Espen Hugaas Andersen Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) 19 hours ago, Granca said: Bare så det er klart, den nye varianten som etter sigende smitter 70% lettere, betyr jo ikke at alle nye tilfeller er av denne varianten. Antagelig en svært liten del. Pluss at de nye tiltakene rundt om vil svekke spredningen i seg selv. 70% lettere er ganske mye lettere. Den nye varianten ville kunne erstatte den gamle varianten på få måneder, globalt. Tiltak som stopper spredningen av den gamle varianten ville ikke ha noen virkning på den nye. F.eks sier man at R nå er rundt 0,9 for den gamle varianten (med dagens tiltak), så vil den mer smittsomme varianten ha rundt 1,5. Sier man at det smittes 500 per dag av den gamle varianten, og 1 per dag av den nye varianten, og man antar at en syklus er en uke, så vil man etter 20 uker være i en situasjon der det smittes 60 per dag av den gamle varianten, og 3325 per dag av den nye varianten. Det som redder oss er at innen denne nye varianten klarer å ta av skikkelig, så vil vi ha ganske god dekning med vaksinering. Men det betyr ikke at vi ikke burde gjøre det vi kan for å bremse den nye varianten. Det vil ta år å vaksinere alle i utviklende land, eksempelvis. Denne varianten er veldig dårlige nyheter for de landene som ikke får vaksiner med det første. Endret 21. desember 2020 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 DukeRichelieu skrev (10 minutter siden): Haha skulle akkurat til å poste den. Artig underholdning å lese inne på Reddit Teslainvestors eller som jeg liker å kalle det Tesla disillusioned. Noen har gått full Trump 😂 Manipulasjon når ikke Tesla stiger noen prosent hver dag. 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Tesla er nok den skumleste aksjen jeg vet om. Totalt uaktuell. Ellers har jeg oppdaget at SBanken har lavere kostnader enn Nordnet, så hvis man har tenkt å holde seg til handler på Oslo Børs, så kan man like godt bruke denne. Veldig enkel i bruk. Kan derfor anbefales. Dessuten formidler de aksjer som går opp. Kjøpte 100K i hhvis Kahoot og ACC der på fredag, og begge er opp over 6% i dag, på synkende børs. Men det er vel ingen garantier, frykter jeg. Handlet i dag poster i RECSI, AEGA og AOW, hvis noen er interesserte. Så får vi se hvordan det går. 2 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg sitter fortsatt med shorten i Tesla, håpet er å tjene inn tapet etter det skal jeg aldri røre den aksjen igjen. Den kan like godt sprette opp eller ned 10% i morgen med de følgende de har for S&P indeksen. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 har en aksje som har steget over 100% på noen få måneder for nå falle litt i verdi til ca 90%, føler meg så usikker på om det er lurt å selge eller fortsatt beholde den. Hva er dere som har greie på det ser etter når dere vurdere å selge/kjøpe? For meg er det ren gjetting, nærmest som å spille lotto. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 freddy85 skrev (2 minutter siden): har en aksje som har steget over 100% på noen få måneder for nå falle litt i verdi til ca 90%, føler meg så usikker på om det er lurt å selge eller fortsatt beholde den. Hva er dere som har greie på det ser etter når dere vurdere å selge/kjøpe? For meg er det ren gjetting, nærmest som å spille lotto. Litt vanskelig å vite, ettersom du ikke sier hvilken aksje det er... Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Granca skrev (15 minutter siden): Litt vanskelig å vite, ettersom du ikke sier hvilken aksje det er... Kongsberg automotive Lenke til kommentar
Granca Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 freddy85 skrev (1 minutt siden): Kongsberg automotive Risky, har jeg hørt. En kompis har solgt seg ut, fordi han mener ledelsen ikke er dyktig lenger. De kloke hodene har forsvunnet. Han ba meg holde meg unna den. Ville solgt og kjøpt i ACC hadde jeg vært deg. Men jeg sitter jo dessverre ikke på fasit. Mye handler også om tur og tilfeldigheter i denne tralten... Lykke til, whatever you do. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 3,65% på Tesla short idag og går nok 2-3% i morgen til så TP. GW Pharma slo rett gjennom 120$ idag, var vel rundt 115-117 sist jeg postet så ved normale marked tilstander vil man lett se 135-140 sent Januar. https://www.biospace.com/article/releases/jama-neurology-publishes-phase-3-study-of-epidiolex-cannabidiol-oral-solution-in-patients-with-seizures-associated-with-tuberous-sclerosis-complexepidiolex-significantly-reduced-difficult-to-treat-seizures-both-focal-and-generalized/ Må legge totalt ny strategi for inngangen til 2021 nå samt ha en del bags med inn i 2021 og det er kjedelig. Dette 70% ekstra viruset satt virkelig kjepper i hjulene. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Vaksinen kommer. Lave renter. 2021 ser bra ut. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 PgUp skrev (11 minutter siden): Vaksinen kommer. Lave renter. 2021 ser bra ut. La oss håpe, opp/ned blir moro uansett. Spent på se hvordan markedet reagerer dagen man har dette under kontroll. 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) Dette paidiagrammet illustrerer godt hvor skjevfordelt risken er i aksjemarkedet i USA. Endret 22. desember 2020 av Kryptodebunker Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) Kryptodebunker skrev (12 timer siden): Dette paidiagrammet illustrerer godt hvor skjevfordelt risken er i aksjemarkedet i USA. Virket veldig misvisende. F.eks. hvor er Netflix? Tesla er ikke så mye større enn Netflix. Eller hva med Nvidia? Endret 22. desember 2020 av PgUp Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 18 minutes ago, PgUp said: Virket veldig misvisende. F.eks. hvor er Netflix? Tesla er ikke så mye større enn Netflix. Eller hva med Nvidia? Sjekk twitter-tråden. Plenty av brukere som peker på at dette diagrammet er direkte feil. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Ouch 🐻 https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Tesla short går ganske greit, shortet på nyheten av apple skal lage EV biler..Nå er jeg med 5x leverage 25,6% i pluss. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Røkkeaksjen Rec ser bare mer og mer interessang ut nå. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 On 12/22/2020 at 4:05 AM, Kryptodebunker said: Dette paidiagrammet illustrerer godt hvor skjevfordelt risken er i aksjemarkedet i USA. Noen som har funnet det fake kakediagrammet igjen ja. De 5-6 største er ca. 1/4, ikke halvparten (lignende diagram ble laget i 2018 også) Lenke til kommentar
MRN Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Når gikk REC med overskudd sist gang? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå