Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke E24 eller noe en oversikts-sak over rigg- og offshoreselskaper og status på refinansiering?

Klarer ikke å google meg til den.

edit: DNB er visst særdeles negative til den..

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/09/Meglerhus-tror-Songa-aksjen-skal-gruses

At verdien av riggene er lav i dag betyr ikke at den er lav om to år. Kan godt hende at balansen til Songa er "oppblåst" men jeg vil finne dette rart med tanke på hvor hardt offshoreselskaper avskriver og nedskriver anleggsmidlene sine. Så for min del blir det et spørsmål om Songa har nok jobb noen år frem i tid. De underliggende verdiene vil fluktuere med markedet uansett. Endret av Sir
Lenke til kommentar

Avstemmingen kan skje senest 15 nov sies det. (Jordan avtalen 21 nov.)
men kan skje raskt også. Skal være nytt møte i dag kl. 15

Gårsdagens møte skal ha vært positivt, sier de som kan Fransk. Skal visstnok bare være formaliteter som gjenstår.

Et spørsmål til Elijas og andre som var med på opptur til kr 30 siste gang: Hva var greia dengang? hva var det good news som førte fram til de racene, eller var det oljeprisen?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for ca 100k i QEC i dag og har også "tapt" litt, men satser jo på at kursen stiger på sikt :)

Modig gjort. Har litt over 50 000 aksjer til 1.40,, og er nervøs nok :hm:

Sorry så på feil aksje. Litt over 50 0000 aksjer er det

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for ca 100k i QEC i dag og har også "tapt" litt, men satser jo på at kursen stiger på sikt :)

Modig gjort. Har litt over 100 000 aksjer til 1.40,, og er nervøs nok :hm:

Sånt som skjer når man sitter hjemme på fri med mye kapital fra boligsalg og i tillegg er litt aksjekåt ^^

Edit: Misunner snittet ditt! Når gikk du inn, og hvorfor?

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Hva er tingen når utviklingen går ned på en aksje? Selger man seg ut eller holder man på de?

Du kan også selge og deretter shorte hvis du er knallsikker på at aksjekursen vil synke. Er det langsiktig du investerer?

Jeg kjøpte for ca 100k i QEC i dag og har også "tapt" litt, men satser jo på at kursen stiger på sikt  :)

Vet du noe om dette selskapet? Du får krysse fingrene på at kursen ikke krasjer tilbake til støttenivået.

3i3utK0.png

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Et spørsmål til Elijas og andre som var med på opptur til kr 30 siste gang: Hva var greia dengang? hva var det good news som førte fram til de racene, eller var det oljeprisen?

Det som trigget første oppgang var et gassfunn.

Hva er tingen når utviklingen går ned på en aksje? Selger man seg ut eller holder man på de?

Ingen aksjer stiger dag etter dag. Det er helt normalt med nedgang.

Nøkkelen for en trader er å skille mellom en korreksjon i en oppadgåande trend og reversering av trenden (en topp). 

Jeg antar at folk snakker om QEC fortsatt. Med tanke på hvor mye aksjen har gått opp den siste tiden er det helt "normalt" med en "liten" korreksjon som i dag. 

Om det er en topp eller bare en korreksjon har jeg ingen formening om. Følger ikke aksjen. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...