Delvis Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Har jeg 10 MNOK i aksjer og obligasjoner nedbetalt bil og boliglån skjønner jeg ærlig talt ikke hva jeg skal bruke pengene på. Mitt forbruk ville nok ikke vært spesielt høyere enn 200 kNOK i året. Plassere penger i eiendom er vel noe av det beste man kan gjøre. Nå ser det ut til at garantien fra bankenes sikringsfond kan bli satt ned fra 2 mill til 900 ooo også. Da må man spre beholdningen ganske mye, hvis man skal plassere 10 mill trygt. Lenke til kommentar
Typomatic Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Noen som har investert i cannabis-selskaper i USA? Leste på dn.no at eierne av krill-selskapet som Røkke nettopp kjøpte opp skal inn i denne bransjen. Flere og flere stater som legaliserer, men er vanskelig å vite hvilke selskap som kommer til å vokse mest... Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 men er vanskelig å vite hvilke selskap som kommer til å vokse mest... En ETF som dekker bransjen: http://www.morningstar.no/no/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0001A2RY 1 Lenke til kommentar
Typomatic Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 men er vanskelig å vite hvilke selskap som kommer til å vokse mest... En ETF som dekker bransjen: http://www.morningstar.no/no/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0001A2RY Tusen takk! Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 hvilken plattform bruker dere til å handle cfd? er plus500 noe bra? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 hvilken plattform bruker dere til å handle cfd? er plus500 noe bra? Ingen plattform er bra for CFD er en scam. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 hvorfor tror du cfd er scam? jeg har handlet cfd via plus500 siden mandag bare for å teste, så langt har det bare gått i grønt på alle kjøpene og har ikke opplevet scammet Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) er cfd scam fordi det er risikofylt og broker tar høye utgifter? min broker er plus500 derfor lurer på om noen har erfaringer med dem har noen blitt scammet ved leie av cfd før? Endret 17. august 2017 av Anonimofied Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Sjekk kommentarer på facebook siden deres. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 jeg henter ikke info fra kilder som facebook, men ellers takk for heads up Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Den anonyme krafttraderen Einar Aas i Grimstad tjente formidable 833 millioner kroner i fjor. Nok et godt år for Einar Aas. Flaks eller dyktighet, mon tro? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Den anonyme krafttraderen Einar Aas i Grimstad tjente formidable 833 millioner kroner i fjor. Nok et godt år for Einar Aas. Flaks eller dyktighet, mon tro? Han har jo tjent latterlig bra lenge så flaks er det nok neppe. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Den anonyme krafttraderen Einar Aas i Grimstad tjente formidable 833 millioner kroner i fjor. Nok et godt år for Einar Aas. Flaks eller dyktighet, mon tro? Han har jo tjent latterlig bra lenge så flaks er det nok neppe. Mange i tråden vil nok være uenig med deg. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 De som er misunnelig vil kalle det flaks.. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Den anonyme krafttraderen Einar Aas i Grimstad tjente formidable 833 millioner kroner i fjor. Nok et godt år for Einar Aas. Flaks eller dyktighet, mon tro? Han har jo tjent latterlig bra lenge så flaks er det nok neppe. Mange i tråden vil nok være uenig med deg. Så hvem som helst kan tjene 833 mill med litt flaks? Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Tips til hvordan man shorter Florida? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Så hvem som helst kan tjene 833 mill med litt flaks? Da må du nok ha mye flaks, ikke bare litt flaks. Et utfyllende svar tar litt tid, men det korte svaret er at blant et stort nok utvalg, så vil det finnes noen få hvis resultater kan forklares med ren tilfeldighet, altså flaks. Sannsynligheten for å få 5 mynt på rad er 3,125 %. Altså ikke spesielt stor, men større enn å vinne i lotto og alle med litt kjennskap til statistikk vet at slikt forekommer. Men hvis man gjør et stort antall profitable handler daglig gjennom et helt år og flere år på rad, så vil jeg påstå at det er svært usannsynlig at det er kun flaks. Allikevel er det ikke helt enkelt å svare på da det er flere variabler som må vurderes i tillegg. Jeg har selv ikke noen detaljkunnskap rundt Einar Aas sine operasjoner i markedet, men tviler på at det er flaks. I hvert fall kun flaks. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Så hvem som helst kan tjene 833 mill med litt flaks? Ja, absolutt. "Litt flaks" er kanskje en underdrivelse da. Ellers vet jeg lite om Einar Aas annet enn observasjoner fra en tidligere foreleser som var med på utviklingen av Nord Pool i sin tid. Han mente at en stor del av hvorfor Einar Aas gjør det så bra er at kraftselskapene med vilje trader dårlig for å sikre seg og kundene sine, så de som er villige til å ta risiko får mye "gratis". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Vi kunne sikkert gjort det bra mange, hvis vi hadde giddet å gå skikkelig inn for det.Men de fleste av oss er for late og utolmodige. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Ellers vet jeg lite om Einar Aas annet enn observasjoner fra en tidligere foreleser som var med på utviklingen av Nord Pool i sin tid. Han mente at en stor del av hvorfor Einar Aas gjør det så bra er at kraftselskapene med vilje trader dårlig for å sikre seg og kundene sine, så de som er villige til å ta risiko får mye "gratis". Jaha? Hva menes med at de med vilje trader dårlig? En merkelig påstand. Uten at jeg har detaljkunnskap om hvordan de ulike selskapene opererer, så vil jeg anta at de ikke spekulerer for egen bok, men primært bruker Nord Pool til å 'hedge' sin daglige drift, som jo er primærfunksjonen til derivatmarkeder for råvarer. Det samme gjør sannsynligvis Statoil når de 'hedger' risikoen på sine oljeleveranser i derivatmarkedene. Bedrifter som handler med utlandet gjør det samme med valutahandel. Hvordan du eller foreleseren din får dette til at man får mye "gratis" om man tar mye risiko er også et mysterium for min del. Mye risiko betyr også nedside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå