kremt Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 QE presser ned volatilitet. Samtidig vet man at store aktører i dark pools har solgt seg veldig mye ned de siste månedene. Det finnes fortsatt kjøpsmuligheter i markedet, ingen tvil om det. Samtidig er risikoen tildels betydelig, flere indekser er jo nær ATH. Ting ligger og bobler litt nå for tiden, mange sitter på kanten av stolen og bare venter på neste hendelse. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Ja det her blir uhyre spennede. Jeg har tro på at valget i USA kan bli ganske jevnt, med fintelling og krangling i ukesvis. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Intel virker priset lavt i forhold til de andre tekgigantene. $45 er på samme nivå som under korona bunnen i mars. https://www.marketwatch.com/investing/stock/intc Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Et bra fall i dag, Oslo og New York ned ca 3 %. Frankfurt nærmere 5 %. Forventer selv stor usikkerhet og svingninger i nærmeste tid. Store muligheter for svingtradere og daytradere mao. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 9 hours ago, Kryptodebunker said: Intel virker priset lavt i forhold til de andre tekgigantene. $45 er på samme nivå som under korona bunnen i mars. https://www.marketwatch.com/investing/stock/intc Intel PE 8.75 AMD PE 106.73 Nvidia PE 94.35 Qualcomm PE 51.51 Intel er nok lavt priset og de andre veldig høyt. Henger nok mye med at Intel er blitt et for stort og tungt selskap som har vært for trygge og komfortable i for lang tid, og det tar veldig lang tid å omstrukturere selskapet og satse mer på R&D. AMD har allerede tatt igjen Intel og kan varsle nye og bedre CPUer fremover. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) feil tråd Endret 28. oktober 2020 av PgUp Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Noen her som tror Norwegian blir reddet av staten? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Det ser veldig stygt ut nå. Kjos spilte et høyt spill i mange mange år med høy leverage, og langdistanse ble vel mer eller mindre drepen. Covid-19 gjorde det ikke akkurat bedre, men selskapet var allerede på vei mot kanten av stupet. Ingen vet slutten på dette ennå, men nå må det vel nærmest et mirakel til for å redde denne skuta. Rart at så mange er så opptatt av dette selskapet. Jeg har snakket med flere personer i det siste som fortalte at de nettopp har kjøpt aksjer for første gang. Hva kjøpte du sa jeg. SAS og NAS.......... 1 Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 50 minutes ago, flamethower1234 said: Noen her som tror Norwegian blir reddet av staten? Skulle de det, kan du være ganske trygg på at eiernes verdier ville blitt nullstilt i prosessen.... 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Sverre1969 skrev (6 minutter siden): Skulle de det, kan du være ganske trygg på at eiernes verdier ville blitt nullstilt i prosessen.... Kilde på dette? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) kremt skrev (57 minutter siden): Det ser veldig stygt ut nå. Kjos spilte et høyt spill i mange mange år med høy leverage, og langdistanse ble vel mer eller mindre drepen. Covid-19 gjorde det ikke akkurat bedre, men selskapet var allerede på vei mot kanten av stupet. Skal også sies at de har hatt litt uflaks mtp Dreamlinern og 787-Max. Ellers enig, det omgjøres fremdeles gjeld til aksjer (sist to dager siden) og en ny europeisk lock down gjør det ikke enklere. Jeg ville holdt meg langt unna NAS Endret 28. oktober 2020 av bshagen 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Oi nå faller det er folk klare Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 4 minutes ago, flamethower1234 said: Kilde på dette? Tidligere praksis. Se hva som skjedde med aksjonærene i diverse banker som staten reddet på begynnelse av 90-tallet. Staten ville redde bankene, ikke aksjonærene. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Folk flest har vel solgt aksjene her? Antar de fleste venter på å kjøpe inn når ting er lavt. Vi snakker Dow Jones på 15-16000, 15. november. 1 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Jeg overførte penger til aksjekontoen i går og sitter og plukker aksjer i dag. Trykker på kjøpknappen rett før jeg legger meg. Tror det blir fordelt på fire forskjellige aksjer denne gangen, men vanskelig å bestemme seg. Jeg er usikker på om fallet fortsetter, men antar at det er et godt tidspunkt å kjøpe på, men er redd for at jeg er det for tidlig ute. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 PgUp skrev (55 minutter siden): Folk flest har vel solgt aksjene her? Antar de fleste venter på å kjøpe inn når ting er lavt. Vi snakker Dow Jones på 15-16000, 15. november. Hvem er "vi"? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 bshagen skrev (6 minutter siden): Hvem er "vi"? Sånn filosofisk? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 PgUp skrev (19 timer siden): Sånn filosofisk? Du sier at "vi snakker Dow Jones på 15-16 000, 15. november". Da lurer jeg på hvem fler (vi) det er som sier det, eller om dette kun er deg? Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Paypal har jo også gjort det utrolig bra det siste året. Nei jeg vet at det ikke trenger å gå opp neste år men hva tenker folk om denne aksjen? Lenke til kommentar
deleted Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) 14 hours ago, flamethower1234 said: Paypal har jo også gjort det utrolig bra det siste året. Nei jeg vet at det ikke trenger å gå opp neste år men hva tenker folk om denne aksjen? Ligner sterkt på en boble, som alle andre tek-aksjer. Hadde holdt meg unna de fleste tek-aksjer som er doblet i verdi etter ATH rett før korona. Endret 30. oktober 2020 av deleted 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå