superinvestoren Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 10:32:52 ARC/ND 700 000 Kjøpte forøvrig selv en liten post nå, 38.70 - Litt dårlig timing men akk. Hehe.. Relativt, vi får satse på et aldri så lite rally etter lunch. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva med å lage en egen tråd for disse minutt-til-minutt-oppdateringene om GOGL? Da vil dere sansynligvis slippe å bli plaget av oss som prøver å helle litt kaldt vann i blodet på folk også. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 GOGL kan gi en mulighet til å se om teknisk analyse har noe for seg. Den har nå utviklet en Hode-Skulder formasjon med halslinje på ca. 38,- Fallpotensialet er i følge teorien lik avstanden fra toppen i "hodet" på 44,- til halslinjen, altså ca 6 kr. Aksjen skal da falle med 6,- fra halslinjen dvs. ned til 32,-Formasjonen bekreftes imidlertid ikke før halslinjen brytes så vi får først se om den ender under 38,- i dagchartet eller om den snur opp igjen og formasjonen annuleres. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Langt nede i boilinger band. Oversolgt i RSI. Sist dette var faktum rundt q2 presentasjonen behøver det vell neppe berettes hva som skjedde. Jeg er ingen tekniker heller ikke veldig interresert i det. :-) Forresten skal vi opprette egen GOGL tråd eller skal vi la det forbli med GOGL prat her? Endret 9. november 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Forresten skal vi opprette egen GOGL tråd eller skal vi la det forbli med GOGL prat her? Opprett en egen tråd. Lenke til kommentar
osx Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 På Nordnet, når man er inne på siden til en bestemt aksje, så står det bl.a 'siste', 'kjøp', 'selg' osv. Kan noen si meg hva "kjøp", "selg", "høy", "lav" og "volum" betyr? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 siste: Siste prisen aksjen var omsatt til kjøp: Det noen ønsker å selge aksjen sin for, dvs. det du kan kjøpe for selg: Det motsatte høy: høyeste prisen aksjen har nådd den dagen lav: motsatte volum: hvor mye som er handlet. Lenke til kommentar
osx Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 siste: Siste prisen aksjen var omsatt tilkjøp: Det noen ønsker å selge aksjen sin for, dvs. det du kan kjøpe for selg: Det motsatte høy: høyeste prisen aksjen har nådd den dagen lav: motsatte volum: hvor mye som er handlet. Takk. Men volum har ikke noe med antall aksjer som totalt finnes? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Golden Ocean Group Limited (`Golden Ocean` or the `Company`) has agreed to sell the six panamax newbuildings contracted in March 2007 at Pipavav in India. The vessels are sold for net sale proceeds of $352.8 million, and delivery to the buyers is expected to take place between March 2009 and July 2010. Golden Ocean will initially receive $70.6 million of the purchase price. Golden Ocean will have the responsibility to finance the construction of the vessels with up to $174 million, before the remaining part of the sales proceeds of $282.2 will be paid at the delivery of the vessels. The transaction will give a positive result of approximately $127 million, and this will be recorded at delivery of the vessels. Golden Ocean`s CEO Herman Billung says in a comment: `This transaction illustrates our Company`s dynamic approach to the market. We are always looking for opportunities to increase values to our shareholders on short as well as long term basis.` November 9, 2007 Hamilton, Bermuda Contact Persons: Herman Billung: CEO, Golden Ocean Management AS +47 22 01 73 41 Geir Karlsen: CFO, Golden Ocean Management AS +47 22 01 73 53 Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=163201 burde ikke slike nyheter gitt positiv kurs? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jo dette er en enorm god deal. Gevinst ligger på ca 670,- mill kroner. Det kan ikveld se ut som Storeulv og Billung er med på slaget om QMAR, rederi med rundt 30 skip i sin flåte. Nå skal jeg snart opprette Tørrbulk og GOGL tråd. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 fiks i gang en tørrbulk tråd, så låser vi oss ikke bare til gogl... Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 kjøp: Det noen ønsker å selge aksjen sin for, dvs. det du kan kjøpe forselg: Det motsatte Kjøp er den høyeste prisen noen vil kjøpe for, selg er den laveste noen vil selge til. Så lenge børsen er åpen er kjøp alltid lavere enn selg. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) selvfølgelig er det omvendt, jeg skrev før jeg tenkte, og glemte å tenke etterpå.. fint at du retta opp i det Endret 9. november 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Da er tørrbulk tråden åpnet og det kan diskuteres svett her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=860293 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Da kommer denne tråden til å dø ut Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Da fortjener den da virkelig ikke livets rett heller. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Noen som tørr å satase på norske skogindustrier? Den har jo falt enormt mye, og fikk en sms om at jeg burde sjekke den ut, og satse mye der.. Pga fusjon som skal komme og noe... Det er klart at den kan være veldig underpriset etter ett så stort fall, men når man ser etter grunnen (Mindre marked for avispapir, og lav dollar/sterk krone f.eks.) Endret 11. november 2007 av Daniel-G Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 papir prisene har sunket mye det siste året etter hva jeg har fått med meg..(?) Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Holder meg unna NSG, total lotto. Ta en titt på Havila Shipping forresten hjemmeleksene får dere gjøre selv. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Noen som tørr å satase på norske skogindustrier? En short kunne jo vært noe.. Den har jo falt enormt mye Det betyr ikke at den ikke kan falle mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå