PhelpsTransposed Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kommer det positive signaler angående restruktureringen kan det trigge en kraftig rekyl og raske penger. Så hvorfor ikke kjøpe aksjen nå som den er enda billigere? Fordi jeg anser risikoen for høy. Hvordan har risikoen endret seg siden du stilte spørsmålet? 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kommer det positive signaler angående restruktureringen kan det trigge en kraftig rekyl og raske penger. Så hvorfor ikke kjøpe aksjen nå som den er enda billigere? Fordi jeg anser risikoen for høy. Hvordan har risikoen endret seg siden du stilte spørsmålet? Jeg stilte spørsmålet for å få andres vurdering av risikoen og jeg fikk svar. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Den er grei. Men du vet at det er den samme risikoen som ligger i forhåpningen om å få stor gevinst? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Selvfølgelig, aksjemarkedet er gambling. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Selvfølgelig, aksjemarkedet er gambling. Spørs hva en investerer i og hvilken investeringstrategi en har. En kan redusere risken såpass at det neppe kan kalle gambling. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Selvfølgelig, aksjemarkedet er gambling. Trading kan anses som gambling, investering er ikke det. 3 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Faller vel gjerne like fort igjen også QEC! Fin økning så langt i dag med over 23%. Endret 8. februar 2017 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Vurderer faktisk å selge meg ut og snike meg inn igjen senere. Det hadde jo vært typisk med en lang nedadgående trend tilbake til 4 i løpet av en måneds tid Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Jeg tror snart det kommer et nytt rykk opp mot 5,8 Forøvrig en herlig børsdag! Endret 8. februar 2017 av Bond007 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Forhåpentligvis ikke et altfor dumt spørsmål, men jeg må prøve: Kan man nå "flytte" pengene fra en aksje til en annen uten å måtte skatte for det som om man realiserte? Tenker da på samme måte som med fond. (Altså at jeg selger alle aksjene for en virksomhet og putter hele det beløpet rett inn en ny aksje.) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Forhåpentligvis ikke et altfor dumt spørsmål, men jeg må prøve: Kan man nå "flytte" pengene fra en aksje til en annen uten å måtte skatte for det som om man realiserte? Tenker da på samme måte som med fond. (Altså at jeg selger alle aksjene for en virksomhet og putter hele det beløpet rett inn en ny aksje.) Hvis du har dem på invisteringskonto. Feks Zero (Nordnet) 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Forhåpentligvis ikke et altfor dumt spørsmål, men jeg må prøve: Kan man nå "flytte" pengene fra en aksje til en annen uten å måtte skatte for det som om man realiserte? Tenker da på samme måte som med fond. (Altså at jeg selger alle aksjene for en virksomhet og putter hele det beløpet rett inn en ny aksje.) Hvis du har dem på invisteringskonto. Feks Zero (Nordnet) Ok, så lenge pengene aldri forlater investeringskontoen/verdipapirkontoen, så kommer jeg unna realisering og dermed skatt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Ja. Men du får heller ikke fradrag ved tap. Men da kan man i såfall bare ta dem ut og sette den inn igjen etterpå, så blir fradraget registrert. Endret 8. februar 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Ah, viktig å ta med i beregningen. Takk. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Ja. Men du får heller ikke fradrag ved tap. Men da kan man i såfall bare ta dem ut og sette den inn igjen etterpå, så blir fradraget registrert. Dette gjelder vel ikke Zero-konto. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Ja. Men du får heller ikke fradrag ved tap. Men da kan man i såfall bare ta dem ut og sette den inn igjen etterpå, så blir fradraget registrert. Dette gjelder vel ikke Zero-konto. Du kan ta ut pengene av zero-kontoen. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Du kan ta ut pengene av zero-kontoen. Men hvis den samlede summen på kontoen har gått opp så får man vel ikke fradrag på den ene aksjen som har gått i tap. Hvilken aksje pengene man tar ut av kontoen stammer fra oppgis jo ikke til likningsmyndighetene. Det er pluss og minus på den samlede zero-kontoen den datoen du tar ut penger som bestemmer om du får skatt eller fradrag. Slik jeg har skjønt zero-konto..... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg tror snart det kommer et nytt rykk opp mot 5,8 Forøvrig en herlig børsdag! QEC siste 5,83 + 30% Min beste børsdag noensinne!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Du kan ta ut pengene av zero-kontoen. Men hvis den samlede summen på kontoen har gått opp så får man vel ikke fradrag på den ene aksjen som har gått i tap. Hvilken aksje pengene man tar ut av kontoen stammer fra oppgis jo ikke til likningsmyndighetene. Det er pluss og minus på den samlede zero-kontoen den datoen du tar ut penger som bestemmer om du får skatt eller fradrag. Slik jeg har skjønt zero-konto..... Det stemmer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå