ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hva tror dere om QEC videre? En aksje som er verdt å sitte på fremover i tid? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Min personlige strategi er mer langsiktig, kjøper/selger gjerne ikke mer enn hver tredje måned kanskje. Men handlet QEC i dag i Aksje-nm, det ble dagens eneste i pluss for min del Selv FUNCOM endte på minussiden. Endret 8. februar 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Det meste peker vel i positiv retning for QEC som selskap? Men man vet aldri. Oljepris, politikk osv.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Positiv melding idag. Endte på HOD, opp 32% på gigantomsetning. Jeg gleder meg til morgendagen! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Har veldig lyst å lære meg mer rundt aksjer. Kan noen anbefale noe bra lesestoff for å komme i gang? På nordnetbloggen sier de det så enkelt. Leser en bøkene og følger det som står der så tjener en penger, men hvilke bøker snakker de om her da? En annen ting jeg ikke helt forstår er dette rundt QEC. Hvordan kan Pareto skru opp anbefaling til 12 kroner, og så samtidig være dem som er involvert i emisjonen to dager senere? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Chinese walls, er vel den snille forklaringen. Den slemmere forklaringen er vel at kursmål er bare tull, som primært brukes for å skaffe kunder til de lukrative oppdragene. Uansett kan man jo mene emisjonen er gunstig priset. Endret 10. februar 2017 av Herr Brun Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Pareto er trolig det sorteste fåret på den norske børsen, mest på grunn av et uhyre effektivt robotprogram men også fordi de ofte er involvert i tvilsomme rolleblandinger som megler/analytiker med ambisiøse kursmål og som tilretteleggere. Det skal jo, slik jeg har forstått det, ikke være noen forbindelse mellom de to delene av et foretak. Men det er vel å tro på julenissen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Hva er problemet med robotprogrammet? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Hva er problemet med robotprogrammet? Tror jeg har vist deg et bilde av manipuleringen deres tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Du har påstått de driver kursmanipulasjon ja, og vist et screenshot av handler. Du har ikke forklart hva som er galt med handlene deres. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Du har påstått de driver kursmanipulasjon ja, og vist et screenshot av handler. Du har ikke forklart hva som er galt med handlene deres. Jeg mener at det er kursmanipulasjon det de driver med, men siden ikke noe er fortatt av finanstilsynet så gir de enten blaffen eller så er de i gråsonen på en slik måte at det de facto er tillatt. Det jeg synes er galt med den er at de gjør det vanskelig for småsparere. Hvis det blir slik at alle småsparere blir skremt bort fra børsen tror jeg det blir et stort tap for aksjemarkedet som helhet. Når det er sagt så er Pareto jævlig dyktig til det de driver med. De må tjene et lass med penger på handlene sine, men de er jaggu ikke rent lite sleipe heller. Det ene screenshottet du fikk er forresten representabelt for alle aksjer de leker seg i. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Hva ligger kursmanipulasjonen i? Hvordan manipulerer de? 1 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Manipulasjon til fordel for hvem? Pareto driver ikke med egenhandel, de handler på vegne av kunder. Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Hva ligger kursmanipulasjonen i? Hvordan manipulerer de? Jeg er ikke kjent med hvordan, men jeg vet om et investeringsselskap i Norge som bruker noe lignende til å kjøpe/selge større posisjoner uten å bevege kursene for mye. Det er godt mulig det er Pareto som er mellomleddet deres. Endret 10. februar 2017 av Haakon1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Det var vel Pareto som var innleid til buyback-programmet til AKPS i slutten av 2014. De klarte å presse prisen ned i halvparten mens dette pågikk. Som regel skal prisen i en aksje stige når selskapet skal kjøpe tilbake store mengder av egne aksjer... Lenke til kommentar
Sir Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Og hvordan fikk Pareto til dette? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Har veldig lyst å lære meg mer rundt aksjer. Kan noen anbefale noe bra lesestoff for å komme i gang? På nordnetbloggen sier de det så enkelt. Leser en bøkene og følger det som står der så tjener en penger, men hvilke bøker snakker de om her da? "Aksjeskolen", "the education of a value investor", alt av Warren Buffet, "The intelligent investor", "Security analysis", "Hedge fund market wizards". Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Har veldig lyst å lære meg mer rundt aksjer. Kan noen anbefale noe bra lesestoff for å komme i gang? På nordnetbloggen sier de det så enkelt. Leser en bøkene og følger det som står der så tjener en penger, men hvilke bøker snakker de om her da? "Aksjeskolen", "the education of a value investor", alt av Warren Buffet, "The intelligent investor", "Security analysis", "Hedge fund market wizards". Takker. Tenkte å lese Aksjer og aksjehandel: hvordan lykkes på børsen også etter at jeg så den ble anbefalt enkelte steder. Tenkte samtidig å se hva tips Delphi gir via Dine Penger samt DNB Market sine ukesportefølje. Ikke at jeg nødvendigvis skal følge disse, men kanskje lære noe ut i fra hva de baserer anmeldelsene sine på opp mot hvordan markedet og ulike trender er. Tipsene fra dine penger får jeg vel via medlemskap hos dine penger, men er der noe sted DNB market legger ut sine tips så en får de så tidlig som mulig? De har jo begge en meget fin avkastning år etter år, så må jo være mulig å plukke opp noen gode tips og lærdom på veien fra disse tipsene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Aksjer er i all hovedsak flaks. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50009215/sesong-3/episode-2#t=21m20s Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Aksjer er i all hovedsak flaks. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50009215/sesong-3/episode-2#t=21m20s Det er i utgangspunktet det, men det er flere faktorer som gjør at du kan minimere risikoen, og da vil det ikke lengre bare være ren flask eller tilfeldighet. Av alle selskapene jeg har investert i, så har jeg kun bommet en gang. Så kan man si at dette er flaks og tilfeldigheter som gjør at jeg bare har bommet en gang, men ser man på aksjene isolert sett er det egentlig ikke tilfeldig. Men den episoden burde være obligatorisk for alle som skal gi seg ut i fonds- og aksjemarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå