PgUp Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hallais, jeg er en økonomistudent som nettopp har fått sansen for dette med askjer (jepp pga aksjesparekonto). Men det er den del ting jeg ikke helt skjønner enda. Det jeg egentlig lurer på er hva skjer om du shorter en askje. Hvis jeg hadde shortet noen bitcoin askjer for 5 år siden, ville jeg da hatt en milliongjeld idag enda det bare var snakk om å tjene rundt 500 kroner på den tiden? Shorten din ville antagelig bli likvidert lenge før den tid når du handler på margin. Dvs. at handelen avsluttes før du går langt ned i gjeld på et visst stop loss punkt. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hallais, jeg er en økonomistudent som nettopp har fått sansen for dette med askjer (jepp pga aksjesparekonto). Men det er den del ting jeg ikke helt skjønner enda. Det jeg egentlig lurer på er hva skjer om du shorter en askje. Hvis jeg hadde shortet noen bitcoin askjer for 5 år siden, ville jeg da hatt en milliongjeld idag enda det bare var snakk om å tjene rundt 500 kroner på den tiden?Les deg opp på "margin call" så ser du hva som ville skjedd i en slik situasjon. 1 Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hallais, jeg er en økonomistudent som nettopp har fått sansen for dette med askjer (jepp pga aksjesparekonto). Men det er den del ting jeg ikke helt skjønner enda. Det jeg egentlig lurer på er hva skjer om du shorter en askje. Hvis jeg hadde shortet noen bitcoin askjer for 5 år siden, ville jeg da hatt en milliongjeld idag enda det bare var snakk om å tjene rundt 500 kroner på den tiden? Aldri shortet selv men; Hvis du shorter 1 aksje til 100 kr så låner du aksjen av noen for en gitt markedspris f.eks 100 kr som du da selger. Du betaler en 'gjeld' for tiden du låner aksjen. Når prisen går opp/ned så kjøper du da tilbake posisjonen for ny markedspris som du videre gir tilbake til den du lånte av i utgangspunktet. Så hvis du hadde f.eks shortet 500 kr bitcoin for 1$/BTC, så ville du ikke bare hatt den kontinuerlige lånegjelden (som vel blir neglisjerbar her), men du ville også hatt rundt et par millioner i minus (500*4000) som du skyldte den du måtte betale tilbake til den du lånte fra. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Der kom de ventede reguleringene i Qec. Blir spennende å følge med kursen i dag Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Konklusjon: selg ALT! Endret 20. september 2017 av Haakon1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 QEC får blø i dag, -12% i øyeblikket. Regner med det var mange som nå ville ta gevinst og ikke turde vente på siste avklaringer i Canada. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 QEC får blø i dag, -12% i øyeblikket. Regner med det var mange som nå ville ta gevinst og ikke turde vente på siste avklaringer i Canada. Jeg skjønner ikke at jeg aldri lærer. QEC *må* selges på News. 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Historien repeterer seg selv. Og teknisk analyse fungerer selvsagt ikke. Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Noen som kjøper QEC idag? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Noen som kjøper QEC idag? Gårsdagen var dagen å kjøpe, eller fortsetter den ned i dag? Blir spennende å se Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Noen som kjøper QEC idag? Gårsdagen var dagen å kjøpe, eller fortsetter den ned i dag? Blir spennende å se Nå er den så ræva at jet håper den faller ned mot 4-tallet slik at jeg får anledning til å senke snittet mitt litt. Lenke til kommentar
YoYotama Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hei har et spørsmål angående kjøp og salg av enkeltaksjer via sparebank 1, er det slik at jeg kan kjøpe og selge omtrent momentant? eller vil det være slik som ved fond at det tar rundt 3-6 dager både å kjøpe å selge? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Aksjer blir kjøpt og solgt momentant om du har en selger/kjøper. Dette gjelder innenfor børsens åpningstid. Typisk 0900-1625 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Hva tror folket om børsnoteringen til Infront? Svake inntekter enn så lenge, og sist gang jeg brukte terminalen var det laaaangt unna kvaliteten til Thomson Reuters og Bloomberg. Men dersom de investerer i flere datatilbydere, særlig på rentesiden, tror jeg det kan være potensiale for vekst. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Hvis de investerer kan det være potensiale for vekst? All investering bør jo føre til vekst, hvis ikke er det jo bare å betale ut pengene. Jeg kjenner ikke til selskapet, men den beskrivelsen gir jo et veldig dårlig inntrykk. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 QEC tikker igjen oppover. Da passet det bra med å kjøpe seg inn på en ekstra porsjon når den var nede en stund. Gogogo! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Ja, dessverre. Jeg håpet de skulle enda lenger ned og var forberedt på å kjøpe når det nærmet seg fire-tallet. Litt for optimistisk der om vanlig Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Kollapser sikkert ganske raskt igjen, så fortvil ikke! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Det kan jo ha vært venstre skulder vi akkurat så. Ville passet særdeles bra. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Nå begynner NEL å bli like interessang. Kjøpte litt mer i dag etter emisjonen. http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/09/Norne-Securites-staalbull-paa-Nel Men vi får jo se da Endret 28. september 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå