ugotabanana Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Vell når shorterne skal dekke seg inn i GOGL så driver det til oppgang. Uansett så er det halloween tullet i tørrbulk en stor overreaksjon. Intet og frykte, ha en BLÅ torsdag! US Bulk kraftig opp! Endret 31. oktober 2007 av brutti Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) - Endret 2. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei, Jeg driver å sjekker ut Google Finance Beta, der man virtuelt kan kjøpe aksjer så lurte jeg på hva "Shares" var? Jeg har disse valgene navnet på selskapet, shares og price. Lurt epå om hvordan jeg skulle sette det opp for å få mest reelt resultat. For de som ikke vet hvordan denne tjenesten virker/ser ut, legger jeg ut ett bilde slik at dere kan få en idé. Jeg er egenlig ganske grønn på dette området. Andeler.. Eller, Antall aksjer.. En "share" koster 707.. Da har du en aksje.. 2 "shares" koster 1414.. Da har du 2 aksjer.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 hvor langt vil gogl falle imorgen? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) hvor langt vil gogl falle imorgen? Umulig og si. Husker den fallt 7,46% på det meste en mandag for noen uker siden, men hentet seg fint inn i løpet av dagen. Kanskje den til og med ender i pluss til slutt? Tradingaksjer som GOGL svinger fort begge veier. Det eneste som er nogenlunde sikkert er at det blir en stygg åpning i morgen, også for GOGL og at det kan ende enda værre hvis arbeidsmarkedstallene fra USA er dårlige. Og hvis tallene er bra kan det fort hente seg inn igjenn. Mye kommer som vanlig også an på futtene, oljeprisen, resten av Europa og Asia samt om det kommer noen selskapsspesifikke nyheter av betydning. I dag var det Citicorp og Exxon som trigget fallet, har ikke sjekket om det er noen bluechips som legger fram tall i morgen. Endret 1. november 2007 av el-asso Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Frister veldig å legge inn et bud på 37- 38 kr på GOGL i morgen. Har stor tro på at futtene vil stige kraftig i løpet av dagen, noe som sikkert vil utløse et skikkelig rally i GOGL. Men slik rissikosport er bare for viderekomne, og inntil markedet har roet seg litt, føler jeg meg langt bedre med alle pengene trygt plassert i banken. Endret 1. november 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Traderne kunne holdt seg til IGE og CNR som før, istedet for å ødelegge veksten til GOGL! :/ Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ny versjon av wintrade ute: 11.2.3 Har satt opp noen arbeidsflater og puslet litt, alt i alt veldig bra. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 noen som har oversikt over hva som hendte i kina idag? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Drit i hva som hendte i Kina i natt, se heller på hva som skjer med bulk i Usa. Ikke kjekt å være GOGL aksjonær nå. Jeg koser meg, håper den synker, da kan jeg kjøpe meg inn. Møkklei av å sitte å se på denne aksjen sitt ville tempo oppover Kjøper hvis den når 33 NOK Endret 5. november 2007 av EskimoBob Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Drit i hva som hendte i Kina i natt Jeg spurte nå bare et spørsmål, bryr du deg ikke kan du nå vertfall la vær å svare. Det er din egen feil at du ikke har fått uttelling for gogl Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Drit i hva som hendte i Kina i natt Jeg spurte nå bare et spørsmål, bryr du deg ikke kan du nå vertfall la vær å svare. Det er din egen feil at du ikke har fått uttelling for gogl Det var ikke sånn ment. For å rette på skaden så fant jeg dette: Charles Prince går av som styreleder og administrerende direktør i den amerikanske bankgiganten Citigroup. Årsaken til det er at banken kan ha tapt opp mot 60 milliarder kroner på boliglån med dårlig sikkerhet. Nyheten bidrar til kursfall i de asiatiske markedene. I Japan har Nikkei 225-indeksen falt 1,66 prosent mens den bredere Topix-indeksen er ned 1,53 prosent. I Hong Kong har Hang Seng-indeksen falt 3,00 prosent, den koreanske Kospi-indeksen er ned 0,67 prosent mens Singapores Straits Times-indeks har falt 0,81 prosent. Lenke til kommentar
osx Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hva mener dere med 'k'? F.eks 30k? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 k står for kilo som betyr 1000. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Mye reklame for Citi på norsk TV om dagen også, når skal de lære?.. iditioter. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Overførte så mye som 3000 kr til Netfondskontoen min nettopp. Så nå har jeg to dager å tenke på hva jeg skal kjøpe. Fra før av har jeg: Funcom: -14% Opera: -1% Orkla: +17% Trolltech: +6% Seadrill: +1% Jeg lukter på følgende selskaper: AFK, FRO, GOGL og TEL. Burde jeg kjøpe Funcom mens den er billig og snitte "tapet"? Burde jeg kjøpe Opera? (Så lenge den er under 14,4) Burde jeg øke mer i Orkla? Eneste selskaper jeg har fått utbytte fra. Troll tror jeg hopper over i denne omgang uansett. Satser heller på Gogl/Frontline framfor Seadrill. Kan Frontline være noe å satse på? Andre forslag? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 3000 kr er ikke nok til en børspost i de fleste selskaper. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nei, men så må man ikke kjøpe en børspott heller da. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hos Netfonds må man det. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Er ikke alltid like lett å bli kvitt "delposter" som hele børsposter. I min nettbank kan jeg kun kjøpe hele børsposter, men kan selge delposter dersom jeg måtte ønske dette. Hvis du ser på hva som omsettes i en bestemt aksje, ser du at det er unntaket hvor man omsetter i delposter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå