Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer det positive signaler angående restruktureringen kan det trigge en kraftig rekyl og raske penger.

Så hvorfor ikke kjøpe aksjen nå som den er enda billigere?

Fordi jeg anser risikoen for høy.

Hvordan har risikoen endret seg siden du stilte spørsmålet?

Jeg stilte spørsmålet for å få andres vurdering av risikoen og jeg fikk svar.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis ikke et altfor dumt spørsmål, men jeg må prøve: Kan man nå "flytte" pengene fra en aksje til en annen uten å måtte skatte for det som om man realiserte? Tenker da på samme måte som med fond.

(Altså at jeg selger alle aksjene for en virksomhet og putter hele det beløpet rett inn en ny aksje.)

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis ikke et altfor dumt spørsmål, men jeg må prøve: Kan man nå "flytte" pengene fra en aksje til en annen uten å måtte skatte for det som om man realiserte? Tenker da på samme måte som med fond.

(Altså at jeg selger alle aksjene for en virksomhet og putter hele det beløpet rett inn en ny aksje.)

Hvis du har dem på invisteringskonto. Feks Zero (Nordnet)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har dem på invisteringskonto. Feks Zero (Nordnet)

Ok, så lenge pengene aldri forlater investeringskontoen/verdipapirkontoen, så kommer jeg unna realisering og dermed skatt?

Lenke til kommentar

Du kan ta ut pengene av zero-kontoen.

Men hvis den samlede summen på kontoen har gått opp så får man vel ikke fradrag på den ene aksjen som har gått i tap. Hvilken aksje pengene man tar ut av kontoen stammer fra oppgis jo ikke til likningsmyndighetene. Det er pluss og minus på den samlede zero-kontoen den datoen du tar ut penger som bestemmer om du får skatt eller fradrag.

Slik jeg har skjønt zero-konto.....

Lenke til kommentar

Du kan ta ut pengene av zero-kontoen.

Men hvis den samlede summen på kontoen har gått opp så får man vel ikke fradrag på den ene aksjen som har gått i tap. Hvilken aksje pengene man tar ut av kontoen stammer fra oppgis jo ikke til likningsmyndighetene. Det er pluss og minus på den samlede zero-kontoen den datoen du tar ut penger som bestemmer om du får skatt eller fradrag.

Slik jeg har skjønt zero-konto.....

Det stemmer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...