PgUp Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Er det ikke litt dumt å kjøpe aksjer nå som krona har gått ned? For jeg vil da ikke tro dette er den nye "normalen". Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Det spørs vel om du kjøper norsk eller globalt. Det gir mer og mer mening å kjøpe norsk egentlig, siden krona er så lite verdt i utlandet. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 https://e24.no/naeringsliv/i/OpAvjl/regjeringen-med-milliardpakke-til-flyselskapene Da venter vi i spenning på hva som skjer med NAS. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Ja hadde man gått i NAS på 6-7kr, kunne man fått en bra gevinst i morgen. Tipper den stiger til 15 kr kanskje mer. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 kremt skrev (30 minutter siden): Det spørs vel om du kjøper norsk eller globalt. Det gir mer og mer mening å kjøpe norsk egentlig, siden krona er så lite verdt i utlandet. Akkurat det ja. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Dersom en kjøper aksjer i NAS i dag, hvilken kurs får man? Tenkte å sette inn litt i kveld. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Du kjøper og selger jo egentlig aldri til en kurs, det må være noen andre som er villige til din pris på andre siden. Så selv om du legger inn en kjøpsordre på kurs på en aksje, kan det skje ting før markedet åpner som gjør at ingen er villige til å selge for den prisen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 PanserJohan skrev (2 timer siden): Dersom en kjøper aksjer i NAS i dag, hvilken kurs får man? Tenkte å sette inn litt i kveld. Det kommer an på. Du har i praksis to typer (kjøps)ordre som retail-investor: beste tilgjengelige og limit-ordre. Legg inn en limit-ordre så får du kjøpe så lenge noen vil selge billigere enn du vil kjøpe. Legg inn en beste tilgjengelig-ordre og du får kjøpe det antallet aksjer som du vil ha, men det kan jo bli dyrt. En del verdipapirforetak lar deg bare legge inn limit-ordre på kjøp. (Som retailkunde) 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Det er snakk om at Norwegian skal få låne 3mrd NOK av staten. Norwegian har gjeld i EUR og USD, så vidt jeg vet. I korte trekk får da Norwegian 3mrd NOK i kriselån som tilsvarer omtrent det kronekursen de siste 2-3 dagene har tatt fra dem i markedet. Det lukter vel ny emisjon eller ny runde mot kreditorene inn mot neste forfall. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) Er det flere som har kjøpt seg opp på bear aksjer her? Jeg har diverse med alt fra x3 til x12 i Boeing, H&M, dax, sp500, VW, tesla, Volvo, Adidas. Bull norwegian har jeg tapt på, men blir spennende å se i morgen. Dax bear x12 har jo hatt en rimelig heftig økning på 8500% blant annet over en 1mnd periode. Blir spennende om jeg får timet når aksjen er på vei opp igjen og kjøre samme opplegget da. Endret 19. mars 2020 av Nikkor Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Kjøpet av Norwegian gikk ikke gjennom. La inn ordre i går kveld på 11ish, men den gikk tydeligvis ikke gjennom. Litt irriterende da jeg hadde lagt inn autosalg på 12.5. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Som sagt, ingen som var villige til å selge for prisen som var i går ettermiddag. Selv om kursen var 11kr i går, var første handel når børsen åpnet i dag på 14,3. Så den var aldri innom noe annet på veien opp. 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 PgUp skrev (På 19.3.2020 den 19.26): Er det ikke litt dumt å kjøpe aksjer nå som krona har gått ned? For jeg vil da ikke tro dette er den nye "normalen". Du kan evt. kjøpe valutasikra fond, som f.eks. Klp Aksjeglobal IV Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Jeg tror det er en gyllen mulighet dersom en har litt cash, og langsiktig kjøpe solide (EK/Gjeld) norske selskap. Dersom du kan sitte en stund i posisjonen, kan selskap som Equinor/Yara/Veidekke være gode kjøp slik det ser ut nå. Med fare for å fange fallende kniver, er nok ikke timingen eledig i så måte. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 PanserJohan skrev (3 timer siden): Jeg tror det er en gyllen mulighet dersom en har litt cash, og langsiktig kjøpe solide (EK/Gjeld) norske selskap. Dersom du kan sitte en stund i posisjonen, kan selskap som Equinor/Yara/Veidekke være gode kjøp slik det ser ut nå. Med fare for å fange fallende kniver, er nok ikke timingen eledig i så måte. Beste er vel å kjøpe Norsk indeksfond nå? Da får man de store selskapene. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Nå for tiden er det vel galskap å kjøpe noe som helst: https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/23/7510390/christian-ringnes-om-coronakrisen-det-kommer-til-a-bli-verre Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 PgUp skrev (3 timer siden): Beste er vel å kjøpe Norsk indeksfond nå? Da får man de store selskapene. Tenker på da? Noen som har Yara, Mowi, Equnord osv.? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Borger___ skrev (1 time siden): Tenker på da? Noen som har Yara, Mowi, Equnord osv.? Indexfond (nordisk) er sammensatte fond med de største selskapene på oslo børs. Sprer risikoen Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 PanserJohan skrev (11 timer siden): Indexfond (nordisk) er sammensatte fond med de største selskapene på oslo børs. Sprer risikoen Lurte på hvilket spesifikt fond du tenkte på, og om noen har samtlige av de 3 selskapene jeg nevnte over? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Sjekk mornigstar.no, velg fond -> kategori Norge, sorter på lave kostnader og du vil finne norske index fond. F.eks dnb, Alfred Berg osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå