkedet ser stygt ut nå. Eller, i går i allefall, men har det gjevnet seg ut igjen nå? Ser Hovedindeksen på Oslo Børs har gått opp to prosentpoeng, og over verden generelt så har det ikke vært noe særlig nedgang. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Succers Rally? Volumet var bare 7,8 Mrd. ca. halvparten av gjennomsnittlig dagsomsetning. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Så var det bare halv-dag å handle på da el-lasso, dagen etter kalkun dagen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Så var det bare halv-dag å handle på da el-lasso, dagen etter kalkun dagen. Jeg snakker om Oslo Børs, 7,8 mrd er ikke stort mer enn fredagens omsetning i Microsoft på Nasdaq Endret 24. november 2007 av el-asso Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Så var det bare halv-dag å handle på da el-lasso, dagen etter kalkun dagen. Jeg snakker om Oslo Børs, 7,8 mrd er ikke stort mer enn fredagens omsetning i Microsoft på Nasdaq Oja, nja folk er vell kanskje avventene nå. i alle fall bruker det være vinter-rally. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Arne Fredly mannen med timingen, noen som har lest DN lørdag? Han må jo vite mer enn de fleste, sånne kontakter skulle man hatt! Lenke til kommentar
kzh Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Arne Fredly mannen med timingen, noen som har lest DN lørdag? Han må jo vite mer enn de fleste, sånne kontakter skulle man hatt! Jeg har ikke lest papirutgven, men Fredly satte visstnok en short-posisjon på ca. 500 millioner like før resultatvarslet. Når man setter halvparten av alt man eier i en slik posisjon så bør man være ganske sikker på at man får rett. Er det noen som vet om dette blir etterforsket? Her er det mer om Fredlys tvilsomme handler: http://www.hegnar.no/bors/article237518.ece Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Arne Fredly mannen med timingen, noen som har lest DN lørdag? Han må jo vite mer enn de fleste, sånne kontakter skulle man hatt! Jeg har ikke lest papirutgven, men Fredly satte visstnok en short-posisjon på ca. 500 millioner like før resultatvarslet. Når man setter halvparten av alt man eier i en slik posisjon så bør man være ganske sikker på at man får rett. Er det noen som vet om dette blir etterforsket? Her er det mer om Fredlys tvilsomme handler: http://www.hegnar.no/bors/article237518.ece DN melder om at det blir etterforsket ja: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/artic...rticle_readmore men om de ikke klarer å få en eventuell kilde til å sprekke så tror jeg ikke de klarer å få ham dømt. Et av problemene her er vel at Ericsson ikke varsler markedet tidlig nok. En masse mennesker sitter til enhver tid med innsideinformasjon, og noen av dem faller selvfølgelig for fristelsen til å bruke den. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Da eier jeg ikke en aksje i STL lenger. Solgte på 177,80kr i dag (Det er 2,20kr fra målet mitt). Om et par dager så kjøper jeg de tilbake for 170kr Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Da eier jeg ikke en aksje i STL lenger. Solgte på 177,80kr i dag (Det er 2,20kr fra målet mitt). Om et par dager så kjøper jeg de tilbake for 170kr Hvis en skal se på hva tullingene "over dammen" driver med i kveld, tar det nok ikke så lang tid før du kan begynne og kjøpe igjen. Grattis med pen gevinst! Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Aper igang over dammen.... Nå er det NOK, dette fallet idag ble stygt i alle fall for nasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå