KurtM Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Is i magen er vel et stikkord for imorgen/resten av uken. Er vi heldige vil et par gode kjøpsmuligheter dukke opp. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har selv kjøpt mer i MAFA for 19.80 nå. Blir nok nødt til å sitte en stund, men opp skal aksjen. Gikk ikke helt etter planen det her Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det ble en meget stygg dag i går. Fikk et tap på 6000kr på papiret, noe som er en del for meg. Heldigvis så ser vi "grønne tall" fra Asia nå (Kina). Vi får håpe de klarer å holde seg "oppe" til stengetid. Skjer det, så vil dagen i dag gå forsåvidt greit. De første timene blir spennende å følge med på. Faren for tvangssalg er stor nå ifølge dagens DN og FIA. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Tallene mine er ganske røde. Så røde har de ikke vært siden jeg begynte med aksjer. Ikke har jeg penger til å kjøpe nå heller. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 blah underskudd ( Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ganske noviseaktigt spørsmål dette: Tenkt å slå til på noen funcom aksjer nå, eller snart. De er ganske billige og prisen burde sinke enda mer når man nærmere seg release (Age of Conan), hvis spillet gjør det bra burde jo aksene gå oppover. Så, hva slags gebyrer er det på dette? Er det noe ala: "100aksjer, betal 1000kroner i gebyr", elns? Hva er utgiftene. Ehee, ikke helt sikker på om det er rett tråd heller, men folk virket kompetente.. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Turte ikke logge meg inn for å sjekke fondsstatusen før nå, men jeg er positivt overrasket. Bare ned litt over 3%, enda jeg har mye i høyrisikofonds. Fidelity China Focus Fund har riktignok ikke vært noen drømmeinvestering, men man kan ikke vinne hver gang. I USA ser de ut til å ha blitt beroliget, bl.a. pga. sentralbanksjefens tale, så jeg tror (/håper) vi er over det verste. Det blir nok litt berg og dalbane framover, men jeg tror ikke det blir noe krakk. Pilene har gått så mye oppover i det siste at jeg tror en slik korreksjon bare er sunt. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tenkt å slå til på noen funcom aksjer nå, eller snart. De er ganske billige og prisen burde sinke enda mer når man nærmere seg release (Age of Conan), hvis spillet gjør det bra burde jo aksene gå oppover. Så, hva slags gebyrer er det på dette? Er det noe ala: "100aksjer, betal 1000kroner i gebyr", elns? Hva er utgiftene. Anbefaler at du leser ihvertfall de par første sidene i denne tråden, det viktigste står der. Når det gjelder prising på aksjer må du være forsiktig med å gå ut fra at aksjer som har falt nokså sammenhengende i nesten et år er billige. Du kan se kursutviklingen her: http://hopey.netfonds.no/history.php?paper=FUNCOM.OSE (sett Fra-år til 2005 så får du hele). Aksjespekulanter har en haug med visdomsord, og et par av dem er "never catch a falling knife" og "bunnen er 0". Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg kjøpte Orkla på 340 (3.11.06), solgte på 411 (9.2.07), og nå skal jeg inn igjen Ja, tenk, jeg angrer på at jeg solgte, så denne mininedturen kom på et hyggelig tidspunkt. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det er rødt i Asia, ikke så mye, men dette kan tære på psyken. Tror ikke Oslo vil få noe særlig nedgang i dag. Tipper vi ligger i intervallet 1% ned / 1.5% opp. Det store spørsmålet er om det nå er en enorm kjøpsanledning, skal vi opp mot 500 innen mai (Korreksjonsmåneden som alle sier). Sitter å grubler meg grønn i trynet, skal jeg kjøpe SONG og RGT........... hadde en bare visst hva morgendagen ville bringe. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Noen av bjellesauene er visst ikke spesielt optimistiske: Venter på panikken. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 *Mine innlegg* Bra at det har dukket opp en slik tråd på diskusjon.no, det har jeg savnet. Flott at børsen kom seg etter en liten kalddusj de siste dagene, syns synd på de som solgte igår... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 "Meglerene har en minstepris, f.eks. vanligvis 35 kr hos Netfonds, som er det minste du kan slippe unna med å betale. Hvis du handler for veldig store beløp tar de i stedet en prosentavgift av beløpet du handler for, f.eks. 0,15 % (hvis det utgjør mer enn 35 kr)". Takk til HeltNis, i tilfelle noen lurte på det samme som jeg gjorde! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skulle ha venta Ordren min (400) gikk i pretrade (så smart var jeg), og Orkla steg til 410, men sank til 391 på slutten av dagen. Tålmodighet er en dyd :/ Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det er nok mest lønnsomt å stå utenfor markedet en stund framover. Vi får neppe de helt store oppgangene, men det kan bli store fall. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Da har jeg endelig bestemt meg. Alle min nåværende aksjeposter blir stående. Er for store papirtap til at jeg selger meg ut. Alt som er "tjent" de siste mnd er tapt. Nå skal det bli stående til etter sommeren UANSETT! Oljeaksjene reagerer jo NED på en postitiv oppgang i oljeprisen, huffameg. Min portefølje frem til August er låst i RGT, SEVAN og OPERA. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Mye sant i det også På den andre siden går fallene over flere dager, og det tar flere måneder før de henter seg inn igjen. Endret 1. mars 2007 av HeltNils Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Helvete heller... blødde 12000 blanke norske denne uka, da er jeg redusert tilbake til det jeg hadde i januar. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Helvete heller... blødde 12000 blanke norske denne uka, da er jeg redusert tilbake til det jeg hadde i januar. 8065947[/snapback] Ditto. tapte nok rundt 10k . Kjedelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå