aomt Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Fikk melding av Nordea om Frøy børsnotering. Noe tanker om det? Frøy er et norsk selskap med mer enn 20 års erfaring som tilbyder av driftskritiske operasjoner til oppdrettsnæringen. Produktspekteret omfatter installasjon og vedlikehold av oppdrettsanlegg, biologiske behandlinger, samt transport av levende fisk. Operasjonene blir muliggjort av at tiår med erfaringsbasert kunnskap om oppdrettsdrift kanaliseres gjennom en moderne flåte, bestående av brønnbåter, service- og transportfartøy med tilhørende utstyr. Bestilling av aksjer for mellom NOK 10.500 og NOK 1.999.999. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg har null innsikt i selskapet, men husk at Nordea sender deg denne for å prøve å selge mest mulig, ikke for å gi deg sjanse til å være med på noe spennende. 1 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Samme her. Syntes det så litt spennende ut, men savner litt nøkkeltall, kanskje. Alltid bra med lovnad om å notere seg på børsen. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Fylt på ekstra med NANOV, BCRX,MPCES tidligere idag. Spent på BCRX på mandag ser for meg 16-20$. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvor kan jeg finne "listen" over selskaper som skal utføre emisjoner, og selskaper som kommer på børs? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Hei, jeg har noen aksjer i Nestlé, i dag var jeg inne i nordnet appen og ser at denne linjen ligger helt nederst, "grået ut" og den kan ikke klikkes på, verdien har ikke stått stille. Noen som vet hva det betyr? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 (endret) Noen som vet hva som skjedde med Gjensidige i dag? Falt direkte fra 209 til 202 og så litt bevegelser ut over dagen.... Noe spess som skjedde? Var generalforsamling i går... Edit: ble vedtatt utbytte. Slår det ut med en gang? Endret 25. mars 2021 av Jotun Lenke til kommentar
smthellan Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 6 minutes ago, Jotun said: Noen som vet hva som skjedde med Gjensidige i dag? Falt direkte fra 209 til 202 og så litt bevegelser ut over dagen.... Noe spess som skjedde? Var generalforsamling i går... Edit: ble vedtatt utbytte. Slår det ut med en gang? Nei, men om f.eks. størrlesen på utbytte var skuffande lavt, kan det skape salgspress i aksjen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Rett ned rundt 8 kroner fra start? Over 7 kroner pr aksje i utbytte skulle nå være innafor. Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 9 hours ago, Jotun said: Noen som vet hva som skjedde med Gjensidige i dag? Falt direkte fra 209 til 202 og så litt bevegelser ut over dagen.... Noe spess som skjedde? Var generalforsamling i går... Edit: ble vedtatt utbytte. Slår det ut med en gang? Ja. Dagen etter eier du en aksje som er verd det samme som i går, minus vedtatt utbytte. Men så eier du også et krav på det samme utbyttet. Altså er du like rik/fattig som dagen før. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Ja men trodde ikke det skjedde før den dagen pengene faktisk går ut av selskapet og inn på konto. Det skjer senere. 24 mars ble det bare vedtatt... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Sverre1969 skrev (2 timer siden): Ja. Dagen etter eier du en aksje som er verd det samme som i går, minus vedtatt utbytte. Men så eier du også et krav på det samme utbyttet. Altså er du like rik/fattig som dagen før. Den effekten slår inn når aksjen handler ex-utbytte, ikke når utbytte vedtas. 1 Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 47 minutes ago, Herr Brun said: Den effekten slår inn når aksjen handler ex-utbytte, ikke når utbytte vedtas. Korrekt, men er ikke ex dato normalt dagen etter generalforsamlingsvedtak? I alle fall var dette tilfellet med Gjensidige denne gangen... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 (endret) Nei. Utbyttet betales 7 april. Så pengene er vel fortsatt i Gjensidige? Ikke min konto hvertfall 😅 Endret 26. mars 2021 av Jotun Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Sverre1969 skrev (42 minutter siden): Korrekt, men er ikke ex dato normalt dagen etter generalforsamlingsvedtak? I alle fall var dette tilfellet med Gjensidige denne gangen... Nettopp ja. Da gir det selvfølgelig mening. Lenke til kommentar
magb Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Jotun skrev (13 timer siden): Noen som vet hva som skjedde med Gjensidige i dag? Falt direkte fra 209 til 202 og så litt bevegelser ut over dagen.... Noe spess som skjedde? Var generalforsamling i går... Edit: ble vedtatt utbytte. Slår det ut med en gang? Ex-utbytte for Gjensidige var 25 Mars. Det er da den skal falle, for de som kjøper den 25, får ikke utbytte. https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/sjekk-utbyttet-dato Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Flott! Takk for info! Da lærte eg noe nytt 🤩 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Noen som vet om norske meglere som f.eks nordnet gir mulighet for å delta i coinbase IPO? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Noen som har en formening om hvordan Oslo børs åpner i morgen? Og sjømatsektoren? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Gjorde en liten diversifisering på investeringene mine. Nå er ikke beholdningen min spesielt stor lengre, har pusset opp hus, kjøpt bil osv, men har noen kroner på Nordnet. Kjøpte NIO (kinesisk elbil) for 30K Kjøpte Exact Sciences for 10K Kjøpte èn Tesla aksje Resten har jeg satt 70/30 i DNB Teknologi og DNB Emerging Markets Asia. Har en spareavtale på 3000kr som jeg sitter å avveier om skal inn i Teknologi eller EMA. Hadde alt i Nordnet index, som å se maling tørke. Litt risiko kan vi vel ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå