PhelpsTransposed Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Kraftig hopp i oljeprisen som sist, men er dette kuttet nok til å faktisk bety noe? Er det ikke bare et piss i havet? Dette kuttet er jo en ting, en vilje tli å samarbeide, og å kutte produksjon betyr jo en del. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Dette er til å grine av. Solgte meg ut av QEC i går for å flytte aksjene over fra ordinær VPS aksjekonto til Nordnets Zerokonto. Så hva skjer? Joda, i den lille perioden jeg er ute så stiger aksjen 30 % fml Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Jeg solgte selv en qec post igår. Må bare le, jeg er en latterlig dårlig investor!! +50% nå! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Jeg solgte selv en qec post igår. Må bare le, jeg er en latterlig dårlig investor!! +50% nå! fy faen så uflaks! Jeg solgte aksjer for 180 000 kroner i går. Som i dag er verdt 270 000 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Kjipt, men dette illustrerer flaks og uflaks i praksis i markedet. Noen spesiell grunn til at QEC stiger nå da? Har det kommet nyheter? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Kjipt, men dette illustrerer flaks og uflaks i praksis i markedet. Noen spesiell grunn til at QEC stiger nå da? Har det kommet nyheter? Det går rykter om at canadiske myndigheter vil "hamre gjennom bill 106 fortest mulig", som er noe alle aksjonærer sitter og venter på. Helt ærlig så tror jeg aksjen dumper ned igjen til 2-3 kroner innen en ukes tid når hausingen og optimismen har kommet tilbake til normalt og man innser at politiske prosesser er og blir trege. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 En gledens dag for Qec aksjonærer som sitter long og ikke har gevinstsikret. +58% nå!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Helt ærlig så tror jeg aksjen dumper ned igjen til 2-3 kroner innen en ukes tid når hausingen og optimismen har kommet tilbake til normalt og man innser at politiske prosesser er og blir trege. Blir ikke overrasket om det stemmer. Ganske typisk for tynne aksjer som QEC. Veldig følsom for rykter og forventninger. En gledens dag for Qec aksjonærer som sitter long og ikke har gevinstsikret. +58% nå!! Lotto-aksje. Kan like gjerne være ned 70% i morgen. Husker når flere i tråden her var langt i rødt på QEC. High reward = high risk. Det er like viktig å tenke på hva man risikerer som hva man kan tjene. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Helt ærlig så tror jeg aksjen dumper ned igjen til 2-3 kroner innen en ukes tid når hausingen og optimismen har kommet tilbake til normalt og man innser at politiske prosesser er og blir trege. Blir ikke overrasket om det stemmer. Ganske typisk for tynne aksjer som QEC. Veldig følsom for rykter og forventninger. En gledens dag for Qec aksjonærer som sitter long og ikke har gevinstsikret. +58% nå!! Lotto-aksje. Kan like gjerne være ned 70% i morgen. Husker når flere i tråden her var langt i rødt på QEC. High reward = high risk. Det er like viktig å tenke på hva man risikerer som hva man kan tjene. Nå ser det ut som om de skal stemme over bill 106 i Canada i dag (kveld norsk tid), så nå kan aksjen gå til 12-20-30 eller ned igjen til 1-2. Alt avhenger av resultatet, og mandag får vi dommen. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Dette er til å grine av. Solgte meg ut av QEC i går for å flytte aksjene over fra ordinær VPS aksjekonto til Nordnets Zerokonto. Så hva skjer? Joda, i den lille perioden jeg er ute så stiger aksjen 30 % fml Det er derfor man sjekker om det er potensiale til store bevegelser i aksjen før en selger, og uansett selger litt etter litt over en lengre periode for å dempe svinginger. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Dette er til å grine av. Solgte meg ut av QEC i går for å flytte aksjene over fra ordinær VPS aksjekonto til Nordnets Zerokonto. Så hva skjer? Joda, i den lille perioden jeg er ute så stiger aksjen 30 % fml Det er derfor man sjekker om det er potensiale til store bevegelser i aksjen før en selger, og uansett selger litt etter litt over en lengre periode for å dempe svinginger. Det er ingen premieutdeling for etterpåklokskap i aksjemarkedet Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Solgte meg også ut på et tidspunkt, og inn igjen når den var lavere. Men med bare ca halvdelen av det jeg hadde sist. Kjøpte litt til i dag tidlig.Blir spennende med avstemmingen da. Går det gjennom er nok tosifret realistisk. Men jeg har bange anelser. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Solgte meg også ut på et tidspunkt, og inn igjen når den var lavere. Men med bare ca halvdelen av det jeg hadde sist. Kjøpte litt til i dag tidlig. Blir spennende med avstemmingen da. Går det gjennom er nok tosifret realistisk. Men jeg har bange anelser. Jeg bet i det sure eplet og kjøpte meg inn igjen jeg også mens PAS holdt på med jojo-manipuleringen sin. Kom inn med et snitt på 5.11 og drøye tredvetusen aksjer. Dersom alt går som det skal i Canada i kveld og i helgen, så håper jeg kursen er den dobbelte neste uke. I verste fall blir eplet meget surere. Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Har slengt meg på jeg også. Vet egentlig svært lite om selskapet, men er bare med for hypen og spenninga, men ser jo at veldig mange melder at det er stor sannsynlighet for at avtalen går igjennom. Man blir uansett ikke rik om man ikke tar sjanser. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Hey folkens. Hadde håpet på litt råd her, jeg er helt fersk i aksje-gamet (og har ingen intensjoner om å bli noen spiller på noen måte). Jeg har i løpet av året som har gått investert litt penger jeg hadde til overs i et amerikansk selskap. Jeg har to posisjoner (riktig ord?): [email protected] og [email protected]. Kursen er i skrivende stund på 10.3USD. Jeg kan nå, hvis jeg vil, ta ut all innsats og fremdeles sitte igjen med grei slump med aksjer, som kan være med på en eventuell vekst videre. Dette tenkte jeg å isåfall gjøre i flere runder fremover, til posisjonen kun består av profitt. Dette er jo det "kloke" valget med tanke på risiko sånn jeg ser det, jeg eliminerer muligheten for å gjøre et reellt tap, og dersom kursen tryner fullstendig kan jeg hente ut det lille som er igjen dersom det skulle bli helt krise. Problemet er at jeg tror og håper på at aksjen vil fortsette å stige, fordi det på sett og vis er nødvendig for markedet selskapet befinner seg i. Nå er ikke det noen grunn i seg selv, men idealisten i meg tror vel på "the underdog". Dersom jeg selger ut innsatsen, minker jeg jo min egen posisjon og begrenser muligheten for ytterligere (muligens stor) inntjening. Så jeg vet ikke helt hva jeg burde gjøre, om noe. Det er ingen andre enn meg som kan ta avgjørelsen, men jeg ser litt etter andre perspektiver på det jeg muligens ikke har tenkt på. Det er verdt å merke seg at innsatsen er midler som ikke vil skade økonomien min hvis kursen tryner, jeg anser dette som gambling og har kun innsats jeg anser det som greit å tape. Spørsmålet er vel om jeg skal bry meg om det dersom jeg taper de tusenlappene. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Hva tror dere om Tesla nå som mange andre har begynt å lage el-biler? Selge? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Solgte meg også ut på et tidspunkt, og inn igjen når den var lavere. Men med bare ca halvdelen av det jeg hadde sist. Kjøpte litt til i dag tidlig. Blir spennende med avstemmingen da. Går det gjennom er nok tosifret realistisk. Men jeg har bange anelser. Jeg bet i det sure eplet og kjøpte meg inn igjen jeg også mens PAS holdt på med jojo-manipuleringen sin. Kom inn med et snitt på 5.11 og drøye tredvetusen aksjer. Dersom alt går som det skal i Canada i kveld og i helgen, så håper jeg kursen er den dobbelte neste uke. I verste fall blir eplet meget surere. Noe nytt fra Canada? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Ikke ennå. Pågår noen greier men er ikke særlig stødig i fransk Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Ok, da får vi bare vente i spenning Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Det er ingen premieutdeling for etterpåklokskap i aksjemarkedet Lol. Godt sagt. Hvor var PhelpsTransposed FØR dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå