Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Ser ikke noe spesielt som tyder på at en Trump-seier var priset inn. Det var priset inn lite usikkerhet rundt valgresultatet. Tenker nok personlig mer at man i forkant overvurderte hvor negativ man anser Trumpseieren.

Ser ikke noe spesielt? Hva legger du i det?

Jeg refererer til at markedet i skrivende stund er nede 100 poeng fra toppen vi så 23. oktober. Altså kan markedet ved denne nedgangen alt ha priset inn usikkerheten rundt presidentvalget.

Men ja, markedet har som nevnte flere ganger en tendens til å overreagere ved slike hendelser. :)

Nå får vi se hva som skjer når USA åpner i dag. 

Det er jo fortsatt usikkerhet rundt Trumps politikk, så eventuelle reaksjoner kan jo også komme senere når det blir mer klart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe spesielt? Hva legger du i det?

Blant annet bygg og anlegg gjorde det bra i påvente av Clintons satsing på infrastruktur, Mexicansk Peso holdt seg noenlunde stabil osv. Så forholdsvis sterke umiddelbare reaksjoner (selv om mange hentet seg inn fort) når det ble kjent at Trump vant, så derfor ikke noe spesielt som skulle tilsi at det allerede var priset inn.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Terminkontraktene for S&P var ned 130 poeng, men har hatt en vanvittig snuoperasjon og reverserte med 140 poeng opp. Prosentvis endring var ikke så stor, men bottom-to-top må dette være en av de bedre dagene hittil i år (har ikke databasen min oppe akkurat nå, så synser).

Så det ser ut som om markedet ser positivt på Trump-seier! :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg har et konservativt prismål på WTI = 46.00 dollar. Skjer sannsynligvis alt i kveld.

Men sannsynligvis ser vi 43-44 dollar i løpet av uken. Om dette nivået ikke holder, tenker jeg at råoljen kan falle helt til 40 dollar på kort tid og kanskje enda lavere.

Oppdatert kursmål for WTI er 39-40 dollar. :) Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen som har oversikt over ulike oljederivater man enkelt kan kjøpe på Nordnet?

Jeg tenker å eventuelt posisjonere meg i Statoil, men kan vurderere å handle olje direkte. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det er både morsomt og kjedelig å se at Statoil aksjen nærmer seg 150 kr. Kjedelig fordi jeg planla å kjøpe den som detaljert her i tråden, men forventet en ytterligere marginal nedgang før jeg gikk inn. Morsomt med tanke på at prediksjonen var korrekt.

Kommer nok til å overføre pengene fra Nordnet og tilbake til bankkontoen i kveld. Ingen muligheter. Ingen handling.

I trading som i komedie er timing viktig. :D 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Morsomt med tanke på at prediksjonen var korrekt.

Nei? Hadde prediksjonen din vore heilt korrekt ville du ha kjøpt aksjar.

Både ja og nei.

Å predikere eller ha en hypotese om fremtidig prisutvikling og å faktisk handle basert på nevnte informasjon er to forskjellige ting. En vellykket trader må kunne gjøre begge deler. Skal man handle på riktig tidspunkt bør man følge markedet kontinuerlig gjennom handelsdagen, så sant man ikke er investor. Da betyr slikt lite.

Jeg var tidlig ute med å predikere en korreksjon i markedet (primært oljeprisen) og hadde rett vedrørende prisutviklingen der. Samtidig sa jeg i god tid at jeg hadde en forventning om å få kjøpe STL til kr 120-125, men jeg oppdaterte det i senere poster til kr 125-130.

Om du studerer markedet, vil du se at bunnoteringen på siste korreksjon i Statoil var kr 129,30, så hypotesen min var ganske korrekt med hensyn til hvor bunnen ville oppstå.

Grunnen til at jeg ikke kjøpte denne gang er at oppturen kom en dag tidligere enn jeg hadde forventet og at jeg i tillegg ikke er fulltidstrader, men fulltids ingeniørstudent og må vie mesteparten av oppmerksomheten min der. Derfor hadde jeg ikke anledning til å handle intradag. I tillegg var det penger fra et overtrukket kredittkort, så jeg har ingen intensjoner om å ta mer risiko enn nødvendig ved å kjøpe på måfå. Når toget gikk, så gikk det. Og det aksepterte jeg. :D

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Mange som laster opp NANO i dag i påvente av news fra siste kliniske undersøkelser med økt strålingsdose.

Studien presenteres 3. desember, men det er mulig det kommer melding før det.

Andre her som er inne ?

Hva er egentlig potensialet for dette legemiddelet? Må jo være ganske drøy for å rettferdiggjøre en verdi på 5 milliarder
Lenke til kommentar

Mange som laster opp NANO i dag i påvente av news fra siste kliniske undersøkelser med økt strålingsdose.

Studien presenteres 3. desember, men det er mulig det kommer melding før det.

Andre her som er inne ?

Hva er egentlig potensialet for dette legemiddelet? Må jo være ganske drøy for å rettferdiggjøre en verdi på 5 milliarder

Tja, en kur for lymfekreft uten cellegift eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...