KarlToresen Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Noen som har eller vurderer Teslaaksjer fremover? Usikker på om jeg bør kjøpe nå, eller vente til det blir utsettelser og/eller problemer med Model3-produksjonen. Jeg har vurdert det litt nå, og er ganske sikker på at aksjen skal oppover nå mot Model3. Det som derimot setter en liten stopper for meg er den svake kronekursen. Jeg tror at kronen styrker seg, og gjør verdien av utenlandske aksjer kjøpt i dag mindre. Derimot er dette vitterlig ikke lett å spå, men kursen er meget svak i disse dager. Endret 9. juli 2017 av nielsb11 Lenke til kommentar
KarlToresen Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Noen som har eller vurderer Teslaaksjer fremover? Usikker på om jeg bør kjøpe nå, eller vente til det blir utsettelser og/eller problemer med Model3-produksjonen. Jeg har vurdert det litt nå, og er ganske sikker på at aksjen skal oppover nå mot Model3. Det som derimot setter en liten stopper for meg er den svake kronekursen. Jeg tror at kronen styrker seg, og gjør verdien av utenlandske aksjer kjøpt i dag mindre. Derimot er dette vitterlig ikke lett å spå, men kursen er meget svak i disse dager. Basert på hva? Hva den var i går? Basert på historiske verdien til kronen. Sjekk:http://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/USD Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 All time high i USA i kveld (ettermiddag lokal tid). Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Stor dag i dag! Spent på hvor lenge det varer Endret 7. august 2017 av Twinflower 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 En times tid som aksjemillionær? Men moro er det. Og i øyeblikket er det vel ingenting som tyder på at du skal miste det gyldne tallet helt umiddelbart. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 En times tid som aksjemillionær? Men moro er det. Og i øyeblikket er det vel ingenting som tyder på at du skal miste det gyldne tallet helt umiddelbart. Endet på 1 022 096 i dag, men har også solgt en del aksjer i NOM for å gå inn på et (forhåpentligvis) lavere nivå i fremtiden. Forøvrig var det mye drahjelp i NANO også. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Nordnet har lagt ut en lang liste over aksjer som kan shortes. Er det noen gode kandidater her som man kan gjøre noen kroner på i løpet av høsten? Det er jo ikke lenge igjen til September som statistisk sett er den store nedgangsmåneden på børsen. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Stor dag i dag! Spent på hvor lenge det varer Gratulerer! Mye startet du med? Er den nederste Nano? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Bare litt nysgjerrig: Hva betyr den lille lilla kofferten midt på der? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Nederste er Zerokonto hvor jeg har enkeltaksjer. Den øverste er VPS-konto hvor jeg har indeksfond. Kofferten betyr at det er spareavtale på den. 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Stor dag i dag! Spent på hvor lenge det varer Gratulerer! Mye startet du med? Er den nederste Nano? Startet vel i det små for tre år siden, og har satt inn en god del penger i måneden. Fjerner en slump fra brukskontoen hver måned slik at jeg unngår å sløse de bort og samtidig får et slags utløp for shoppebehovet. Helt ærlig så er det nok litt over 900k, så gevinsten er ikke noe å skryte av. Litt av årsaken er at alt unntatt ca 160k i indeksfond er høyrisiko startups: nano, nom, trvx, qex og pcib (sortert etter andel). Håpet er at jeg blir mangemillionær om fem års tid. Alternativet er at jeg har tapt en masse penger jeg sikkert hadde sløst bort på duppeditter ellers. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Kjøpte mine første aksjer for en stund siden i Nordic Mining, og nå har de gått opp 30% på en uke. Moro. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Grattis Twinflower! Den første millionen er spesiel. Skal bli morsomt med den tiende, for da tror jeg faktisk jeg sier opp jobben og kun er innom aksjekontoen er par ganger i måneden. La merke til at laks kostet rundt 120-140 kr/kg for First Price laks i butikkene i mitt område. Det må sies å være ekstremt dyrt og jeg kjøpte faktisk annen fisk til rundt 80 kr/kg fordi jeg synes det er drøyt å betale mer for laks enn kylling som er en super proteinkilde. Påtide å kvitte seg med lakseaksjene? Edit: Jeg tjener ganske godt, og synes det begynner å bli smådrøyt med 140 kr/kg, når den før var halvparten. De med dårlig råd må vel kutte ut laks nå(?). Edit 2: Og siden vi viser kortene nå. Her er min private Nordnetkonto. Har også 40 000 NOK stående i et aksjeselskap, så det er en god stund til den tiende millionen. Endret 8. august 2017 av Wisd0m 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Flinke dere er Men tror jeg ville vært forsiktig med å si opp jobben, selv med 10 mill.Tidene kan snu seg fort.Hvis man har rundt 120 000 ledig for kjøp nå, hvilken aksje ville dere gått inn i? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Skal si Polarcus gikk til helvete.. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Med 1 million NOK i startbalanse og renters rente, så vil 1 million forrente seg til 2 millioner i løpet av 5 hele år med en årlig avkastning på 15 %. Er det imidlertidig gitt at den eventyrlige og kanskje også unaturlige veksten vi har hatt i markedene siden slutten av finanskrisen skal fortsette også i årene fremover? Skjer det en korreksjon i markedene av betydning kan det også være særlig skummelt å sitte i illikvide høyrisiko aksjer. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Har jeg 10 MNOK i aksjer og obligasjoner nedbetalt bil og boliglån skjønner jeg ærlig talt ikke hva jeg skal bruke pengene på. Mitt forbruk ville nok ikke vært spesielt høyere enn 200 kNOK i året. Men la oss si at jeg trenger 300 kNOK. Med https://www.portfoliovisualizer.com/ kan en lage en portefølje og se sannsynlig utfall. Resultat nedenfor med 35 % US aksjer, 35 % verden eksl. US, 10 % REIT og 20 % US bond market. Edit: Jeg har lagt inn porteføljeverdi på 10 MNOK USD og årlig forbruk på 300 kUSD inflasjonsjustert. Endret 9. august 2017 av Wisd0m 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) *duplikat* Endret 9. august 2017 av Wisd0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå