Lami Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Noen fler som har tegnet seg aksjer i BerGenBio? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen med noe sparepenger. Minstetegning er 420 aksjer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Fikk mail fra Nordnet om det nettopp. Men er det sikkert det er noe å tjene på det? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Fikk mail fra Nordnet om det nettopp. Men er det sikkert det er noe å tjene på det?Spør du virkelig om det er en garanti for at kursen stiger? 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Men er det sikkert det er noe å tjene på det? Seriøst? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Mente om det er noe som tyder på, at det er spesielt lurt å kjøpe akkurat den aksjen. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Da bør du nok spørre en lege, heller enn synsere her. Det meste av bio har enorm oppside hvis det først går bra, omtrent uansett hva slags kurs du kommer deg inn på. Jeg kan ikke anslå sjansene på denne. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Det spørs jo det. Er flere grunner til å kjøpe en aksje. Det er flere ulike krav til avkastning, sikkerhet og tidshorisont. Endret 5. april 2017 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Som nevnt har jeg snakket med en av kreftlegene våre som sa at det kliniske potensialet her er svært bra, veldig lovende. Men det er ikke verdt noe i markedet hvis de ikke lykkes med tillatelser og godkjenninger i de ulike markedene. Når virksomheten lanseres på børs er det stor sjanse for stor opptur, men også en klar mulighet for nedtur grunnet skepsis til godkjenninger og ikke minst konkurransesituasjonen på biotek om dagen. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Er jo to innfallsvinkler. Det ene er å "trade" den. Da er det ikke så interessant med sjansene, bare hvordan man tror børsen vil reagere på den i forskjellige faser, IPO, ventetid, resultater, utålmodighet, markedsutslag (i ventemodus så svinger disse ofte med markedet, bare mye sterkere opp og ned). Det er jeg i grunnen veldig lite interessert i å vil ikke gi råd om. Det andre er om man har tro på konseptet, da må man i snitt vente 5 år+ før alt er på plass og man tjener penger på et produkt. Se f.eks. på Algeta. Man må tåle mye svingninger underveis, og erfaringsmessig så er typiske "tradere" ikke egnet for å takle disse. Men sluttresultatet er ofte fantastisk selv om man kom inn ved IPO, før hvis mulig, eller en god stund etterpå. Det er sjelden for "sent" å komme seg inn i en bio aksje der alt slår til, men må forberede seg på å kanskje bare få 4-5x istedenfor 20-30x. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Kom over denne tråden forresten, som ga meg en del andre tanker vedr BergenBio: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2376700 Selvsagt. regnet ikke med det var bare å stå opp den dagen til børsåpning og sitte og sope inn millioner, men fikk litt kaldt vann i årene av poengene her. De virker for så vidt reelle nok. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Risiko. Jo mindre man vet, jo større er den. 1 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Noe å hente på å kjøpe i Seadrill nå? Eller kansje mulighet for at den synker enda lavere, var vel på rundt 13 kr i helga Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Noe å hente på å kjøpe i Seadrill nå? Eller kansje mulighet for at den synker enda lavere, var vel på rundt 13 kr i helga Hvilke grunner ser du for at den skal gå opp? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Noe å hente på å kjøpe i Seadrill nå? Eller kansje mulighet for at den synker enda lavere, var vel på rundt 13 kr i helgaHvilke grunner ser du for at den skal gå opp?Ingen andre enn tips på jobb. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Noen fler som har tegnet seg aksjer i BerGenBio? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen med noe sparepenger. Minstetegning er 420 aksjer. Jeg tegnet meg for ca 700 aksjer, men ser at jeg bare fikk 420. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Skulle jeg lekt russisk rulett nå, med ett åpent spor i magasinet og gått for Seadrill, tror jeg nesten det måtte blitt short. Men det er jo ren lotto. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Skulle jeg lekt russisk rulett nå, med ett åpent spor i magasinet og gått for Seadrill, tror jeg nesten det måtte blitt short. Men det er jo ren lotto. Hm. jaaa.. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 http://www.fiercebiotech.com/biotech/bergenbio-completes-ipo-raising-49m-for-cancer-trials Ikke så verst for BerGenBio, selv om det hverken ble rally eller slakt på børsen første handelsdsg Lenke til kommentar
mickrs Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hei, Kan man kjøpe aksjer i Disruptive Technologies? https://www.disruptive-technologies.com Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hei, Kan man kjøpe aksjer i Disruptive Technologies? https://www.disruptive-technologies.com Nei. Det er i teorien mulig, men det er ikke børsnotert så i praksis kan du ikke det. Ei heller bør du gjøre det, siden det ikke er børsnotert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå